20-08-2006, 09:00
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
|
|
לא ניתן להקצות מטוס מסויים לטייס/צוות מסויים
אמנם זה היה יכול להיות אידאלי כי מי שמכיר את מטוסו לעומק יכול לבצע את הטיסה היעילה ביותר וגם לעקוב אחרי תקלות ותיקונן כראוי. אך אנו מוגבלים במשאבים. ומה אם המטוס מתקלקל או נשלח ל"טיפול 10,000" ממושך? האם הטייס יהיה מקורקע עד אז?
בנוסף ישנה הבעיה של התאמת והכנת המטוס לסוג המשימה הקרובה. לא כל המטוסים מתאימים לכל המשימות (גם לא כל הטייסים) וגם המתאימים אינם תמיד בשמישות המתאימה.
והעסק מתנהל כך: בכל יום ישנו מנהל משימות יומי (אחד מהטייסים/נווטים שבטייסת) שדואג להתאים את הכנת המטוסים למשימות הצפויות (במשימות אימונים בדרך כלל מדובר במשימות הצפויות למחרת היום). הוא מעביר את ההנחיות לגף הטכני ואלה מכינים את המטוסים. הוא מאייש את הצוותים (בדרך כלל עם ליווי של מפקד הטייסת או אחד מסגניו. במשימות מבצעיות מפקד הטייסת מאייש בעצמו עפ"י שיקוליו) בהתאם לדרוש למשימה או לאימון.
אגב, גם אין צוות קבוע של טייס/נווט למרות שגם זה היה יכול להיות אידאלי כי יכולה להיות הבנה גבוהה ביניהם עם מעט צורך בדיבורים. אבל גם כאן ישנן חסרונות. אם הצוות טועה באופן עיקבי, מי יעלה על הבעיה? כשיש תחלופה ניתן לעלות על בעיות כאלה. בנוסף, ממי ילמדו הצעירים אם הוותיקים ימשיכו להיות מצוותים יחד (והרי לא כדאי לצוות צעירים זה לזה מסיבה זו)?
|