19-04-2007, 12:35
|
|
|
חבר מתאריך: 14.03.07
הודעות: 1,061
|
|
ראשית תקרא את חוזה ההתקשרות
קרא היטב את חוזה ההתקשרות שלך עם החברה והתעניין אצל חבריך לעבודה לשעבר מה היה מקובל או מה מקובל לגבי עובדים אחרים.
בספרים קוראים לזה 'תרבות אירגונית' אנחנו נקרא לכך 'מדיניות האירגון'.
לא רק העסקת עובדים דורשת גישה נכונה בתחום משאבי האנוש.
גם עובדים זקוקים לעיתים קרובות להדרכה כי מהצד השני ישנם בני אנוש על חולשותיהם.
לכן, העצה הראשונה שאני יכול לתת לך בפרישה - שכח מהעבר הסדר תנאיך, עשה מאמץ
להוכיח לצד השני שפרישתך 'הוגנת'. ברוב המקרים יתברר לך שמהצד השני ישנם אנשים שיותר חשוב להם לשמר את שם האירגון ולהוכיח רציונאליות ב'מדיניות' כלפי העובדים הבאים. כך שהמחיר של הוראה לבנק להפריש מ'קופת פיצויים' קיימת נראה להם זול במונחי תועלת.
וההפך, בדיוק מאותם הסיבות חשוב להם להציג חזות קשוחה ובלתי מתפשרת במי שלדעתם פגע בקודים של ההתנהגות הראויה. במקרה כזה, אם חוזה ההתקשרות אינו מחייב אותם, אם לא הפרישו לקופת הגמל/ביטוח מנהלים שלך - הם יעשו מאמץ עיקש לא לשלם.
גם במקרה כזה הדלת, בדרך כלל, לא סגורה בפני 'חוזרים בתשובה'.
לסיכום, נשוך שפתיים ולך תשוחח.
יעקב בן שאול
|