14-03-2007, 11:42
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
|
|
קיטן פלייט
לשרמן היו בוגים (והרבה). לא הייתי שם כשהתחילו לקרא להם. האם יש ויורס בטנקים אחרים ואיך קוראים לו אינני יודע.
לגבי הקיטן פלייט: בשוט מטאור היא הייתה הרבה יותר קטנה מאשר בשוט קל, והייתה לה צורה שהזכירה חתולה רובצת.
מאפיינים נוספים של השוט מטאור:- מנוע רולס רויס בנזין (לפי אחת השמועות זהו מנוע המרלין של הספיטפייר ללא מגדש טורבו) שילל במקום לרעום.
- היגוי בעזרת ידיות - כמו טרקטור.
- גיר ידני עם חמישה הילוכים קדימה ושניים אחורה - קשה עד בלתי אפשרי לתפעול ( ללא סינכרון)
- ללא רצפה תחתית - הטען היה צריך לרוץ אחרי המקלע או לשים רגליים על קרונית התחמושת ותחתית תא 4 פגז.
- הרצפה הייתה ישרה (כמו באוטובוס) והפגזים היו בתאים נפתחים ברצפה (פרט לפגזים בקרוניות, תא 24, ותא 4).
- במקום מיכל דלק קדמי היה מיכל מי שתייה עם ברז בתא הלחימה.
- בחלק מהטנקים (לפני שהורידו בארץ) היתה מראה לנהג.
- הייתה לנהג אפשרות לנהיגה עם מדפים פתוחים כאשר הוא מוגן מגשם בעזרת מתקון ברזנט עם חלונות ומגבים. (בטנקים שבהם היה קיים היה המתקון מאוחסן בתא לפני תא 1).
- לטנק היו רדיאטורים שהיה צריך לפתוח בתל"ט ותא"ט. הסיפון היה שטוח והרדיאטורים היו מספקים חום כל הלילה (מקום מצויין לישון)
- לטנק היה מנוע עזר (של מכונית אוסטין). לא היה מעשי להניע בבוקר בלי להניע לפני כן מנוע עזר לכמה דקות. בתל"ת היו שמים קופסא עם מיים ליד המפלט של המנוע עזר ובסוף הטיפול היו מכינים תה.
- סך הכל הטנק היה קשה מאד לתפעול ואחזקה והיה לא אמין בעליל, אבל הייתה לו נשמה יתירה. בזמן מבצעים ומלחמות הטנק היה מתקלקל הרבה פחות.
|