18-07-2006, 23:31
|
|
|
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
|
|
אוקיי, עכשיו נהיה מענין, בעיקר אחרי הציור של האמריקנים
אם הבנתי נכון, לפי השרטוט יש שלושה שלבים:
1. שלב ההכנה לשיגור. שם צריך לתת אזימוט אל המטרה (יחסית פשוט), ולקזז תנועת כדוה"א ורוחות.
א. מעניין אם בגלל רוחות היו יחסית פגיעות גרועות בחיפה היום, מצד שני הם עשו מטרה אש-שנה על הרכבת, אז אולי הם קיזזו...
ב. מה עושים לטווח? האם נותנים זווית הגבהה פשוט, או שלטיל הזנת טווח שמשפיעה על זמן הבעירה הראקטי- מישהו יודע?
2. זמן התעופה- הטיל עף במסלול קשתי סך הכל. עכשיו הייתי רוצה להתמקד בפרטים- האם הוא מגביה עד "גובה שיוט" מסויים, ואז עף שם מאוזן פחות או יותר עד שנגמר הדלק, או שאולי הוא עף שם בזווית מינימלית שמונעת ממנו לאבד גובה, או שהוא ממשיך לעוף למעלה עד לנקודת האמצע?
3. הנחיתה- "אל היעד". האם, פרט להתנגדות האוויר, מדובר בחצי קשת סימטרית להמראה. בתיאוריה זה סבבה, אבל אם בטלנו את השפעת המנוע הראקטי- אנחנו נעים תיאורטית פרט לאוויר באותה מהירות כמו עם המנוע?
נראה לי שאפשר לתמצת את השאלה- האם תפקיד המנוע הראקטי פרט להמראה הוא שימור גובה התעופה או גם צבירת גובה נוסף?
בקיצור- פיזיקאי, הצילו!
|