לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 28-03-2007, 18:55
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
/
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "היות ואין סיבה הגיונית, אני..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
היות ואין סיבה הגיונית,?).


דווקא יש סיבה ואפילו מאד הגיונית.

כיוון סיבוב המדחף , במטוסים הראשונים (ועד היום ברובם...) , היה כזה שייצר מומנט שהקל על פניה שמאלה ו"עשה חיים קשים" בפניה ימינה. זו הסיבה שמסורתית, רוב ההקפות הן הקפות בהסבה לשמאל (הנה, הכנסנו גם קצת מסורת לעסק...) . בפניה לשמאל, עדיף שמפקד המטוס ישב בצד שמאל ויזכה לשדה ראיה רחב יותר.

במסוקים העניין דומה. סיבוב הרוטור במסוקים מערביים (בגוש המזרחי המצב הפוך באופן מפתיע) הוא כזה שיוצר מומנט סיבוב נגדי שעוזר לפניה ימינה ומקשה על שמאלית. זו הסיבה שלרוב טייסי מסוקים יעדיפו פניה ימנית . במקרה כזה, מפקד המטוס יושב בכסא הימני שמאפשר שדה ראיה משופר.
מצד שני, גלגול במסוק לא צמוד לסבסוב ונשלט ע"י שינוי פסיעה מקומי... רגע, אני צריך לחשוב על זה עוד קצת... בכל מקרה-
נקודה נוספת - מכיוון שהטסת מסוק מסובכת יותר מהטסת מטוס(עכשיו יקפצו טייסי כנף קבועה ויזעקו מרה...) נדרשת יד ימין על הסטיק ויד שמאל על מוט השינוי הקולקטיבי.(במטוסים לדוגמה, האתגר הפיזי הכרוך בהטסה נמוך מאד ולכן הקברניט אוחז בהגאים ביד שמאל ובמצערות בימין , למרות שרובם המכריע של הטייסים מאז ומעולם היו ימניים) כשהקברניט יושב ימני , הוא יכול להשאיר יד על הסטיק ולתפעל מפסקים בתא. אם הוא היה שמאלי, זה היה מסובך בהרבה...

במטוסי הדרכה - החניך שמאלי, המדריך ימני מסיבה ברורה.

שאלה למתקדמים - למה הקולקטיב נמצא תמיד (גם אצל הרוסים) בצד שמאל?

** קולקטיב זה הצינור השמנמן שבעזרתו שולטים מפעילי מכסחות דשא , על תנועה בציר האנכי ובמסוקים ישנים גם על הסל"ד.**

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 28-03-2007 בשעה 19:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 28-03-2007, 23:17
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
אאוריקה!!
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Sam Weller]שבירה שמאלה..."

נפל האסימון.

הסיבה היא אותה הסיבה שבעטייה יושבים קברניטי מטוסים בשמאל.

כיוון סיבוב המדחף במטוסי הקרב הפרה-היסטוריים , יצר מומנט שהקל על פניה שמאלה והקשה על פניה ימינה. זו הסיבה!!

**אולי יש חיזוק פיזיקלי נוכחי - אולי כיוון הסיבוב של מנוע הסילון הוא כזה שיוצר אפקט דומה?**
במחשבה שניה- הטיעון השני שלי הוא הנכון .ככל הנראה.

יאללה, נשלח תשובה מהר שלא יקדימו אותי!
************************************************** *********************************
עריכה:

אחרי שראיתי שלא הקדימו אותי, נשב לכתוב תשובה מפורטת ומסודרת:

במטוסי קרב כיוון הסיבוב של ציר המדחף /ציר מנוע הסילון (מדחס,טורבינה) הוא ימינה, דבר שגורם מומנט גלגול שמאלה. זו הסיבה שקל יותר ומהיר יותר לגלגל שמאלה.

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 28-03-2007 בשעה 23:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 29-03-2007, 13:58
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
OK
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "שלא תחשוב שאני יודע את התשובה, אם יש כזו, לברירת מחדל בכוון של שבירה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
אלא אם כן זה קשור במיקום שלך במבנה (אבל אז זה יכול להיות לא רק לכיוון מסויים) כך שלא היית צריך להודות לי.
פשוט ניסיתי לסחוט רמז (שמתקשר, אולי, לחידה הראשונה).


הבנתי. תודה על שתוף הפעולה . אני הייתי משוכנע שיש קשר חזק לחידה הראשונה - הסיבה ששוברים שמאלה זהה לסיבה שפונים שמאלה=הסיבה שהקברניט יושב בשמאלי.

רגע... אולי זה קשור באופן כלשהו למנגנון רכיבי ההכוון - ג'יירוסקופים ומדידי תאוצה. אולי הרכיבים האלו בנויים כך שקל להם יותר להתמודד עם תאוצות חזקות בפניה שמאלה , מאשר פניה ימינה?

אני רק יורה באפלה...


איפה אמיל כשצריך אותו?!.....רמז!!!!


שח"א

עוד יריה באפלה:

במטוסי קרב (חוץ ממשפחת F16) המצערת שמאלית והסטיק מרכזי. אולי יותר קל , משיקולי עמידות בג'י גבוה , להצמיד את יד ימין לשמאל (יד ימין לוקחת חזק שמאלה ומתקרבת ליד שמאל) מאשר להפריד ידיים(בשבירה ימינה הידיים מתרחקות)
זה נשמע קלוש ומצוץ מהאצבע..אני יודע..
עשיתי עוול למשפחת הF16 , גם שם יותר קל לדחוף את יד ימין שמאלה מאשר למשוך אותה ימינה.
לא רק כשיש סטיק מרכזי.

טוב, חוזרים לעבודה. בסוף עוד יפטרו אותי בגלל הפורום הזה...

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 29-03-2007 בשעה 14:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 29-03-2007, 16:50
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר אדום
בקשר ליד ימין ויד שמאל.
לטייס ימני, קל יותר לקחת בחריפות את יד ימין (סטיק) שמאלה , מאשר ימינה.

הלכתי לחדר אפלולי וביצעתי ניסוי :

קחו מקל של מטאטא. החזיקו אותו בין הרגלים , אחזו אותו ביד ימין. לאן יותר קל לכם לדחוף אותו במהירות? ימינה או שמאלה? כמובן ששמאלה (נובע מאילוצים מכניים של מפרקי היד האנושית)

זו הסיבה ששוברים שמאלה.

יפה מאוד, כמעט תשובה נכונה..מכאן אני לוקח..
קח מקל של מטאטא כמו שעשית ועכשיו דמיין שיש מטוסים/טילים מאחוריך (כי אם שברנו כנראה שזה המצב..) נסה להסתכל על הטיל/מטוס שנמצא ממש מאחריך, אתה תראה שכשאתה מחזיק את הסטיק ביד ימין כפי שעושים במטוס קרב אז הרבה יותר קל להסתכל דרך צד שמאל, אפשר ממש לסובב את חצי הגוף העליון 180 מעלות ועדיין להחזיק את הסטיק בצורה טובה, כאשר מנסים לעשות זאת דרך צד ימין, היד שמחזיקה את הסטיק מגבילה את האפשרות להסתובב עם הראש והצואר.
זאת הסיבה וזה באמת הרבה יותר נוח, בוודאי בG גבוה. לא יודע איך זה היה בימיו של יערי, אבל אותי לפני 15 שנה לימדו שטייס ישראלי פונה שמאלה וכך אני מלמד עד היום....
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 29-03-2007, 18:04
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי eladg שמתחילה ב "המתחיל במצווה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eladg
האם הכיוון אליו פונים שונה בחילות אוויר אחרים ?
ומשהו שפעם חשבתי עליו - האם הכשרת טייסים בארה"ב או בריטניה שונה בין הזרועות השונות ?
אני מניח שהקורס עצמו ממוקם בבסיס אחר, אבל האם התכנים זהים ?

אני משער שלא לומדים זאת בחילות אויר אחרים..זאת ירידה לפרטים שלא נהוגה בחילות אויר אחרים, בעיקר כי זאת ירידה לפרטים בתחום האנושי ולא הטכנולוגי, ודבר שני כי זה לא באמת ממש חשוב, בסוף צריך לשבור לכיוון שאליו צריך לשבור...
הכשרה בארה"ב היא שונה בין הזרועות, לא יודע איך זה בבריטניה, צריך לזכור שבסוף כל העולם המערבי מתאמן בצורה די דומה סך הכל, לפחות בשלבים הראשונים.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 29-03-2007, 23:07
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
מומנט
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=שחר אדום]בקשר ליד ימין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
יפה מאוד, כמעט תשובה נכונה..מכאן אני לוקח..
קח מקל של מטאטא כמו שעשית ועכשיו דמיין שיש מטוסים/טילים מאחוריך (כי אם שברנו כנראה שזה המצב..) נסה להסתכל על הטיל/מטוס שנמצא ממש מאחריך, אתה תראה שכשאתה מחזיק את הסטיק ביד ימין כפי שעושים במטוס קרב אז הרבה יותר קל להסתכל דרך צד שמאל, אפשר ממש לסובב את חצי הגוף העליון 180 מעלות ועדיין להחזיק את הסטיק בצורה טובה, כאשר מנסים לעשות זאת דרך צד ימין, היד שמחזיקה את הסטיק מגבילה את האפשרות להסתובב עם הראש והצואר.
זאת הסיבה וזה באמת הרבה יותר נוח, בוודאי בG גבוה. לא יודע איך זה היה בימיו של יערי, אבל אותי לפני 15 שנה לימדו שטייס ישראלי פונה שמאלה וכך אני מלמד עד היום....
אמיל.


התאהבתי בתאוריית מומנט הגלגול שתיארתי למעלה , סלח לי על הנדנוד...

האם יש בסיס עובדתי למה שתיארתי? האם באמת העובדה שמנוע הסילון מסתובב ימינה , יוצרת מומנט גלגול שמאלי שמקל על פניה שמאלה?

ידוע לי שבמטוסי מדחף המומנט מורגש ומשמעותי ויש גם תיקון לכך במבנה הגה הכיון , האם זה תופס גם במטוסי סילון ?

שחר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 30-03-2007, 17:05
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
שאלת תם
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "מומנט"

ממש לא מבין בתחום!
אם בכלל יש השפעה לכיוון סיבוב המנוע על מומנט הגילגול אז כל מה שצריך כדי למנוע זאת זה לתת למטוס שני מנועי סילון אחד מסתובב עם כיוון השעון ואחד נגדו.
האם זה בכלל אפשרי?
האם יש השפעה של כיוון סיבוב המנוע על מומנט הגילגול?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 30-03-2007, 19:01
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
תשובה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "שאלת תם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
ממש לא מבין בתחום!
אם בכלל יש השפעה לכיוון סיבוב המנוע על מומנט הגילגול אז כל מה שצריך כדי למנוע זאת זה לתת למטוס שני מנועי סילון אחד מסתובב עם כיוון השעון ואחד נגדו.
האם זה בכלל אפשרי?
האם יש השפעה של כיוון סיבוב המנוע על מומנט הגילגול?


זה בדיוק מה שעושים במטוסי מדחף רב מנועיים - המדחפים סובבים בכיוונים מנוגדים בכדי לנטרל את המומנט.

במנועי סילון הדבר סבוך יותר לדעתי, כל מנועי הסילון שיוצאים מפס יצור מסויים - זהים. לא נראה לי הגיוני לייצר שני סוגי מנועים לכל דגם - אחד סובב ימינה ואחד שמאלה. (**סביר מאד שאני טועה בנקודה זו**)

בכל מקרה , מה עושים כשיש מנוע בודד?...

בקשר למומנט - כנראה שהפרזתי בחשיבותו, במטוסי סילון. אבל כדאי שנחכה לתגובת מומחה בנושא.


שבת שלום


שחר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 01-04-2007, 01:08
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
תשובה לשאלות שהוצגו ע"י יוסיפון ושחר אדום
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "חידת קברניטים"

במטוסים מונעי פרופלור (לא משנה אם בוכנה או טורבו-פרופ) אכן יש לכיוון סיבוב המדחף השפעה על תכונות הטיסה של המטוס, במיוחד אם מדובר במטוס חד-מנועי. מערבולות האוויר הספרליות שמייצר המדחף פוגעות בכנפי המטוס ובזנבו, מה שגורם לנפילת אחת הכנפיים כפי שניתן לראות באיורים הבאים:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightsimbooks.com/flightsimhandbook/44-1.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://history.nasa.gov/SP-367/fig143.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.mindspring.com/~cramskill/propeff1.gif]


במטוסי סילון "טהורים" (לא טורבו-פרופ) התופעה זניחה ביותר, בין השאר מכיוון שהמערבולות שיוצרות המניפות לא פוגעות במשטחי הניהוג של המטוס.

מאמר העונה בן השאר גם על שאלה זאת.

הסברים על שתי התופעות:
P-Factor.
Spiral Propwash.

נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 01-04-2007 בשעה 01:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 01-04-2007, 09:51
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
ומומנט פיתול משמעותי.
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "תשובה לשאלות שהוצגו ע"י יוסיפון ושחר אדום"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
במטוסים מונעי פרופלור (לא משנה אם בוכנה או טורבו-פרופ) אכן יש לכיוון סיבוב המדחף השפעה על תכונות הטיסה של המטוס, במיוחד אם מדובר במטוס חד-מנועי. מערבולות האוויר הספרליות שמייצר המדחף פוגעות בכנפי המטוס ובזנבו, מה שגורם לנפילת אחת הכנפיים כפי שניתן לראות באיורים הבאים:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightsimbooks.com/flightsimhandbook/44-1.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://history.nasa.gov/SP-367/fig143.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.mindspring.com/~cramskill/propeff1.gif]


במטוסי סילון "טהורים" (לא טורבו-פרופ) התופעה זניחה ביותר, בין השאר מכיוון שהמערבולות שיוצרות המניפות לא פוגעות במשטחי הניהוג של המטוס.

מאמר העונה בן השאר גם על שאלה זאת.

הסברים על שתי התופעות:
P-Factor.
Spiral Propwash.


שכחת להזכיר את מומנט הפיתול . מה ההסבר לדעתך למיקום הקברניט ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:35

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר