06-10-2006, 11:59
|
|
|
חבר מתאריך: 13.01.06
הודעות: 2,973
|
|
מדריך טכניקת אזורי בחירה
רקע
פעמים רבות אנו מעוניינים לבצע מניפולציות שונות בפוטושופ על אזור מסויים בתמונה או על אובייקט מסויים או לגזור מתמונה אחת אובייקט כלשהו ולהעבירו לתמונה אחרת, אך אין ביכולתנו להשתמש בכלי הבחירה הרגילים כמו: magic wand, Lasso ושלא לדבר על Extract... שעושה גזירות לא מדוייקות המצריכות אותנו לבצע תיקונים נוספים כמו הורדת קצוות אזור הבחירה שמושפע מצבעי הרקע וכדומה.
הפיתרון:
שימוש במסכה ע"י הפעלת פקודת Calculations...
אז נתחיל...
לצורך ההסבר אני משתמש בתמונה (שלא אני צילמתי..) בכדי להראות את הטכניקה https://2006-uploaded.fresh.co.il/2006/10/06/82424570.jpg
כל תמונת RGB מורכבת משלושה ערוצי צבע השונים איכותית אחד מהשני, על-כן אנו יכולים להשתמש במידע זה בכדי ליצור מסכה. לצורך העיניין אני מעוניין לבחור בשני ערוצי צבע שיצרו לי את הקונטרסט הכי גבוהה בין איזור הבחירה לשאר התמונה (או להיפך...) אך בנוסף לזה חשוב לי לשמור על קצוות אזור הבחירה חלקים רכים כמעין ביצוע של פקודת Feather... על אזור הבחירה.
בתמונה הזאת אני רוצה להפריד את הדמות מרקע השמיים, על-כן אני משתמש בערוץ הצבע הכחול (שמיים) ובערוץ הצבע האדום (הדמות) ולבצע הכלאה בין שני הערוצים שתעניק לי מסכה.
על-כן אני בוחר בפקודה Calculation שנמצא תחת תפריט Image בפוטושופ.
שימו לב לחלון הזה הוא מחולק 4 חלקים:
מקור 1, מקור 2, בלנדינג ואופן שיגור התוצאה
במקור 1 בחרתי בערוץ הצבע האדום
במקור 2 בחרתי בהופכי לערוץ הצבע הכחול (למה הופכי בגלל שאני רוצה למזג את הנתונים אם הייתי בוחר בערוץ הכחול והאדום אז הצבעים היו מתמזגים לי ויוצרים מעין מסכה חסרת קונטרסט)
בבלנדינג בחרתי באפשרות Vivid Light רצוי שתעברו על כולם ותראו כיצד זה משפיע על התמונה.
אופן שיגור התוצאה שלי הוא כערוץ חדש.
כעת לאשר!
נוצרה לי מסכה חדשה שנקראת Alpha 1 אתם יכולים לשנות את השם כאהבת נפשכם אבל זה לא הכרחי.
כעת אני אפעיל את פקודת ה-Levels על המסכה שנוצרה ואני אכניס את הערכים הרצויים (ראו תמונה)
ישנה עוד אופציה במקום להשתמש ב-Levels והיא פקודת ה-Variations שנמצאת תחת תפריט Image<Adjustments והיא מיועדת לכל אלה שלא יודעים איך לעבוד עם ה-Levels או לעבוד בצורה ידנית וקצת יותר מדוייקת כמובן שזה משתנה בין תמונה לתמונה... העבודה הידנית היא באמצעות שני כלים מתפריט הכלים ידידנו ה- Dodge Tool כאשר ה-Range הוא על Highlights והחשיפה על 100% ואז ניתן לעבור על האזורים הבהירים בתמונה שאנו רוצים להבהיר אותם בכדי לחזק את הקונטרסט אבל חשוב לזכור "לא לעבור על הקצוות" אנחנו לא רוצים להרוס את החיתוך המושלם שלנו!
על האזורים הכהים אנו יכולים לעבור עם ה-Burn Tool כאשר ה-Range הוא על Shadows והחשיפה על 100%.
כעת משיצרנו את המסכה אנו יכולים לעבוד עליה כאהבת נפשנו, אבל עוד לא ברכנו על המוגמר... לפעמים כאשר אנו מחליפים לדוגמא רקע ישנה עדיין הילה של צבע הרקע ולכן רצוי להפעיל על השכבה (לא על המסכה) ולבצע עליה Inner Glow.
Inner Glow נמצא תחת תפריט Layers<Layers style כשבו אני אבחר בזוהר (Glow) שמאפיין את הרקע החדש ששמתי (ראו תמונה) הצבע הירוק הוא הרקע החדש ששמתי כאשר השתמשתי בטפטפת בכדי לדגום את הצבע הרצוי, הבלנד מוד נמצא על נורמל כיוון שאני לא רוצה שיווצר לי אפקט הילה מיותר והשקיפות שמתי על 100%.
כעת טיפ קטן כבונוס!!!
הרבה פעמים כשאנו מחליפים רקע אנו מבחינים שהתאורה הכללית המאפיינת את שכבת הרקע החדשה והתאורה שמאפיינת את שכבת האובייקט אינן שוות.
כל מי שמכיר בבישול בכל אופן בטכניקת "השוואת טמפרטורות" ימצא הרבה מן המשותף לטיפ הזה... לי בכל אופן הוא תמיד מזכיר את זה.
הפקודה נקראת Match Color והיא מצוייה תחת תפריט Image>Adjustments החלון הזה מורכב משני חלקים:
אבל הוא קצת הפוך החלק העליון הוא שכבת המטרה שעליה אנו רוצים לבצע את התאמת התאורה/הצבע ובחלק התחתון הוא המקור ממנו אנו מעוניינים לקבל את
המידע עבור התאמת התאורה... לכן נתחיל קודם מהחלק התחתון ובו נבחר בשכבת הרקע שלנו החדשה. ובחלק העליון ישנם שלושה סליידרים כאלה
האחד הוא Luminance (כמות הפצת האור), השני Color Intansity (שהוא בעצם כמות הרוויה) והשלישי Fade שהוא מאפשר לנו להוריד את כמות ההשפעה של האפקט שנוצר בכלי הזה.
זהו תם ונשלם המדריך אני מקווה שתלמדו את הטכניקה תפנימו אותה כי היא חוסכת הרבה מאוד זמן והרבה מאוד מאמץ בעיבוד וליטוש תמונות.
בהצלחה!
_____________________________________
עמוס טרבולסקי
|