|
04-07-2006, 17:25
|
|
|
|
חבר מתאריך: 04.03.03
הודעות: 9,292
|
|
הנה, גם אני מצאתי...
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "הנה, מצאתי לך בדיוק את כל מה שרציתי להגיד- במאמר מובנה."
ציטוט:
בחברה מתוקנת יחסים חד-מיניים הם חלק בלתי נפרד מהמגוון האנושי. ואילו קנאות דתית ושנאה חשוכה הן סטיות דוחות במיוחד
ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, פירסם לפני כשבועיים מאמר וקרא בו "לעצור את מצעד התועבה"; כשהוא מתכוון למצעד הגאווה העולמי, שיתקיים בירושלים ב-10 באוגוסט. אלא שמצעד התועבה האמיתי לא יהיה באוגוסט; הוא כבר מתקיים בימים אלה. בזה אחר זה מצטרפים למצעד הזה רבנים והוגי דעות דתיים וחרדים, בכירים ובכירים פחות, ומפרסמים דברי בלע, נאצה והסתה דוחים במיוחד נגד הקהילה ההומו-לסבית.
הרב מדן, למשל, משווה את מצעד הגאווה לבמות התופת של עבודה זרה בגיא בן הינום. הבמות האלה, כך כותב הנביא ירמיהו, שימשו "לשרוף את בניהם ואת בנותיהם באש". ומה צפוי למעלי הקורבנות, לפי הנביא? "והיתה נבלת העם הזה למאכל לעוף השמים ולבהמת הארץ".
הרב מדן שותף עם פרופסור רות גביזון לאמנת גביזון-מדן - ניסיון חשוב להידברות בין דתיים לחילונים. המאמר גס הרוח הופך את מדן מבחינת חילונים רבים ללא רלוונטי. ההומואים והלסביות הם מגזר גדול וחשוב בעם היהודי. אחינו ואחיותינו הם, לא פחות מהרב. ישיבת הר עציון היא ערש התנועה הדתית המתונה מימד. האם ערכי שנאת השונה וליבוי יצרים הם הערכים שמבקשת הישיבה להנחיל לתלמידיה?
העורך הראשי של העיתון החרדי "משפחה", הרב משה גרילק, כותב, שלמחאה הדתית נגד מצעד הגאווה יצטרפו דתיים לאומיים רבים "הסולדים כמונו מניסיון הסוטים". הרב גרילק מזהיר, שבשל המצעד תבוא הגלות השלישית. מתעוררת השאלה, האם שכח הרב, שלא בשל משכב זכר אלא בשל שנאת חינם חרבה ירושלים? מדן וגרילק הם מהדוברים המתונים של הציבור הדתי, אבל כשמדובר בהומואים, נראה שיש הסבורים שכל גידוף מותר.
החרדים מתקוממים, ובצדק רב, נגד השימוש במלה "טפיל" נגדם משום שטפיל אינו אנושי, ואת הטפיל מחטאים. אבל משום מה הם סבורים, שלהם מותר להשוות את ההומואים לבהמות ולהזכיר שעונשם בתורה מוות, ומותר להזהיר שהם יפיצו איידס. זכותו המלאה של כל אחד להתנגד למצעד הגאווה העולמי, לנסות למנוע את קיומו בדרכים חוקיות ולהפגין נגדו, אבל מסע ההסתה והחרפות שהרבנים מנהלים נגד ההומואים הוא בלתי נסבל, ואין להשלים עם זאת.
הסגנון הזה מתאפשר בין היתר מפני שההומופובים באשר הם משוכנעים, שכל אחד בציבור הוא בעמקי לבו הומופוב קטן, שטרם יצא מארון השנאה. כל ויכוח על מצעד הגאווה יגיע בסוף לאמירה "גם אתה לא היית רוצה ילד הומו". את ההנחה הזאת הגיע הזמן לשרש. התמכרות של ילדים לסמים זה מפחיד, אלכוהול זה מפחיד, הצטרפות לכת זה מפחיד, כולל כת ההחזרה בתשובה, עבריינות זה מפחיד. הומו או לסבית? מה בכך? אמנם, זה לא פשוט. בגלל ההומופובים זה לא פשוט. מפני שהם מצרפים את הילד וגם את ההורים למיעוט נרדף. אבל זה סיבוך, לא יותר. לעומת זאת, אם הילד יגדל להיות קנאי חשוך והומופוב, זה יהיה באמת נורא.
בטוקבקים רבים באינטרנט מופיע המשפט המתחסד: בסדר, שיהיו הומואים, אבל במה יש להם להתגאות? משפט, שמשמעותו האמיתית היא: אם הם לא מסוגלים להתאפק, לפחות שיחיו במחתרת. אלא שלחברי הקהילה ההומו-לסבית יש הרבה להתגאות בו. הם יכולים להתגאות בכך, שלמרות השנאה והגזענות והגסות והבורות הם בנו חיים וקהילה ויצאו מן הארון. הם יכולים להתגאות בכך, שהם השיגו בקשיים רבים את מה שלהטרוסקסואל הוא מובן מאליו. ומעל לכל: הם גאים במה שהם.
על הציבור כולו להגיע לירושלים ביום מצעד הגאווה. גם סטרייטים צריכים להיות שם. במיוחד סטרייטים. ההשתתפות ההמונית תבהיר, שיחסים חד-מיניים הם בחברה מתוקנת דבר נורמלי לחלוטין, חלק בלתי נפרד מהמגוון האנושי. לעומת זאת, קנאות דתית ושנאה חשוכה הן סטיות דוחות ומגעילות במיוחד.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pag...0&itemNo=734479
|
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|
|