29-08-2006, 09:27
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "עוד כמה שאלות קטנות על תאורת סטודיו כדי לסגור את הנושא"
1. אין קשר בין פלאש לתאורה חמה, ואור מרוכך. ניתן לרכך את זה ואת זה באותה המידה. הכל תלוי במרחק הפלאש מהמודלים, ובאמצעי הריכוך שלך (ספוטר בוקס, מטריות, ריפלקטורים וכו'). אני מצלם רק עם פלאש כי יותר נוח לי לשלוט בו, ואני אוהב את הצבע הנקי שלו.
2. שים לב שהפנים של המטריות שלך הוא לבן. זה הצבע שמאיר בפועל על המודלית שלך (אלא אם יש לך מטריות אפקטים מיוחדות הצבועות בצבעים שונים - בקושי רואים את זה).
מטריה שחורה היא אטומה לאור מבחוץ והשימוש בה הוא רגיל. פלאש מאיר אחורה (הרחק מהמודלית), והמטריה מורכבת לפניו. הפלאש מאיר את המטריה, והאור חוזר מהפנים שלה, לכיוון המודלית.
זו הדרך הנורמלית לשימוש במטריות. בד"כ, לא משתמשים במטריות הפוכות להארה ישירה...
https://2006-uploaded.fresh.co.il/2...08/82308544.jpg
3. לכל דבר יש שימוש. בעזרת אילתור תוכל להגיע להאיר כל קונספט שתרצה.
אני אישית השתמשתי בפלאשים פעם בצורה ישירה ללא ריכוך כאשר צילמתי מקרו מאוד חזק (עם טבעות הארכה). שעה חיפשתי את המקרו המשוגע שעשיתי לקובי לעין ולא מצאתי... זה איפה שהוא בפורום
4. בד מתקמט ובריסטול לא. מצד שני, בד יותר קל לקפל ולשמור בצד (מגולגל או מקופל.
בבד יש יותר עבודה, כמו שאמרת, לכבס ולגהץ. רצוי לשמור אותו מגולגל אם כי יותר נוח לקפל. כל אחד והשימושים שלו. ברמת הרקע, הבד לא אטום כמו בריסטול, ולכן אם יש לך אור מאחורי הרקע, הוא יכול להפריע בצילום עם בד.
חוץ מזה - בד זול יותר וקל להכנה ולטיפול. אני משתמש בבדים.
|