16-02-2007, 18:46
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
שילוב של גורמים
אבל בעיקר טקטיקה וצורת הפעלה. בכל מקרה, ניתוח פשטני של טנק אחד מול השני לא ייתן תשובה מספקת. רצוי לשים לב לגורמי ההשוואה הבאים:
1) ה-T-34 אכן יוצר בכמויות גדולות מאוד; מהטייגר יוצרו רק כ-1350 יחידות.
2) התכנון הבסיסי של הטנק הסובייטי היה מודרני ומוצלח במיוחד (מזקו"ם כריסטי, שריון משופע, תותח חזק) והוא היווה בסיס לפיתוח מתמשך של הטנק. עם כל המודרניות שלו, התכנון נותר פשוט ולכן קל היה לייצר את הטנק ולתחזק אותו. התכנון הבסיסי של הטייגר (או הטייגרים, אם לוקחים בחשבון גם את הדגם של פורשה) היה אנכרוניסטי, והטנק התאים רק למגננה. מעבר לכך, הטנק היה כבד, קשה לתחזוקה ויקר מאוד.
3) טייגרים הופעלו כמעט רק במסגרת גדודי שריון כבדים מיוחדים ובמקרים רבים בשפיץ ההבקעה - מה שנקרא בגרמנית "טריז שריון". ה-T-34 היה בשימוש נרחב ביותר במסגרות גיס, אשר שיטת ההפעלה שלהן דמתה יותר להסתערות המון של פרשים. מה שסייע מאוד להסתערויות הטנקים הסובייטיות היתה איכותה הגבוהה של ההרעשה הארטילרית שבד"כ קדמה להן.
4) ברמת התפעול הטקטי של שריון השריונאים הגרמנים עלו כנראה על הרוסים, אבל הרוסים השכילו לנצל בצורה טקטית נכונה את היתרונות שהטנק שלהם הציע להם.
ספר מומלץ על הנושא הוא "קרבות שריון" של פון מלנתיין, אשר יצא בעברית בהוצאת מערכות.
זהו, על קצה קצהו של המזלג.
|