16-07-2006, 10:23
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
לגבי בלוקים
אולי כדאי לחדד..
מטוסים נכנסים לסידרת ייצור שמבצעים בה שינויים מעת לעת (עפ"י לקחי הפעלה, התפתחויות טכנולוגיות ודרישות לקוח).
אין קשר קשיח בין הבלוק לדגם המטוס - כלומר ברגע שהוחלט לייצר F-16C - הבלוק הראשון לא מתחיל להיות ממוספר מחדש - אלא פס הייצור מעבר לבלוק X מוגדר כדגם C.
למשל בלוק 50/52 (הנבדל בסוג המנוע שבמטוס) נרכש ע"י ישראל ויוון אך סומן באופן בדגמים שונים בהתאם לשינויים באיפיון המטוס עפ"י דרישות הלקוח.
לא בהכרח גם ההתקדמות בבלוקים מכתיבה את שינוי הדגם - למשל ההבדל בין דגם A ו-B הוא בייעוד המטוס (חד מושבי מול דו מושבי).
אתה יכול להתייחס לזה כאל פס ייצור של מכוניות, כאשר יש הבדלים בין שנת דגם אחת לשניה, אך לא בהכרח בדגם המכונית.
למשל פורד התחילה לייצר את מכונית המונדיאו בשנת 1993 וכל "הבלוקים" עד לשנת 1996 סומנו כמונדיאו 'סימן 1', למרות שישנם שינויים קטנים בין שנת דגם אחת לשניה. בהמשך יוצרה ה'סימן 2'שכללה שינויים רציניים בהשוואה לקודמתה, וזו משכה עד לשנת 2000 בערך.
במקביל יוצרו דגמי 5 דלתות, 4 דלתות סטיישן וברמות גימור שונות, ועדיין כולן נחשבות ל'סימן 1'.
(ולדואגים מבינכם - הנני שמח לבשר שהנ"ל שצלחה את ציר הנפט - כבר אינה ברשותי, ועפ"י דרישת מנהלי הפורום - עברתי לרכב "עביר" יותר לטובת מפגשי הפורום הבאים)
הנה רשימה מוויקיפדיה לגבי דגמי מטוסי ה-F-16 ורישום הבלוקים.
http://en.wikipedia.org/wiki/F-16_F...Falcon#Versions
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 16-07-2006 בשעה 10:38.
|