לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-12-2006, 13:23
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
ה-F-35 לייטנינג II ביצע טיסת בכורה

מתוך הודעה לעיתונות של לוקהיד מרטין:

ה-F-35 לייטנינג II ביצע טיסת בכורה
מטוס הקרב F-35 לייטנינג II מתוצרת לוקהיד מרטין המריא לראשונה אתמול, ה-15 בדצמבר, והשלים בהצלחה את טיסת הבכורה שלו. בכך החלה תוכנית ניסויי הטיסה המקיפה ביותר בהיסטוריה של התעופה הצבאית.

"הלייטנינג II התנהג יפה מאוד באוויר", אמר טייס הניסוי הראשי של ה-F-35, ג'ון ביסלי אחרי הטיסה. "איזו התחלה נהדרת לתוכנית ניסויי הטיסה, והוכחה למסירותם של האנשים שעבדו כה קשה כדי לאפשר זאת". המנוע החזק ביותר שהותקן אי פעם במטוס קרב -- מנוע מניפת הסילון פראט אנד ויטני F135, עם דחף של יותר מ-18 טון -- האיץ בקלות את ה-F-35 לשמיים.



טיסתו הראשונה של ה-F-35 מהדגם להמראה ונחיתה רגילה החלה בשעה 12:44 אחרי הצהריים ממפעלי לוקהיד מרטין בפורט וורת' שבטקסס, כאשר המטוס המריא ונסק לרום של 15,000 רגל (4.6 ק"מ). ביסלי ביצע אז סדרה של תמרונים כדי לבחון את תכונות הניהוג של המטוס ואת פעולת המנוע ותת-המערכות. הוא חזר לנחיתה בשעה 13:19. שני מטוסי F-16 ומטוס F/A-18 שימשו כמטוסי ליווי.

"טיסתו הראשונה של ה-F-35 לייטנינג II היא רגע היסטורי, מכיוון שבפעם הראשונה אנו רואים את הופעתו של מטוס עם כל מאפייני הדור החמישי -- כולל חמקנות מתקדמת, זריזות בתמרון, היתוך מידע מחיישנים, ושיפור גדול מאוד בתחזוקה -- משולבים בחבילה שמחירה סביר", אמר ראלף הית', נשיא לוקהיד מרטין אווירונאוטיקה. "ה-F-35 יהיה מטוס הקרב הרב-משימתי המתקדם ביותר ובעל היכולת הגבוהה ביותר בשוק הבינלאומי עוד שנים רבות מאוד".

דן קראולי, סגן נשיא בכיר בלוקהיד מרטין והמנהל הראשי של תוכנית ה-F-35, אמר כי המטוס המשיך לעמוד בציפיות ואף עלה עליהן בעת הרכבתו הסופית והבדיקות שנערכו לפני שטיסה. הוא החל עתה בתוכנית ניסויי טיסה בת 12,000 שעות, שמיועדת לאמת עשרות אלפי שעות של ניסויים שכבר הושלמו במעבדות. "ה-F-35 ייכנס לשירות כמטוס הקרב שנבחן באופן המקיף ביותר והוכח בצורה היסודית ביותר בהיסטוריה", אמר קראולי. "ותודות לתיכון הדיגיטלי במלואו שלו, לצוות הנדסי בינלאומי מוכשר בצורה יוצאת מן הכלל ולעובדי הרכבה ומכונאים הטובים ביותר בעולם, ה-F-35 קבע סטנדרטים חדשים לחלוטין של דיוק בהרכבת מטוס קרב ואיכות".

ארה"ב ושמונה שותפות בינלאומיות מעורבות במימון ופיתוח ה-F-35. חיל האוויר האמריקני, הצי וחיל הנחתים בארה"ב, וחיל האוויר המלכותי והצי המלכותי הבריטי, מתכוונים לרכוש 2,581 מטוסי F-35. איטליה, הולנד, טורקיה, קנדה, אוסטרליה, דנמרק ונורווגיה שותפות גם הן בתוכנית וצפויות להוסיף עוד כ-700 מטוסים לכמות הכוללת. מכירות ללקוחות בינלאומיים אחרים יכולים להביא את המספר הכולל של המטוסים שייבנו מעבר ל-4,500.

"אנו מאמינים שה-F-35 עתיד להפוך למטוס הקרב המוביל בעולם", אמר טום בארבג', סגן נשיא בכיר בלוקהיד מרטין ומנהל השילוב בתוכנית ה-F-35.

לוקהיד מרטין, יחד עם שותפותיה התעשייתיות העיקריות נורתרופ גרומן ו-BAE סיסטמס, מפתחות שלושה דגמים של ה-F-35: דגם להמראה ונחיתה רגילה שיופעל ממסלולים רגילים, דגם להמראה קצרה ונחיתה אנכית להפעלה מספינות קטנות וממסלולים קצרים ליד קו החזית באזורי לחימה, ודגם להפעלה מסיפון נושאות המטוסים הגדולות של צי ארה"ב. שני מנועים חלופיים מפותחים עבור ה-F-35: פראט אנד ויטני F135 וג'נרל אלקטריק - רולס-רויס F136.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 16-12-2006 בשעה 13:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 16-12-2006, 14:48
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
עוד צעד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "ה-F-35 לייטנינג II ביצע טיסת בכורה"

בדרך אל ייצור מטוס הקרב המדהים הזה.

מכרז ה JSF שהוציא הפנטגון הוא אימוץ של תפיסה חדשה בייצור מערכות נשק בעולם וסביר להניח שניראה אותה באופן גובר והולך בעתיד - לדוגמא הפרוייקט הבריטי/צרפתי לייצור הנומ"ט העתידי ה PA2/CVF .

ישראל משום מה היססה אם להצטרף למכרז ה JSF והפסידה הזדמנות יוצאת מין הכלל לשיווק מערכותיה בעולם.
רק לאחרונה לאחר מו"מ ארוך עם ארה"ב הצליחה להכנס כצרכנית נוספת אם אופציה להכנסת מערכות משלה בפריטים שרק היא תרכוש (נשמע מוכר מהסופה, לא??) ולמעשה זה גם סוג של דריסת רגל והנושא הזה עדיין פתוח..

היו בעבר שת"פים בינלאומיים בנושא ייצור מערכות נשק ו/או שילוב גורמים זרים במערכות נשק קיימות, אבל אאל"ט זוהי הפעם הראשונה שזה נעשה במכרז רב משתתפים


כך זה ייראה - ה PA2/CVF עם מטוסי הלייטנינג II
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 17-12-2006, 00:51
  roeis01 roeis01 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.06
הודעות: 1,492
מביטאון חה"א: על הF22:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "ה-F-35 לייטנינג II ביצע טיסת בכורה"

עם כל השיפורים שנעשים כיום במטוסי הקרב, מה יהיה יתרונו של ה-JSF על האחרים? היתרון הראשון הוא חמקנות. החתימה הנמוכה של המטוס תקשה מאוד על מטוסי האויב. נקודה חשובה נוספת היא התחזוקה של המטוס. מחיר התחזוקה ומהירות הטיפול במטוס שופרו ללא היכר, כשמדובר ב-JSF. יתרון שלישי הוא יכולת ההמראה במרחק קצר. התכונה הזאת מעניקה גמישות טקטית רבה ואפשרויות מוגדלות לפריסת הכוחות. זה יתרון, שלדעתי לא נוכל להעריך במידה מספקת עד שנפעיל את המטוס בשטח.
גם אם האויב יפעיל מטוסי קרב מתקדמים יותר, שיישמו בעצמם טכנולוגיות של חמקנות, צריך לזכור שה-JSF הוא מטוס עם טכנולוגיית חמקנות מדור רביעי. המטוס החמקן הראשון שפיתחנו היה ה-F-117, אחריו בא ה-B-2 ועכשיו אנחנו ב-F-22. ל-JSF יהיו תכונות חמקניות מולטי-ספקטרליות, משמע הוא יהיה בלתי נראה לכמה אורכי גל. כל מטוס עתידי שהאויב יפתח, יהיה לכל היותר חמקן מדור ראשון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-12-2006, 07:22
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
המשפט האחרון מוזר קצת.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי roeis01 שמתחילה ב "מביטאון חה"א: על הF22:"

נניח שיש ארבעה דורות,
נניח שאתה יודע את זה,
נניח שאין לך שום מידע חוץ מתמונות על משמעות אותם ארבעה דורות.

זה עדיין לא מחייב שתפתור את הבעיה בדיוק באותה דרך כמו הדור הראשון.
אני מניח שלאמריקאים יש יתרון הוותק והלקחים, אבל אין שום הכרח שמי שיתמודד עם אותן בעיות יגיע לפתרון של ה-F-117 דווקא, ויכול להיות שפתרון של אחרים יהיה יעיל הרבה יותר מהדור הראשון.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:35

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר