04-12-2017, 17:38
|
|
מנהל פורום צבא ובטחון
|
|
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
|
|
כבר הסברתי זאת בעבר לעידו באשכול על האנקור:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
פיתוח מאפס של מערכת טילים נגד טילים דורשת הקמת תשתית מלאה לייצור בחינה וניסוי, כולל מטרות לבדיקת הטילים. כשאתה בדרך להשיג בכורה עולמית, אתה לא לוקח סיכון ומשתמש במטרות יד שניה.
ישראל קטנה מדי בשביל שיגור גם חץ וגם סקאד/טוצ'קה באותו שדה ניסויים, ומסיבות בטיחות וביטחון מידע לא ניתן לשגר משטח אש אחד אל שטח אש אחר (רמה"ג אל הנגב, למשל).
הסקאד טיל מיושן ומסורבל, הכנה שלו לשיגור דורשת תדלוק בחומרים מסוכנים. נקודה חשובה במיוחד: בניגוד לאנקורים שהם טילי מטרה ייעודיים, אין בסקאד אמצעי להשמדה עצמית במקרה של חריגה מגבולות הבטיחות או התפתחות סכנה בלתי צפויה.
בהתבסס על כל הנ"ל, פרופיל השיגור הרלוונטי היחיד עבור סקאד בניסוי יהיה מתוך הים התיכון מזרחה לכיוון ישראל. לצורך זה נדרשת ספינה עליה יועמס רכב השיגור. מאחר והסקאד לא מיועד לשיגור בתנאי ים, אין לדעת איזה קשיים יתעוררו כתוצאה מניסיון שיגור שכזה. ובנוסף, עלות הוצאת הספינה לצורך זה אינה זניחה בהשוואה לגיחה של המטוס המשגר את האנקור. ושוב, חשוב לזכור את סוגיית הבטיחות.
|
ועל כך הוסיף טל ענבר:
ציטוט:
שוב - אין כאן שום שיקול כלכלי של רפאל - והמוצר הוזמן מרפאל על ידי מנהלת חומה. חלופה זו של ייצור טיל מטרה ייעודי נבחנה אל מול חלופות והוחלט כי היא עדיפה, משיקולים של בטיחות הניסויים, גמישות בהפעלה, וכן - גם מחיר. יותר זול לתפעל אנקור ממטוס חיל האוויר פעם ב.... מאשר לתחזק מערך סקאדים על אנשיו, ציודו, והאמצעים לשינועו.
|
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
|