21-01-2005, 19:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
|
|
כמכור
לשעבר למשחקים בתחום המלחמה/מדמים/אסטרטגיה יש לי הרבה אהבה למשחקים בתחום.
בשנים האחרונות פחות בגלל שיקולי זמן (צבא בזמנו), אך בעיקר בגלל כמות ההיצע בתחום שהולכת ופוחתת גם מספרית וגם באיכות.
משחקים שאני יכול להמליץ עליהם (רובם ישנים יותר)
מדמים:
Falcon 4.0 על שלל העידכונים וחבילות ההרחבה שפותחו. סימולטור של F-16 פשוט מדהים מבחינת כמות הפירוט הטכני (בעיקר בחבילות ההרחבה) ובעיקר על שום המערכה הדינמית שבו, שמתעדכנת בזמן אמיתי ולא על פי תסריט כתוב מראש.
Longbow 2 של Janes : ישן אך זכור לי לטובה על רמת ריאליזם גבוהה ושלל מערכות מציאותיות.
F-15 של Janes הוא אכן פנינה אמיתית, יש לי אותו על המדף אך לצערי לא נגעתי בו מספר שנים,הבעיה היחידה בו היא התסריטים שכתובים מראש ולא דינאמים .
בתחום הטנקים יש את steel beasts שנחשב למדמה הכי טוב בתחום, קצת יותר ישן ואהוב עלי הוא
M1 tank platoon 2 שאמנם פחות ריאלסטי מבחינת הדימוי הטכני (בק"ש,תחמושת,מיגון) ולפעמים כמות האויב אבל עדיין יש בו שילוב נהדר של פעולות של תתי-יחידות וסוגי רק"מ שונים ברמת הקרב הגדוד.
ישנים יותר הם Tornado ו- Apache Longbow של חברת Digital integration שהיו נקודת מפנה בתחום ברמת הריאליזם שלהם ומערכות דינאמיות.
כדאי להזכיר את סדרת Rainbow Six בזמנו על שום החידוש העיקרי שהיה בה, אפשרות התכנון לפעולות הלוט"ר ברמת השלבים והצוותים (למרות שהיא לקתה בתחום הבליסטיקה והפיזיקה בכלל).
לדעתי יש עתיד למדמי לוחמת פרט/חי"ר מפורטים ביותר עם מנוע פיזקלי/בליסטי טוב עם כל חידושי החומרה שיש בשוק היום.
ברמת משחקי אסטרטגיה/מלחמה
Harpoon היא סדרה של משחקי מחשב שעיקר הדגש בהם הוא פעילות ימית ואווירית ברמת שליטה של זירה גדולה. היו הרבה מאד גרסאות שאני אישית נתקלתי בשתי גרסאות Harpoon 97 ו-classic שהיו טובות וכיסו שלל תסריטי פוסט-מלחמה קרה של כל יחידות נאטו וברית וורשה לשעבר. Harpoon 2 היה כושל ועל Harpoon 4 לא שמעתי.
משפחת משחקי Steel panthers על שלל תוספות חופשיות שיצאו
מדובר במשחק מלחמה בתורות אמנם (כך שלא ריאלסטי בנקודה זו) אבל מכיל פירוט מדהים של יחידות
וכולל מערכת נחמדה של פירוט המערכות והמיגון של רק"מ. הדגש הוא על רק"מ ברמת פירוט של כלי בודד ומדמה זירת לחימה גדודית עד חטיבתית. כולל גרסאות של מלחמת העולם השנייה וגרסאות מודרניות.
משפחת משחקי Combat mission משחקי דימוי שמזכירים קצת את הנ"ל אך הפעם בתלת-מימד, ורק התכנון בתורות בעוד שהביצוע בזמן אמיתי. מדובר בקרבות במלחמת העולם השנייה, עם פירוט טכנולוגי מעולה (מיגון,בק"ש,בלסטיקת חימוש) מכיל קרבות היסטורים מפורטים אבל לוקה בביצועים בזמן קרבות גדולים במיוחד.
כל המשחקים של חברת HPS מרתקים,בעבר נהנתי ממשפחת משחקי מלחמת העולם השניה והמשחקים ברמת יחידות-משנה שלהם (וויאטנם לדוגמא) וראוי לציון MidEast 67 בתחום ההיסטוריה שלנו. לאנשים עם סף גירויים גבוה המשחקים האלו עלולים להיות איטיים ויבשים מדי.
נשמעים טובים מאד (לא ניסיתי) הם המדמים המקצועים Point of attack 2 ברמה הטקטית ו-Decisive Action ברמת הגיס שפותחו בסיוע גורמי צבא ומשמשים גורמים צבאים רשמיים.
זה מה שאני זוכר בעבר, השנה יצא לי לשחק בעיקר בשני משחקים שכדאי להזכיר.
Hearts of Iron (גרסאת פלטינום+CORE) זה משחק ברמת גרנד-אסטרטגיה שמדמה את כל תקופת מלחמת העולם השניה ככל אחד מהמדינות לפי הבחירה. זה יותר משחק ברמת שליטה גבוהה כך שאין בו דגש על קרבות טקטיים אלא מרמת הדיוויזה ומעלה וגם שם לא מפורט במיוחד.
אבל ברמת המו"פ הטכנולוגי, פיתוח תשתיות לאומיות, דיפלומטיה,מסחר ואסטרטגיה ברמה לאומית על-גייסית הוא מרשים ביותר. יצא עכשיו גם Hearts of Iron 2 .
כל סדרת Total War והשנה Rome-total war. כחובב היסטורה של האימפריה הרומית בכלל ויוליוס קיסר בפרט, זה פשוט מדהים. משחק אסטרטגיה ברמת פרוט גבוהה במיוחד של דיפלומטיה,מסחר ושליטה אך העיקר במשחקי הסדרה הזו הם הקרבות הטקטים המפורטים ביותר. בגרסא הזו פשוט אפשר להגיע לקרבות של מספר צדדים עם אלפי לוחמים. פשוט מדהים לנסות לדמות קרבות היסטורים ולראות את טקטיקות הקרב של העולם העתיק: פלנקס,קשתים,פרשים,פילים ולוחמת ביצורים עתיקה. מומלץ ביותר.
זהו בערך מה שאני זוכר כרגע , אם יהיה לי עוד משהו אני אוסיף בעתיד.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides
"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole
נערך לאחרונה ע"י GrimReaper בתאריך 21-01-2005 בשעה 19:34.
|