|
17-04-2005, 01:46
|
|
|
|
חבר מתאריך: 20.07.04
הודעות: 2,033
|
|
מילון מונחים פרטי- כולם מוזמנים
מן מילון מושגים פרטי שהכנתי, למען האמת הוא מאוד ישן. רציתי להעלות אותו עם עוד מדריך מקיף בעזרת מיכאל, בן ואולי עוד כמה גרפיקאים אך אני לא רואה את זה מתקדם לשום מקום. אז הנה לכם:
Adjustment- במונחים גרפיים- כינוי לתיקון תמונה, למשל: צבע, נגידיות, בהירות ועוד...
Darkness\Brightness - בהירות וכהות מצג, לשינוי חוזק האור במצג.
Contrast- ניגודיות, רמת השוני בין פיקסלים צמודים- לכהות, בהירות, וצבע.
Threshold- רמת החדות הכי גבוהה האפשרית במצג, בעצם מורכב רק משני צבעים- שחור ולבן. (ראה "Contrast")
Saturation- רמת החוזק של הצבע, רמת השוני בין צבע מסויים לבין אפור.
Alpha Channel- ערוץ אלפא- הצבעים הקיימים בתמונה, למשל תמונה שבמצב RGB, הalpha channels ייתחלקו לאדום, ירוק וכחול. (ראה "Color Mode")
Color Mode- מספר הגוונים המשולבים בתמונה, למשל (השלושה השימושיים ביותר):
RGB- שלושת הצבעי היסוד- אדום ירוק וכחול (Red/Green/Blue).
CYMK- ארבעת הצבעים בדפוס- טורקיז, ארגמן, צהוב ושחור (Cyan/Magenta/Yellow/Black).
Indexed Color- 256 הגוונים שנעים במעגל מהצבע אדום ועד לצבע סגול (הצבעים הניתנים להצגה במסמכי אינטרנאט)
Grayscale- 256 הגוונים שנעים בין לבן אפור ושחור, מיועד לתמונה חסרת צבעים.
Layer- שכבה צבע, בדרך כלל אפשרות לחלק את התמונה לשכבות צבעים כלשהם עם אפשרות לערוך שכבה ללא השכבות האחרות.
Equalize- משווא את כל הצבעים שבמצג לגוונים הממוצעים הנמצאים במצג.
Curves- קו מעוקל שמשומש בגרפיקה בצורות שונות, למשל- ליצירת צורות בעלות יותר מסוג קודקוד אחד (קוד קוד המחבר בין קו כקום לקו ישר, קודקוד המחבר בין שני קווים ישרים, וכו'..), ובפוטושופ משומש גם בשינוי צבעים בתמונה על ידי צורת עיקול הקו.
Vector- נוסחא מתמטית אשר יכולה להגדיל עצמים בלי התחשבות בפיקסלים, נותן להגדיל את התמונה ללא לפגוע באיכותה. (ראה "Vector Shape")
Path- שביל המאפשר בעזרתו ליצור את הצורה הרצויה, בעזרת ציור של ה"Storke" שלה בלבד. (ראה "Stroke")
Shape- צורה כלשהי של עצם,השטח שהעצם תופס.
Vector Shape- צורה ווקטורית, הצורה המגבילה את שטח הVector, בעזרת המסלול קובעים את הצורה הווקטורית הרצויה.(ראה "Path")
Pattern- צורה החוזרת על עצמה מספר פעמים במצג.
Stroke- במונחים גרפיים- ה"קו" שמסביב לצורה, בדרך כלל מבליט אותה משאר העצמים במצג.
Sharpen- חדות המצג\עצם, בדרך כלל מובלט בעזרת בליטות בתמונה.
Blur- טישטוש התמונה, חיכוך העצמים אחד לשני קטן מאוד, ההפך מהמושג Sharpen.
Gradient- שיפוע, מעבר בין חלק בין שני צבעים על ידי טישטוש.
Slice- חיתוך המצג לכמה חלקים שונים, בדרך כלל משומש על ידי בעלי אתרים.
Filter- פעולה המבצעת כמה פעולות בו זמנית, מהווה בסיס למצג או הוספת חלקים למצג.
Texture- מרקם, למשל מרקם עץ, אבן, זכוכית וכו'..
3D Graphic- גרפיקה הכוללת שלושה מימדים- גובה, רוחב ואורך.
Primitives- הצורות הגיאומטריות הבסיסיות ביותר- עיגול, ריבוע, קו ונקודה, גם כינוי לצורות פשוטות.
Grid- קווים התומכים ועוזרים לדיוק בזמן יצירת צורות.
Dynamics- האפקטים הפועלים על עצם בזמן תזוזה.
Warp- רמת העקמומיות של הצורה.
DPI- Dots Per Inch - מספר נקודות לאינץ', יחידת מידה לרזולוציה של התקן גרפי.
Opacity- אטימות, חוזק הקו או הצורה המיועדת.
Anti- Alias- החלקת גבולות, פונקציה זו מיועדת למניעת שבירות שנוצרות בקצוות צורות על ידי פיקסלים.
Masking- מיסוך, ניתן להגדירו על ידי יצירות צורות, וכך להגביל את הטריטוריה של עצם מסויים.
Pixel- יחידת מידה המשתנה במסכי מחשב, ניתן להגדירה למשל על- 1024*768 ובמצב זה יהיו 1024 פיקסלים לרוחב המסך, ו768 פיסקלים לאורך המסך.
כל מי שמעוניין להוסיף מונחים שחשובים לו ושיכולים להוות עזרה לאחרים מוזמן!
יום טוב, עידו.
_____________________________________
|
|