31-10-2006, 17:23
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
|
|
נוסעים עם קנה לא מדורגל ועוד מוגבהה!!! רק בישראל...
בצה"ל היה רק 155ממ. גם קנה קצר (M109) וגם ארוך (M109A1/A2)בתמונה 155ממ קנה קצר.
בספרות ראיתי שהייתה גירסה עם קליבר קטן יותר, בסביבות 100ממ.
ב1975 היינו מן היחידות האחרונות עם קנה קצר. השתתפתי כחייל צעיר בתרגיל אגד עם הקצרים, וזה היה סיוט! למערכת הרתיעה היה מיכל מלאי של מגח... לשם הבהרה:- מגח: 105ממ, אורך רתיעה 230ממ
- רוכב: 155ממ, אורך רתיעה 750ממ (בזויות הגבהה נמוכות) 525ממ (בזויות הגבהה גבוהות).
מכאן שלאחר רתיעה של מקסימום 230ממ ולבטח פחות מכך נגמר השמן במיכל המלאי, הלחץ במערכת הרתיעה יורד לאפס, ושאר הרתיעה יוצר תת-לחץ! ואקום ישאף למשוך אויר המערכת בנויה למניעת דליפת שמן, לא למנוע חדירת אויר שהוא הרבא יותר דליל.
עבדנו לילות כימים, סביב לשעון לתקן אין ספור תקלות! קטונתי מלהבין איך התכנון הזה עבד (כנראה) אצל האמריקאים ואצלנו(?) כאמור הייתי חייל צעיר, ולמזלי, במהלך השנה הבאה, כל האגד עבר הסבה לקנה ארוך M109A1.
|