07-08-2006, 02:06
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
פיענוח?!?
כל גורם שמעמיד מכשולים בשטח כמו בזק וחברת החשמל - מחוייב לעדכן את המידע המופיע במפות.
ה"שבשבות" שמותקנות בחלק ממסוקי התקיפה נועדו להזין נתונים במערכות הנשק ולא נועדו לסייע בהמראות ונחיתות.
כיוון הרוח בהנחתת מסוקים קריטי הרבה פחות מאשר במטוסים כי אינו עשוי להכניס אותם להזדקרות, וגם לא משפיע על מרחק ההמראה שלהם. יש לו אפקטים אחרים, אבל שוליים הרבה יותר.
בתנאי חירום - כל מקום שהוא בגודל מתאים ורחוק דיו ממכשולים - עשוי לשמש כמשטח נחיתה. בנוסף יש גם "ספר מנחתים" המציין את מנחתי המסוקים בארץ ונתונים לגבי כל אחד מהם.
כמובן שבמצבי חירום הרבה נהלים עפים לפח, ולצוות יש את מלוא שיקול הדעת.
באשר לקביעת כיוון הרוח - ראה תשובתו של FOX, ובנוסף כדאי לזכור שיש לא מעט אינדיקציות סביבתיות לכיוון הרוח כמו עצים, צמחיה, עשן ועננים המספקים מידע רב למי שיודע למצוא מידע שכזה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|