בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "ראיתי בערוץ ההיסטורי תוכנית על WW2 בה דברו על מטוס הקרב P47"
זכור לי מושג הנקרא 'פסיעה' וקשור באופן סיבוב הפרופ' כאשר באחד עם 4 להבים קיבלו תוצאות טובות יותר בהטסה.
בעבר היו פחות להבים כי גם היו קני מקלעים ותותחים שירו בתיאום עם סיבוב הפרופ' ודרכו.
אבל זה מאחד שהידע שלו באמת כללי.
מה קורה עם מומחי ח"א שכאן? הלו??
בכלליות עם אתה רוצה לקבל יותר סחב ממדחף אתה צריך מדחף יותר גדול. הבעיה היא
שבמדחפים עם קוטר גדול, קצה המדחף מגיע למהירות הקול ומתחילות להווצר בעיות של
גלי הלם ורעידות.
הפתרון הוא להוסיף עוד להב למדחף ובצורה זו לקבל עוד שטח בלי להגדיל את הקוטר.
בנוסף מדחף בקוטר גדול יותר מחייב כן-נשא ענק כדי שהמדחף לא יפגע בקרקע בהמראה
וזה היה גורם לכך שהחרטום היה כלכך מוגבה שהטייס לא יהיה רואה את המסלול בהסעה.
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "יש כמה סיבות
העיקרית היא..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
יש כמה סיבות
העיקרית היא המהירות בקצה הלהב.
בכלליות עם אתה רוצה לקבל יותר סחב ממדחף אתה צריך מדחף יותר גדול. הבעיה היא
שבמדחפים עם קוטר גדול, קצה המדחף מגיע למהירות הקול ומתחילות להווצר בעיות של
גלי הלם ורעידות.
הפתרון הוא להוסיף עוד להב למדחף ובצורה זו לקבל עוד שטח בלי להגדיל את הקוטר.
בנוסף מדחף בקוטר גדול יותר מחייב כן-נשא ענק כדי שהמדחף לא יפגע בקרקע בהמראה
וזה היה גורם לכך שהחרטום היה כלכך מוגבה שהטייס לא יהיה רואה את המסלול בהסעה.
נזכרתי שאוכל לקבל תשובה ממקור טוב ,בוגר קורס טייס של USAF ב WW2
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמי60 שמתחילה ב "ראיתי בערוץ ההיסטורי תוכנית על WW2 בה דברו על מטוס הקרב P47"
להלן תשובתו שלא עונה בדיוק על השאלה .
Ami,
The P-47 was my dream airplane when I was a youngster. That was the plane
that was responsible for me to want fighter pilot training. I loved
the looks of that
plane. But, alas, I never got the chance to fly it.
As to your question about the propeller:
I cannot give you specific design criteria for the P-47 except to
say, in general,
propeller design is quite heavily a function of:
engine horsepower
required aircraft speed at a particular altitude
maximum allowable propeller diameter
The above criteria force the actual design of the propeller, in terms of:
efficiency at various speeds and altitudes
thrust
pitch
The early P-47 propellers had only (3) blades mounted on a 2,000 HP engine.
They had a top speed of about 400 mph at 27,000 ft. Their rate of climb was
not very good,- only about1650 ft / min. at sea level.
Later designs had an enormous (4) bladed,12 ft. dia. propeller using a 2300 HP
water-injection engine giving a rate of climb about 2700 ft / min. at 5,000 ft.
Final designs retained the (4) bladed prop on a 2800 HP turbocharged engine.
This gave them a top speed of 470 mph at 30,000 ft., with a rate of
climb of 3500
ft / min.
I believe all of the props were of constant-speed design, varying the
pitch auto-
matically. The fighter was designed for high-altitude flight.
You probably know all this and I must apologize if I sound pedantic. I am not
versed on the specifics of the actual numbers that went into the
design of the P-47
prop.