02-01-2007, 19:00
|
|
|
|
חבר מתאריך: 17.10.06
הודעות: 448
|
|
זאת-אומרת שאכן ה-"אופק" הבא ישוגר עם ה-PSLV של הודו?
כי זה קצת מדאיג, לא שאני כזה מבין בדברים האלה, אבל:
אבל את ה-AMOS 1 שיגרנו עם ה-Ariane 4 הצרפתי, את ה-AMOS 2 שיגרנו עם ה-Soyuz הרוסי,
את ה-EROS A שיגרנו עם ה-Start 1 הרוסי, את EROS B גם.
את ה-VENUS אנחנו מתכננים לשגר באמצעות מַשגר צרפתי*, את ה-TAUVEX באמצעות ה-GSAT 4 ההודי.
כך שסדרת השיגורים היחידה שהיא "כולה" ישראלית היא סדרת ה-"אופק".
לא שאני רוצה שכל הלווינים הישראלים ישוגרו באמצעות משגרים ישראלים בגלל שאני פטריוט,
אבל היכולת העצמאית של מדינה, שרוצה להיות (ואני מצטט) "בין חמש המדינות המפותחות ביותר בחלל", לשגר לווינים קטנים כגדולים - חשובה. (אני מניח)
אז למה אנחנו לא משגרים את לווינינו באמצעות ה-"שביט"?
אני יכול לחשוב על כמה תשובות, אבל אני אתמקד בשתיים הסבירות ביותר לפי דעתי:
1) עלות. זול יותר להשתמש במשגרים אחרים?
2) הקונספט של השביט, הוא נכנס ל-LEO (לא יודע איך לתרגם את זה) באופן רטרוגרדי (זה נכון לומר ככה? אני מתכוון ל-Retrograde) - מה שלא מאפשר נשיאה של לווינים "כבדים" (רק עד 350 קילו), או לווינים שפועלים במסלול (Orbit) גבוהה יותר מ-LEO (עד 2000 ק"מ) -אני מנחש-.
# נכתב גם איפשהוא, אני לא זוכר בדיוק איפה - שה-"שביט" לא אמין כל-כך, בגלל שהיו לו שתי (או שני?) כישלונות: אופק 4 ואופק 6.
זה למה אנחנו משתמשים ב-PSLV ההודי עכשיו?
אז בהתבסס על הסיבה השנייה, ה-Shavit Space Launch Vehicle (איך מתרגמים SLV דרך-אגב?) - הגיע לגבולותיו, כל עוד הקונצפט שלו (מסלול וכניסה רטרוגרדית) לא ישתנה? (כן, זאת השאלה P=)
ואם התשובה חיובית, איך מתגברים על זה?
לא כדאי להשקיע קצת כסף בפיתוח סוג חדש של "שביט", שישוגר באופן "רגיל" (לא רטרוגרדי) וישומש אך ורק מחוץ לישראל?
אני מניח שרוב הסיכויים שזה לא כזה בעיה לעשות, והבעיה היא בעיקר תקציבית. למרות שזה יפתח לתעשייה-החללית-הישראלית שוק חדש.
וחוץ מזה, תמיד טוב לדעת שיש לך "גב", ואת ה-Know How לשגר לווינים גדולים יותר למסלולים גבוהים יותר.
אבל לא תסכים איתי שאם אנחנו באמת כל-כך שאפתנים בחלל - הכסף יהיה שווה את זה? (וזאת שאלה היפוטית כמובן)
*אני מניח. אתה יכול לאשר את זה?
|