19-08-2006, 19:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 20.07.03
הודעות: 7,790
|
|
קובי, ברשותך אני מעתיק את השאלה מהפרטי ועונה כי שאלו אותי כבר בעבר.
"ברור לי לחלוטין שככל שהם בתנועה מהירה יותר, אתה חייב מהירות תריס גבוהה יותר (אחרת הם, מן הסתם, ימרחו)
השאלה היא איך אתה מצליח (טכנית) לעקוב אחריהם, להספיק לפקס את התמונה ולצלם בו זמנית.
אני יכול לשער - פוקוס ידני, מניח שחשיפה במצב ידני לחלוטין, אבל שוב - אלו רק השערות.
הייתי שמח לשמוע איך (שוב - טכנית) אתה עושה זאת בדיוק."
אז ככה:
במהירות כזו, בטח שלא עובדים על פוקוס ידני. אפילו הפיקוס על אופציית AI SERVI שבקנון פירושו "עוקב". נקודת הפוקוס המרכזית לא ננעלת עד לקליק ככה שגם אם האופנוע בא אלי ישירות ב 200 קמ"ש, אם שרדתי את הבום אז גם תפסתי את הפריים.
גם החשיפה לא בידני מלא, אלא בעדיפות מהירות, TV בשפת קנון.
בכל מקרה, כל הפריים מתבצע ב panning לשמו, כשאני עוקב אחרי האופנוע (מכאן טשטוש הרקע) במהירות של 1/320 בערך (עדיפות מהירות), צמצם נקבע אוטומטי (בד"כ בסביבות 9) מה שנותן לי חדות טובה וכל עוד פיקסת על האופנוע, התמונה תצא חדה. צריך לשמור על פריים טוב ולא קרוב מידי כי אז הרבה פעמים הראש יוצא חתוך, או הזנב (האופנוע פשוט טס מולך).
כמובן שכדי לקבל אופנוע שהוא עדיין חד אבל רקע מטושטש צריך לקבוע מהירות מתאימה (320) ולא פאנינג של סקייטבורד שניתן לעשות גם ב 1/45.
הרעיון הוא לא "להקפיא" את התמונה כי אז הגלגלים יוצאים חדים ולתמונה אין דינמיות. ב 1/2000 אתה תקבל גלגל קפוא שרואים בו את הסיחים והתמונה לא ניראת מקצועית. שים לב שבכל המגזינים הגלגל "בתנועה" כאילו הוא מסתובב.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|