15-01-2007, 11:04
|
|
|
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
|
|
עד כמה שהצלחתי להבין
ע"י שינוי זווית ההפרש בין הלהבים משתנה תדר הרעש שהם מייצרים, ועובר לתחום שפחות רגיש לאוזן האנושית או תחום תדרים שעובר פחות טוב באטמוספירה (וכאן אני כבר לא בטוח).
בנוסף, כאשר הלהבים מרוחקות אחת מהשניה בזווית של 90 מעלות, כל להב פוגשת את נחשול האוויר שיצרה הלהב שלפניה, מה שגורם לרעש כאשר הלהב מבצעת תנועות צידוד (קדימה ואחורה). אני מניח שכאשר הלהבים קרובות יותר הלהב פוגשת את האוויר "שקט" יותר, מה שמפחית את הרעש, או לחילופין כאשר הלהבים מרוחקות יותר האוויר המעורבל מספיק להתפזר כך שהלהב המרוחקת תפגוש גם היא אוויר "שקט" יותר.
בקשר לרוטור הראשי יש מספר סיבות אפשריות:
-א-סימטריה בעילוי שהתצורה הזו יוצרת (תפקידו של רוטור אחורי הוא רק ליצור כוח-נגד לסיבוב המסוק, בעוד שהרוטור הראשי אחראי להשאיר את המסוק באוויר ולתמרן אותו)
-הבדלים במכניקה של 2 הרוטורים (שוב, לרוטור אחורי יש שינוי זווית פסיעה בלבד, בעוד שלרוטור ראשי יש שינוי זווית פסיעה בנוסף לגלגול ועלרוד)
-ע"פ חלק מהמקורות שהקראתי הרעש מהרוטור האחורי הוא דווקא זה שמטריד יותר את האוזן האנושית (הלהבים "נגררות" באוויר), אז ייתכן שאין צורך באמצעים דרסטיים כאלה (בנוסף לאלה שכבר קיימים) ברוטור הראשי.
נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 15-01-2007 בשעה 11:07.
|