לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #17  
ישן 15-01-2007, 11:04
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
עד כמה שהצלחתי להבין
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "הפחתת רעש בלהב..."

ע"י שינוי זווית ההפרש בין הלהבים משתנה תדר הרעש שהם מייצרים, ועובר לתחום שפחות רגיש לאוזן האנושית או תחום תדרים שעובר פחות טוב באטמוספירה (וכאן אני כבר לא בטוח).
בנוסף, כאשר הלהבים מרוחקות אחת מהשניה בזווית של 90 מעלות, כל להב פוגשת את נחשול האוויר שיצרה הלהב שלפניה, מה שגורם לרעש כאשר הלהב מבצעת תנועות צידוד (קדימה ואחורה). אני מניח שכאשר הלהבים קרובות יותר הלהב פוגשת את האוויר "שקט" יותר, מה שמפחית את הרעש, או לחילופין כאשר הלהבים מרוחקות יותר האוויר המעורבל מספיק להתפזר כך שהלהב המרוחקת תפגוש גם היא אוויר "שקט" יותר.


בקשר לרוטור הראשי יש מספר סיבות אפשריות:
-א-סימטריה בעילוי שהתצורה הזו יוצרת (תפקידו של רוטור אחורי הוא רק ליצור כוח-נגד לסיבוב המסוק, בעוד שהרוטור הראשי אחראי להשאיר את המסוק באוויר ולתמרן אותו)
-הבדלים במכניקה של 2 הרוטורים (שוב, לרוטור אחורי יש שינוי זווית פסיעה בלבד, בעוד שלרוטור ראשי יש שינוי זווית פסיעה בנוסף לגלגול ועלרוד)
-ע"פ חלק מהמקורות שהקראתי הרעש מהרוטור האחורי הוא דווקא זה שמטריד יותר את האוזן האנושית (הלהבים "נגררות" באוויר), אז ייתכן שאין צורך באמצעים דרסטיים כאלה (בנוסף לאלה שכבר קיימים) ברוטור הראשי.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 15-01-2007 בשעה 11:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 15-01-2007, 16:29
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
הסבר למושג משככי רדיפה (דמפרים)
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "משככי רדיפה"

אז ככה
להב של רוטור של מסוק היא בעצם כנף
כדי שתייצר עילוי היא צריכה שהאויר יזרום על פניה במהירות
כאשר המסוק מרחף, מהירות האויר ביחס ללהב נובעת ממהירות סיבוב הרוטור, ואז כל הלהבים נעות באותה מהירות. כמובן המהירות נמוכה בשורש הלהב וגדלה בכיוון הקצה, כי היא תלויה ברדיוס של הנקודה בה מודדים את המהירות
כאשר המסוק מתחיל לנוע קדימה, הלהב המתקדמת (הרודפת) - זו שנעה (רגעית) בכוון הטיסה - נעה במהירות אויר השוה לסכום של המהירות הסיבובית פחות מהירות הטיסה.
הלהב הנסוגה - זו שנעה (רגעית) הפוך לכיוון הטיסה - נעה במהירות אויר השווה למהירות הסיבובית פלוס מהירות הטיסה
מכאן יוצא שאם לא נעשה כלום בנדון הפרשי המהירויות הפתאומי שחווה הלהב במהלך סיבוב שלם מלהב רודפת ללהב נסוגה יצור עומס צידוד רגעי גדול על הלהב והרוטור,

לכן הותקנו משככי רדיפה (דמפרים) במסוקים, ולא מהסיבה של הפחתת רעשים.
למרות שה"מכות" שנשמעות במסוק דו להבי כמו ענפה (למי שזוכר) נובעות מחוסר משככי רדיפה...

ביסעור המשככים הם מסוג שמן אוויר אבל לא "נחפור" עמוק מדי...
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד


נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 15-01-2007 בשעה 16:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 15-01-2007, 13:47
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 901
אתה די קרוב כאן.אני לא חושב שהלהבים עוברות את מהירות הקול
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ברוטור הראשי יש מנגנון אחר להפחתת הרעש"

אלא נמצאות בתחום העבר קולי לכל היותר.כדי ליצור להב ,שתעמוד בכוחות העל קוליים,היו צריכים להשקיע בחיזוקים כבדים מאוד של קצות הלהבים וכולנו יודעים מה פירוש משקל עודף בכלי טיס.אני זוכר את מבנה הלהב של אנפה,שהיה אחיד לכל אורך שפת ההתקפה(קורת טיטניום) עד לשורש כמעט(שם כמובן היה עיבוי הלהב עם עלי חיזוק נוספים).תשווה בין הרעש של קצה הלהב הישרה של אנפה לבין קצוות הלהבים המוטות אחורה של הפתן/שרף/ינשוף.ריבוי להבים גם מקטין את הרעש משמעותית.שוב השוואה בין 2 הלהבים של אנפה לכל מסוק אחר עם יותר להבים.אני חושב שבכלל בכל הבלים עם 2 להבים מהירות סיבוב הרוטור הראשי היא הגבוהה ביותר.לפי מה שאני זוכר-324 סל"ד באנפה.אם ידוע אורך הלהב,ניתן לחשב את המהירות הקווית של קצה הלהב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:44

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר