לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 05-10-2006, 22:29
צלמית המשתמש של ניקוס
  ניקוס ניקוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.08.05
הודעות: 319
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי SSOTL שמתחילה ב "ולתומי חשבתי שאם היית קורא את..."

ולתומי אתה עונה על שאלה בניווטים כשלא הלכת ולו מילימטר בחייך עם מדים צה"ליים. אם כל היידע שלך בניווט מסתמך על מה שקראת ב"צוות איתמר" ואתה מרשה לעצמך לענות על שאלות הנוגעות בניווט מצבך בכי רע. חורה לי שאנשים עונים על שאלות בלי שום יידע מבוסס (ולא SSOTL, "צוות איתמר" הוא בטח לא יידע מבוסס) ובלי ניסיון בכלל.

לתומך חשבת, כנראה לא מספיק. לתשומת ליבך.
_____________________________________
'Choose life, choose a job, choose a career, choose a family, choose a fucking big television. Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments, choose a starter home, choose your friends. Choose leisure-wear and matching luggage. Choose a three-piece suite and higher purchase and a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you've spawned to replace yourself. Choose your future, choose life. Choose Canon.
Canon 350D Gripped
Sigma 17-70 2.8-4.5
Sigma 70-300 APO DG Macro
LowePro Orion II

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 05-10-2006, 23:54
צלמית המשתמש של ניקוס
  ניקוס ניקוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.08.05
הודעות: 319
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי SSOTL שמתחילה ב "אחי אם זה לא ידע מבוסס..."

אתה מבין מה אתה אומר?

אתה בעצם אומר שאפשר ללמוד לנווט מ"צוות איתמר" כמו שאפשר ללמוד את השפה העברית מהאנצקלופדיה העברית (בטח התכוונת למילון הא?)?

בהצלחה לך ולכל מי שינסה.

תנסה ללמוד גם לוחמה מ"בראבו 2.0", אם אתה לא אוהב לקרוא תנסה ללמוד מסטיבן סיגל או ברוס וויליס או צ'אק נוריס. אפילו ג'קי צ'אן בסדר.

לעניננו - ניווט (ועוד הרבה דברים אחרים) לומדים ממדריכים לניווט במקרה הפחות טוב ובמקרה היותר טוב מניסיון. מניסיון שלך (הכי טוב) ומניסיון של אלה שמלמדים אותך קרי - מדריכי סיור ו/או המפקדים שלך. בטח שלא מספרים עלילתיים.
_____________________________________
'Choose life, choose a job, choose a career, choose a family, choose a fucking big television. Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments, choose a starter home, choose your friends. Choose leisure-wear and matching luggage. Choose a three-piece suite and higher purchase and a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you've spawned to replace yourself. Choose your future, choose life. Choose Canon.
Canon 350D Gripped
Sigma 17-70 2.8-4.5
Sigma 70-300 APO DG Macro
LowePro Orion II

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 06-10-2006, 00:01
  SSOTL SSOTL אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.12.04
הודעות: 923
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ניקוס שמתחילה ב "אתה מבין מה אתה אומר? אתה..."

אחי חהחחהחההחההחה אתה מתבלבל לגמרי!!! לא התכוונתי ללמוד ניווט מהספר חהחהחהחחהחהחהה הרגת אותי...אם תסתכל על התחלת התכתובת שלנו תראה שכתבתי
נתונים שצויינו בספר על סוגי הניווטים והמרחקים שאליהם הם מגיעים. אם תסתכל קצת למטה תראה
את התגובה שכתבתי ל "ג' שם בדוי" שבכלל התחלתי ללמוד ניווט מהמאמרים של YONI 20 בפורום תפוז ובטח שלא מהספר על סיירת מטכ"ל חהחהחה מה ת'מצחיק? איך אפשר ללמוד מספר כזה לנווט?

קיצר תזכה לחיים בריאים וארוכים חהחהחה הרגת אותי


עריכה: וכן חהחהחחה התכוונתי למילון.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 05-10-2006, 23:38
  SSOTL SSOTL אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.12.04
הודעות: 923
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי J-R שמתחילה ב "חביבי מעשה את זה פשוט"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי J-R
כל תגובה שלי אליך עכשיו שתעמיד אותך במקום תגרום לי להרגיש מתנשא ואני לא אוהב את זה, אז אני פשוט לא אגיב, אני רק אמליץ לך להבא- קצת צניעות. אתה תלמיד תיכון לפי מה שהבנתי.. הבנאדם שאל שאלה ואתה מבלבל לו ולכולם את המוח, בגלל שקראת כך וכך בספר. הלו? בנאדם? קצת צניעות וקצת פרופורציות לגבי עצמך.. אני את החמש וקצת שנים שלי בצה"ל עשיתי, ואתה?



בכל אופן תעשו חיים חבר'ה. ביי.



אינני יודע איך קישרת צניעות לעניין וודאי שלא את הפרופורציות לגבי עצמי מכיוון שלא התהדרתי בשום תואר/ אמרתי משהו על עצמי, הסתמכתי על ספר שנכתב לפני אי אלו שנים, אם אינכם מוצאים זאת כחומר אמין-אין לי מה להגיד לכם. אני בטוח שמתוך שירותיך הצבאי תוכל ללמדנו רבות ולעזור לנו בפורום, אבל באמת שאינני מבין איך נתון זה קשור לאשכול זה...


המשך יום נעים
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 06-10-2006, 09:36
  J-R J-R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.01.06
הודעות: 744
לא ידעתי אם להגיב בכלל או לא
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי SSOTL שמתחילה ב "[QUOTE=J-R]כל תגובה שלי אליך..."

אבל אני אענה לך רק על "איך זה קשור לאשכול הזה"
האשכול הזה הוא על ניווטים בצבא, כשאדם שואל שאלה בפורום כזה הוא נעזר בו ככלי לתקשר עם אנשים בעלי נסיון בנושא כדי לקבל מידע אמין (ואשמח אם תתקנו אותי בנושא). אני לא יודע מאיזה תוקף אתה עונה לשאלות על הצבא, זה די כמו שאני אכנס לפורום בוני טיסנים ואתחיל לייעץ שם מבלי שבניתי או נגעתי בטיסן אחד בחיי. מסכים איתי שזה יהיה מגוחך? אבל לא מגוחך כמו להתווכח שם עם אדם שבנה טיסנים במשך רוב חייו הבוגרים, בגלל שקראתי מאמר לגבי בניית טיסנים בספר. ובטח לא בסגנון הויכוח שלך.
לזה התכוונתי כשדיברתי על צניעות וקצת מודעות עצמית, לא התכוונתי שאתה שחצן או בנאדם לא טוב רק שאתה אכן קצת יהיר בעיני, הביטחון שלך בדברים לא ממש עומד ביחס ישר לנסיון שלך בהם. אני בטוח שאם תחשוב עוד קצת על הדברים תמצא שאני די צודק.

בכל אופן זה ויכוח מיותר, חבל בעיני שאתם מתייחסים ככה לאנשים שבאמת באם לתת לכם מנסיונם (ואני לא מדבר על עצמי, אני כתבתי פה בקושי הודעה מסכנה אחת ויש פה אנשים ותיקים שכותבים לכם הרבה וזוכים לאותו זילזול), בכל מקרה לא קרה שום דבר.

יום טוב
_____________________________________
אין מקום רחוק מידי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 04-10-2006, 23:16
  ג' שם בדוי ג' שם בדוי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.02.05
הודעות: 598
למה ללכת אחורה 30 שנה...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי SSOTL שמתחילה ב "[QUOTE=Kochini]בספר "צוות..."

לקוח מפורום מתגייסים של תפוז.

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/m...&msgid=17210396

חלק שני- משימת הניווט:

בהתחלה מתרגלים ניווט לימודי- כלומר ניווט "אזרחי"- באור יום, בחוליות ל 5-2 חיילים, עם מפה פתוחה, ומתאמנים על זיהוי פרטי הנוף בשטח והתאמתם למה שאני רואה במפה- ולהיפך. אנחנו עשינו שבועיים וחצי של ניווטי יום במפה פתוחה (שזה הרבה מאוד יחסית) כדי לחדד את היכולת שלנו להשוות בין בציורים במפה למציאות בשטח. היכולת הזאת היא בעצם עיקר הניווט, כי היום אני משתמש בה כדי לקרוא את המפה לפני הניווט ולדעת מראש איך יראה השטח.

השלב הבא הוא ניווט יום במפה סגורה - עדיין בחוליה (2 אנשים) ובאור, אבל בלי מפה, ומסתמכים רק על הזיכרון ועל שינון קפדני. הניווטים הראשוניים הם כמובן קצרים ולא עוברים את ה 8-12 קילומטר.

השלב הבא הוא אחד המעברים המשמעותיים ביותר מבחינת רמת הקושי: הלילה. עכשיו ננווט בלי מפה, ובלי אור היום שנותן לי לראות בדיוק לאן הולך השביל, לאן זורם ערוץ הנחל, כמה ארוכה השלוחה וכמה תלולה הכיפה. בלילה הכל נראה כגושים שחורים וחסרי צורה, ורק ממרחק אפסי אפשר להפריד את ה"גוש" גוש השחור הזה לכיפות נפרדות, ערוצים וגאיות.
את הניווט הזה מתרגלים במשך תקופה ארוכה ביותר, כמעט בלי הפסקה, בשבועות קשים ומעייפים של שינון ביום וניווט בלילה, עם מעט שעות שינה והרבה תחרותיות בתוך הצוות (*וגם לזה עוד נחזור*). אורך הצירים עולה מניווט לניווט ומשבוע לשבוע, וגם רמת הקושי ומספר הנ"צ (נקודות ציון) שאני נדרש להביא הולכים וגדלים. כאן גם פוגשים בפעם הראשונה אלמנטים חדשים כמו משקל (מעבר למשקל הבסיסי של הציוד ההכרחי איתו תמיד ניווטנו). לצאת לניווט עם 40 קילו על הגב זה לא ההרגשה הכי נעימה, והיא עוד פחות נעימה כשאתה יודע שרוב המשקל הזה הוא משקולת מיותרת ולא שימושית שנועדה סתם להכביד. כאן אנחנו נדרשים לראשונה גם לבצא משימות- במקום סתם "להביא נ"צ" אני ובן הזוג שלי צריכים להגיע לנקודה ולבצע בה משימה מסויימת, שיכולה להיות קלה ונעימה כמו תצפית על משהו, או קשה ומעייפת כמו תירגולת ירי או דימוי היתקלות. במשימה אנחנו פוגשים תמיד את אנשי הסגל, שמעבירים אותן, ולפעמים חוליות אחרות שמבצעות משימות דומות.

ניווט "גולם": ניווט גולם (שבו עוצרות רוב הסיירות בצבא) הוא ניווט המדמה ניווט בדד. כל אחד מחברי החוליה לומד חלק אחד מהציר, ומנווט אותו לבד ע"פ זיכרונו בלבד. נקודת הסיום ("נ.ס.") של הראשון היא נקודת ההתחלה ("נ.ה") של השני... כאשר אחד מנווט ה"גולם" הולך אחריו.

ניווט מוצנח: השלב הבא מבחינת קושי. במקום נ.ה. מוגדרת אתה מקבל שטח של כמה קילומטרים על כמה קילומטרים, שבנקודה מסויימת ואקראית בתוכו אתה "תוצנח" ותתחיל לנווט. הדבר הראשון שאתה עושה ברגע שהוצנחת זה להתאפס על איפה אתה בכלל, ולכן בנוסף לכל ציר הניווט עצמו, אתה לומד כל מטר ומטר בשטח ההצנחה, כי בלי לדעת איפה התחלת, גם אלוהים לא יודע איפה תגמור.

השלב הבא הוא שלב ה"בדד". זה השלב הסופי והגבוה ביותר של ניווט בצה"ל ואין יותר מידי מה להסביר עליו- כמו השלב הקודם, אבל לבד. הניווט לבד מעלה גם את רמת הקושי (כי אין עם מי להתחלק במשקל הציוד) וגם קשה יותר מבחינה נפשית:
אין טעם לשחק אותה גיבור: ללכת לבד בלילה במקום לא מוכר, כשאתה בכלל לא בטוח שאתה יודע לאן אתה הולך, זה מפחיד. מפחיד מאוד אפילו. בחוליה (אפילו בגולם) יש עם מי להתלבט, עם מי להתייעץ ועם מי לדבר. יש עם מי לקטר עם מי לקלל ועם מי לשמוח כשאתה מוצא את הדרך. בניווט בדד אתה כולך לבד עם עצמך. רק אתה והשטח, וזה לא תמיד הכי נעים. מצד שני, בניווט הזה אתה מגלה את עצמך הרבה יותר טוב מבכל סיטואציה אחרת. אתה מגלה באמת מי אתה ומה אתה שווה, רק כשאין לך מישהו אחר להאשים אותו בדברים. כל מה שיקרה לך בניווט בדד- אתה הבאת על עצמך. אם זה כישלון או בירבור- רק אתה אשם, ואם זאת הצלחה- היא כולה שלך.

ניווט מסכם/ניווט מבצעי/תרגיל: זה השם הלא רשמי לתרגילים הארוכים והמשימתיים שאורכים בין יומיים לשבוע, ובהם אתה מקבל משימה בצורת חבילה הכוללת מפות ותצ"אות, ואת ה"ת.מ" (תדריך משימה) או ה"בום" כמו שאנחנו קוראים לו, שהוא דף או כמה דפים המפרטים את מטרת המשימה הכללית, תיאור של הנ"צ (זוכרים מה זה?) ולמה אני צריך לעבור דווקא בהן ושל התת משימות שאני צריך לבצע בחלק מהנקודות. ברור שה"משימות" וה"מודיעין" הן מונפצות, ורק אמורות לתת לתחושה מציאותית לתרגיל. את המשימות אני אצטרך לבצע, אבל בצורה מבוקרת. אם למשל אני מקבל נקודה שבה "המודיעין מדווח על תנועת רכב מוגברת" ואני צריך לבצע תצפית של X זמן ולהכין דו"ח מודיעין, סביר להניח שאמצא בנקודה איזה סדנת רכב צבאית או אזרחית, כדי שאוכל להכין את הדו"ח. אם המשימה היא "השתלטות על מבנה" או "הריסת מפעל תחמושת", סימן שהנקודה נמצאת בתוך שטח אש מאושר של צה"ל, ובאמת יהיה שם איזה מבנה שבתוכו כבר הכינו מטרות שמחכות לנו.
סך הכל העסק הזה נשמע נחמד, אבל אחרי הליכה מאומצת מאוד של יומיים, כמעט בלי לאכול ועם משמעת מים קפדנית, עם משקל על הגב, ועם הלחץ לזכור את הציר ולמצוא את הדרך לנקודות, כל תרגיל כזה "עולה" לי בהרבה אנרגיה וכוח, ואסור לשכוח שאחרי התרגיל שום דבר לא נגמר- מתפזרים וממשיכים בניווט.. הניווטים האלה (אצלנו לפחות) כוללים את כל האלמנטים ממקודם ביחד- גם לילה, גם בדד, גם מוצנח, גם ציר ארוך ורצוף וגם המשימות באמצע

ועוד משהו שהוא כתב:

הציר הכי ארוך שאני ניווטתי היה 92 קילומטר במשך 4 ימים

וגם:

אצלנו משתדלים להריץ את הניווטים בצורת סדרות, ולא שבועות רצופים כמו בקורס מ"כים או ביחידות אחרות, כדי שזה לא יימאס עלינו מהר מידי.

וכן, זה קשה. אתה מסיים ציר כ"כ שפוך שאתה לא מצליח לדדות למקלחת, וכשאתה מוריד את המנשא מהגב בפעם האחרונה אתה מגלה שאיבדת כל תחושה בכתפיים, ושהרטיבות המעצבנת בכתף שהציקה לך כל הניווט דווקא לא היתה זיעה... אבל זה חוויה. זה הכי חוויה בעולם.. בעיקר אם יש לך מפל"ג כמו שלנו, שדואג שכל ניווט רציני יסתיים באור ראשון ובנוף מדהים (מה שמחייב כמובן תרגיל אש של שעתיים לפני זה בשביל להגיע לסיים בדיוק בזריחה, וטיפוס לגבהים מזעזעים בשביל הנוף)

ולא לשכוח את:

תודה רבה. הפלס"רים, וגם מגלן ודובדבן, שאליהן אתה כן יכול להגיע, מגיעים לרמה טובה מאוד בניווטים, לדעתי עד לרמת הניווט מוצנח (חוליה של 2), ויש להם את המסכם שזה אם אני לא טועה 60 קילומטר (אבו תקן אותי) אנחנו פעם ניווטנו ועלינו לתבור להביא נ"צ ש"במקרה" נקבעה במנזר למעלה, וראינו שם הכנות לסיום המסכם של פלס"ר נח"ל.. ויש איזה שמועה שאישרו (או אולי יאשרו) לכל פלס"ר שבוע אחד של בדדים עד טווח מוגבל. לא כי הם פחות טובים או משהו פשוט כי זה באמת עניין מטונף מבחינה בטיחותית הבדד הזה, וכבר מתו בזה 3 חיילים במשך השנים (כולם ממטכ"ל אגב). אתה יכול לשאול את אבו כמה מתוך ה 20 חודש שלהם ילכו על ניווטים. הערכה שלי- 5-7, אבל אין לי מושג.

ולקינוח:

לא חזרנו מקוצרת!

בקשר לפק"לים ומשקלים:

פק"לים: אין. אתה יוצא עם הנשק האישי שלך ווסט סיור, שזה אחיד לכל הלוחמים בצוות (גם החובשים והמקלענים והצלפים וכולם) ומבחינת ציוד לחימה (כלומר הציוד שהוא חלק ממש ואתה לובש) כולם אחידים.

משקלים: בניווט משקלים אתה עם הציוד לחימה שהזכרתי קודם, עם הציוד ניווט ההכרחי (מ"ק 624/91 מוגבר וליטר מים) ועוד משקולת, תלוי כמה משקל מוגדר בתיק הניווט (ע"פ אחוזים ממשקל גוף, עד 70%. במטכ"ל עושים גם ניווט אחד מפורסם עם 100% משקל גוף. זה סתם בשביל הקטע, כי זה ניווט כ"כ קצר ועלוב שבקושי אפשר לקרוא לו ניווט).
בניווט משימה (תקרא למעלה מה זה אומר) אתה יוצא עם מנשא ("לואו") של 90-100 ליטר, ואין בו משקולות אלא ציוד מבצעי נחוץ, והרבה ציוד לא נחוץ, שדוחפים לך במה שנקרא "מסדר ציוד" שיש לפני יציאה לתרגיל כזה.

מה זה ציוד "נחוץ"?
משקפת, חבילת מפות של השטח, ספיירים לכל חלק של המ"ק, עוד המון מים, ביגוד, אוהל מתקפל, שמיכה טרמית, ערכות עזרה ראשונה מלאות, נצנצים, חבל אישי, שלושה סוגי פנסים, סטיקלייטים, רשת הסוואה, מנות קרב (שמוציאים את הפחיות מהקופסא ומדביקים באיזולירבנד לבד כדי לחסוך מקום.)

מה זה ציוד לא נחוץ?
קודם כל, כ"מקדם ביטחון", לכל דבר שיש חייבים לקחת מינימום שני פריטים זהים "ספייר". מה זה אומר? לקחת פנס? קח עוד אחד מכל סוג שיהיה. יתד לאוהל? קח עוד 4. מצפן ספייר, בטריות (וזאת בכלל נקודה רגישה..)- קח פי 3 ממה שצריך (מה לעזאזל הסבירות שאפילו אחת מ9 הבטריות תהיה מקולקלת?!) בטריות לפנס- אותו דבר. נשאר מקום ריק במנשא? נשאר "משקל" למלא? אין בעיה- דחוף לו עוד מימיה מלאה, עוד כמה מחסניות, שים גם עוד אנטנה ספייר (הכל כמובן מצומצם ומקופל לרמה לא הגיונית בכלל) ועוד חלפ"ס ועוד חבל אישי ועוד ועוד ועוד... עד שייגמר המקום ונגיע למשקל הרצוי.. זה הראש. העיקר שכלום לא יחסר חלילה..

כמובן שאתה שותה כמו מטורף, גם כדי לא להתפגר וגם כדי להוריד ממך את המשקל העיקרי- שזה המים. כל יום וחצי אתה נפגש עם החפ"ק למלא מחדש מים, וחסר לך שלא תגיע למ.ח (איפה שהוא מחכה) עם כל המימיות והג'ריקן ריקים, חוץ ממימית חרום אחת כמובן.. גם המשקל של האוכל יורד עם הזמן, אבל אותו לא ממלאים בחזרה תודה לאל..

טוב יאללה, שלושתרבעי חודש מהנים שיהיה לכם, ניפגש עוד שלושה שבועות..

יוני
_____________________________________
הגיבוש משחית.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 04-10-2006, 23:15
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי IsraeliCommando שמתחילה ב "ניווטים ביחידות מובחרות"

מי שמדבר עם חבר'ה ביחידות סיור יכול לספר על מסכמים של שבוע. עסק ארוך במקצת...

בא נגיד את זה ככה - בתור גדודיונר שעשה שבוע דומה למסכם, עשינו 160 ק"מ בחמישה ימים.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 05-10-2006, 12:16
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי chaos15 שמתחילה ב "שאלה של ילד שאין לו מושג..."

1. איך שאתה רוצה. תכל'ס הליכה מהירה אבל הרבה פעמים רצים קצת בשביל לשחרר את הרגליים.

2. אתה בבעיה. אתה מנסה לחזור לנקודה האחרונה שהיית מאופס עליה ולהמשיך משם. אם גם זה לא עוזר ואתה מבורבר, אתה פותח מפה (ומודיע בסיום שעשית את זה).
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 05-10-2006, 13:51
  J-R J-R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.01.06
הודעות: 744
תשובות לשאלות
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי SSOTL שמתחילה ב "שר את שיר הנווט!:)..."

1. אם אתה מתברבר (מאבד את ההתמצאות) אתה לא שר שום שיר אתה עושה שני דברים: א'- עולה לשטח גבוה מיידי ומרים אזימוט לשני תוואי שטח בולטים (אנטנה/יישוב/כיפה מזוהה) אם למדת טוב את המפה אתה יכול למצוא את המיקום הנוכחי שלך ע"פ חיתוך אזימוטים חוזרים. זה לא מדוייק (כי אין לך מפה לשרטט עליה) אבל זה יכול לתת לך מושג איפה אתה נמצא ביחס לציר ולאותן נק'.
ב'- במידה ואתה ממש מבורבר אתה עושה אחורה פנה וחוזר לנק' האחרונה שבה היית מזוהה. זאת השיטה הבטוחה ביותר והטובה ביותר אבל לעיתים עד שאתה מבין שאתה מבורבר עברת כבר 8 ק"מ וזה די בעאסה לחזור את הכל (בעיקר על הכרמל בגשם שוטף עם רגל תפוסה ושעה וחצי לזמן משימה) .
הפתרון האחרון הוא כמו שביטיס אמר לפתוח מפה- אתה עולה בקשר ומבקש אישור לפתוח מפה. אם קיבלת אישור אתה פותח מפה, מתאפס על מיקומך ומנווט משם ישר לנ"ס (אין מה לאסוף עוד נ"צ כי כבר נכשלת בניווט).

2. הניווט לא נעשה בקצב מוגדר. יש לך זמן משימה (שהוא זמן המקסימום שעד אליו נחשב שהצלחת במשימה) וזמן גג (שהוא זמן המקסימום שמותר לך לנווט באספקט הבטיחותי). אתה יכול לרוץ, ללכת על הידיים או לזחול אם בא לך, אתה יכול לעצור באמצע לעשן סיגריה (לא בלילה כמובן) ולעשות מה שמתחשק לך. כמובן שהכל בתיאוריה, כי בפועל אתה תצטרך ללכת מהר ולגם לרוץ קטעים מסויימים כדי להספיק לזמנים.

3. מותר וחובה לשתות כמה שרוצים ומתי שרוצים. בניווטים ארוכים אתה יוצא עם 12 ליטר מים וממלא אותם בנ"צ שונים.
_____________________________________
אין מקום רחוק מידי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 05-10-2006, 14:17
  J-R J-R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.01.06
הודעות: 744
לא מקובל לא לסיים בהצלחה
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי מורה"ל שמתחילה ב "מהו אופן ההצלחה בניווטים..."

אבל זה יכול לקרות ומבינים את זה. אם פעם אחת לא הצלחת לא קרה שום דבר (אלא אם זה מסכם או תרגיל), ישבו וינתחו איתך את הטעויות כדי לבדוק איפה נכשלת. אבל לא מקובל להיכשל בכמה ניווטים. יכולת ניווט היא אלמנט יסודי מאוד של לוחם וסך הכל אין פה תורה מסובכת מידי. אתה צריך לתפוס טוב את הפרנציפים והיסודות ומשם רק לרוץ עם זה ולצבור ניסיון. יש כאלה שיש להם יותר חוש לזה ויש כאלה עם פחות (ונאלצים לרוץ את רוב הדרך) אבל בסוף כולם צריכים להצליח במשימות. אתה לא יכול לשמור על רמה נמוכה לאורך זמן.

אגב- להיכשל בניווט זה לאו דווקא לא לעמוד בזמן משימה- זה גם לא להביא את כל הנ"צ שלך. אי רק מקווה שזה ידוע.
_____________________________________
אין מקום רחוק מידי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 05-10-2006, 15:32
  J-R J-R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.01.06
הודעות: 744
מה הכי קשה? זה אינדבידואלי לכל אחד
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי chaos15 שמתחילה ב "תודה על התשובות!"

הקושי הפיזי הוא אלמנט שלומדים לחיות איתו בשלב מסויים והשפעתו על המורל הכללי שלך הולכת וקטנה. בסופו של דבר המורל הוא החלק החשוב ביותר גם בניווטים לדעתי. ישנו הקושי הטכני של הניווט (בעיקר בתרגילים היותר מתקדמים) שהוא אתגר נחמד לאלה שמתחברים לתחום וסיוט מפחיד לאלה שלא ממש, אבל בסוף האתגר הניווטי הוא הרבה פונקציה של השקעה ושינון בלימוד החומר, וזה כבר עניין של אחריות אישית ורצינות. בחור מצויין שהיה בצוות שלי הודח כי לא הצליח להושיב את עצמו על התחת וללמוד בשעות שיועדו לכך. הוא היה מתברבר באופן די קבוע בניווטי בדד ולבסוף הודח מהצוות.

בסופו של יום ניווט לא צריך להיות איזה מכשול גדול לחייל- זה תחום חשוב שצריך להתמקצע בו ולשם כך יש טכניקות מוגדרות מאוד. אתה לא נדרש להמציא את הגלגל ולא להפגין איזה גאונות יתרה.. ללכת ישר ולספור צעדים כל אחד יודע, עכשיו תכניס לזה גם קצת חוש שטח וקצת קריאת מפה נכונה וזיכרון- ואתה מנווט. אני זוכר את סדרות הניווט (כל עוד היה מדובר בניווט נטו- הליכה מנק' לנק')כתקופה מאוד טובה ומהנה במסלול.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 05-10-2006, 16:05
  p-99 p-99 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.01.04
הודעות: 165
עוד קצת מידע.
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי J-R שמתחילה ב "מה הכי קשה? זה אינדבידואלי לכל אחד"

בסופו של דבר ניווט זה יכולת שאתה מפתח אותה ואתה משתמש בה להגיע ממקום למקום, בין אם זה ברגל ברכב או בכלי טיס או שיט כזה או אחר. כמובן שהשיטה שונה בין הכלים אך הבסיס הוא זהה.
שבוע ניווט, כמו שהוא מתחיל ככה גם יראה כל השבוע. במידה ובניווט הראשון הלך לך טוב והצלחת לישון כמו שצריך(בכמות של שבוע ניווט), יהיה לך אחרי זה יותר קל לקטע וללמוד את הציר לניווט של מחר. אם לא זה כדור שלג שקשה מאוד לעצור.
אני יכול להעיד על עצמי כאשר הגעתי לצבא עם 0 ידע של קריאת מפה ושטח והיום אחרי השירות אני שולט בה ברמה גבוהה, אך אם זאת זה מידת ההשקעה האישית שלך ללמוד.
כמו ש JR אמר על הבחור שהעיפו אותו מהצוות, הניווטים מקרינים על הרבה דברים מעבר, אם בהתחלה זה לימוד של ציר בהמשך זה לימוד של פקודה למשימה מורכבת...
בשורה תחתונה, איפה שלא תהיו בצבא, תזכרו שזה רק 3 שנים.. תתנו ראבק ותסיימו!
-זיו-
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 06-10-2006, 10:02
  J-R J-R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.01.06
הודעות: 744
אם הבנתי את השאלה
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי סופר איתי שמתחילה ב "שאלה קטנה אם כבר נפתח האשכול..."

1- אז קודם כל בוודאי שיש ניווטים לימודיים שבהם מנווטים בקבוצות של 5 אנשים וחונך, אם מפות פתוחות וביום, בלי שום משקל (מלבד ציוד הכרחי כמו אפוד ונשק, מים וקשר). כמה שהשלב הזה יהיה יותר ארוך- כך (לדעתי האישית) הבסיס יהיה מוצק יותר. הבעיה היא שזה ממצה את עצמו מהר מאוד כי לנווט עם מפה פתוחה באור יום זה באמת לאאיזה אתגר שצריך להתעכב עליו. אז עוברים מהר לחוליות של שניים, ואחר כך עוברים לניווט יום בלי מפה, ובסוף מגיעים לניווט לילה מפה סגורה. זה סוף הניווטים הלימודיים. מכאן הניווט הוא אותו ניווט ואלמנט המשקל הוא רק גורם מכביד (תרתי משמע) מבחינת הקושי הפיזי אבל הוא לא משפיע על הקושי בהתמצאות.

לגבי השאלה הראשונה- אם הבנתי אותה נכון- אתה לרוב יוצא לניווט עם X ק"ג במנשא ומסיים אותו עם X- מה ששתית ואכלת (בניווטים ארוכים). בתרגילים ומסכמים אתה מסיים אם X-מה שאכלת שתית וירית. המשקל לא נוסף במהלך המסלול (אלא אם מקבלים בלת"מים).
_____________________________________
אין מקום רחוק מידי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:42

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר