08-06-2006, 22:07
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
לצלם ביותר מפלאש אחד ובלי לפשוט את הרגל
הרעיון הוא להשתמש בשני פלאשים כדי להאיר את האובייקט מיותר מזוית תאורה אחת.
בדרך זו ניתן לקבל אפקטים שונים כמו:
* יצירת\העלמת צללים
* יצרת החזרי אור במקומות ובצורות רצויות (למשל מבזק עם כיסוי מרובע וסרט דביק - ייצור אפקט של חלון)
*גיוון האווירה
לא אכנס כלל לתחום מיקום הפלאשים. זו תורה בפני עצמה ויש אין ספור ספרים בנושא.
מאחר שכבל TTL יקר למדי - הנה כמה אביזרים שימושיים אחרים:
כבל סינק (נקרא גם PC)
ומצד שני - HOT SHOE עם חיבור PC זכרי
מחברים צד אחד ליציאת ה-SYNC בפלאש של ניקון (לא עובד עם קנון - SORRY), מלבישים פלאש נוסף על ה"נעל" - ויש שני פלאשים מסונכרנים.
שליטה בפלאש?
או ששמים על M את הפלאש הנוסף ומגדירים אותו בנתוני הצילום שלכם (הגדרת רגישות סרט, אורך מוקד וצמצם) או שמגדירים ב-A ומגדירים פיצוי חשיפה.
לא רוצים כבלים - כל עוד אינכם נמצאים במקום מואר מאד או בסביבה רוויה הצלמים - קנו את הצעצוע הזה - זהו סלייב אופטי - כלומר התקן שמזהה הבזק וסוגר מעגל עבור הפלאש שעליו.
השימוש דומה.
כל הסיפור הזה - הרבה יותר פשוט שרכישת כבל TTL, שבעצם מונע מכם הגדרה מדוייקת (או עקיבה) אחרי נתוני הצילום שלכם, ומעבר לזה - הבנה עמוקה יותר ברמת "איך זה פועל".
אני מניח שאם זו היתה הגישה הרווחת בקרב הצלמים שכאן - כולכם הייתם ממשיכים לצלם בPROGRAM או עם מצלמות P&S.
כל הפק"ל הזה נכנס לתוך קופסא קטנה של שקופיות, ושימש אותי נאמנה בצילומי פורטרטים רבים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|