לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #21  
ישן 04-06-2006, 09:36
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
נראה שאתה קצת לא בעניינים
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי halevyelia שמתחילה ב "צילום של ניצים"

למטוסי תובלה יש היסטוריה ארוכה של גיחות צילום כאלו ואחרות.

זו היתה למעשה אחת הטענות של הבולגרים כאשר הפילו את מטוס אל על בשנות החמישים (בנתיב הזה טסו מטוסי ביון אמריקאיים).

מזכיר לך גם את הצופיות שמבצעות לא מעט גיחות כאלה.

רוצה דוגמאות נוספות למשימות צילום של מערך התובלה?

חפש בעצמך לגבי "ענק" - אחד כזה הופל בסמוך לתעלה בשנות ה-70, ו"עטלף" שהיה מסווג עד כדי כך שארה"ב דרשה אותו חזרה, כאשר ח"א הציב אותו במוזיאון... וכמובן "עגור".

ומי ביצע הכי הרבה שעות טיסה בח"א? ומי ביצע הכי הרבה גיחות צילום? מערך הנץ? הברק?

...מערך הכטב"מ! עד כדי כך שהכלים של ח"א לא הספיקו, וח"א קנה שעות טיסה ופעלה מהתע"א...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 04-06-2006, 09:54
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
דווקא לא.
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "הסטרטוקרוזר שהופל בסיני עסק בביון אלקטרוני, לא חזותי"

17 בספטמבר 1971


סטרטוקרוזר מופל ממזרח לתעלת סואץ: שבעה נהרגים, אחד ניצל

מטוס סטרטוקרוזר של חיל-האוויר יצא ב-17 בספטמבר למשימת צילום אלכסונית כ-22.5 ק"מ ממזרח לתעלת סואץ בשטח ישראל (מול דוויר-סואר). המטוס נפגע מטיל SA-2 , כשהוא נמצא בגובה 30 אלף רגל. מתוך שמונת אנשי הצוות, שבעה נהרגו. רק המכונאי המוטס, רס"ן חנניה גזית, הצליח לצנוח מהמטוס ולנחות בשלום. מארב הטילים המצרי הוכן כנראה עקב הפלת מטוס סוחוי-7 שישה ימים קודם לכן. "בשעה 1:47 נכנסנו לפניה מול פורט סעיד בכוון דרום", סיפר רס"ן חנניה גזית. "טסנו בגובה 28 אלף רגל, במזג-אוויר בהיר ויציב. ביצועי המטוס היו מדוייקים. פטפטנו על תוכניות הבילוי לערב. האווירה היתה מצויינת. ככל שהתקרבו מחוגי השעון לזמן הביצוע, התכנס כל איש צוות בעצמו, עסוק בהכנה מושלמת ומדוייקת של חלקו. הקברניט ווידא שכל אנשי הצוות חגורים במצנחים, שמערכות החמצן תקינות ומחוברות, ושהקשר הפנימי עובד. העשייה העסיקה אותנו והסיחה את המחשבה ממה שעלול לקרות. ההרגשה היתה שהכל מבוצע בדיוק לפי התוכנית.

(מתוך אתר ח"א)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 04-06-2006, 10:36
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא מן הנמנע שגם עסקו במודיעין אלקטרוני
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "OK ..תודה על המידע"

גם מטוסי הרקולס עסקו במודיעין חזותי (אני לא מתייחס כאן לישראל).

באתר http://www.1370th.com/rc130/rc130.htm ניתן למצוא דוגמאות לכך:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

היתרון במטוסי תובלה הוא בגודלם. לא מדובר בטיסה חשאית, אלא באיסוף שיגרתי מתוך המרחב האווירי שלך.

מטוס גדול מאפשר טעינת ציוד גדול, כבד ומגוון שלא ניתן להתקין במטוסי קרב.

הטיסה האיטית יחסית, מאפשרת שהייה ארוכה יותר סביב המטרה, ולאסוף מידע מסוגים שונים (חזותי, אלקטרוני וכיו"ב).

באיור המצורף ניתן לראות שחלק מן התא נוצל דווקא להתקנת חדר חושך...

מטוסי דקוטה למשל, שימשו בין היתר לפרוייקט מיפוי המדינה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 04-06-2006 בשעה 10:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 04-06-2006, 10:34
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
מוהוק
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי iaf001 שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia] "עטלף" שהיה..."

מתוך אתר ח"א:
http://www.iaf.co.il/Templates/Airc...entPageNumber=3
בתחילת שנת 1974, בעקבות לקחי מלחמת יום-הכיפורים, התקבלה החלטה בחיל-האוויר הישראלי לרכוש מחיל-האוויר האמריקאי צמד מטוסי מוהוק מדגם D, שמערכת המודיעין שלהם נחשבה לחדישה ומתקדמת. המיכשור שלו היה משוכלל יותר משל שלושת הדגמים הקודמים, מבחינת אופטיקה, עיבוד נתונים והקלטה. המטוסים נקלטו בטייסת-תובלה בבסיס חיל-האוויר במרכז הארץ. טייסי התובלה הוותיקים נשלחו לארה"ב, כדי ללמוד כיצד להטיס את המטוס החדש, והנווטים למדו להפעיל מעבדת-צילום אווירית.

המוהוק מילא תפקיד חשוב בחיל-האוויר הישראלי. זהו מטוס-סיור, צילום וביון טאקטי, שתפקידו לספק ידיעות מודיעיניות על ריכוזי הכוחות של האוייב: היכן בדיוק ממוקמים כוחות השיריון שלו, האם הם מתקרבים לגבולות ישראל, מהו הציר שעליו הם עומדים להתקדם, ומהו סדר-הגודל של הכוח.

גיחה מבצעית של מטוס התובלה הזה כוללת סיור לאורך קווי הגבול, איסוף נתונים באמצעות מצלמות אופטיות, חיישן אינפרא-אדום, ומכ"ם צד. הנתונים הועברו למיפקדה הקרקעית בזמן-אמת. היתרון הגדול של מטוס סיור זה היה בכך, שכדי לצלם ולקלוט את ריכוזי הכוחות לא היה צורך לחוג באוויר מעל שטח האוייב, ומספיק לטוס ליד הגבול. המצלמה היתה "מסתכלת הצידה", ומצלמת.

"המוהוק, בעצם, היה העין של המדינה", אומר ד', טייס תובלה. "העין שזיהתה ובדקה איזה כוחות נמצאים ליד גבולות המדינה, ומה היקפם. למעשה, זו היתה ה'עין', שהזהירה את צה"ל מפני התקפה אפשרית. הרבה פעמים עבדנו בשיתוף עם סיירות מיוחדות של צה"ל. כאשר הסיירת היתה יוצאת לפעילות ליד הגבול, היינו טסים כדי לבדוק שאף כוח אוייב לא נמצא בסביבה".

יציאתו של המוהוק משירות בחיל-האוויר הישראלי - לאחר שמונה שנות פעילות - היתה טראגית. זה קרה מספר חודשים לפני מלחמת שלום הגליל. שני מכונאים ביצעו טיפול שיגרתי במטוס. מכונאי אחד בדק את החמצן, והשני הדביק סדק בחלון. הדבק שבו השתמש המכונאי הכיל אצטון. המוהוק נדלק מייד. מכונאי אחד נכווה קשה מאוד, ורק בנס לא נפגע המכונאי השני. לאחר שכיבו את האש, לא נשאר מן המטוס דבר. באותו רגע, היה ברור לכולם, שהמוהוק הפך להיות היסטוריה. המוהוק השני נשאר בטייסת כאבן שאין לה הופכין. לאחר כמה חודשים הועבר המוהוק שנותר שלם למוזיאון חיל-האוויר בנגב, ולאחר מספר שנים החליט חיל-האוויר להחזיר גם את המטוס הזה לחיל-האוויר האמריקאי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 04-06-2006, 21:53
  halevyelia halevyelia אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.06
הודעות: 10
אחי, בתור אחד שבא מתוך חיל האוויר - אתה זה שלא בעניינים
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "נראה שאתה קצת לא בעניינים"

תראה...

אנחנו יכולים להתווכח כאן שעות...

א. כטב"מ זה לא מערך תובלה (א' ב' בחיל האוויר).
יש צופיות לסיור ימי שהם ייעודיות לטובת המשימות האלה... ויש צופיות לתובלה.

ב. אין לי מושג מאיזה אתרים או מאיפה אתה מקבל את המידע שאתה כותב פה (שהוא לא נכון).
אני בתוך החיל - מכיר את המשימות ואתה יכול להתווכח עד מחר וגם מחרתיים...
אני מכיר את הטייסות ואת האנשים שמבצעים את המשימות האלה...

ניחוש קל שלי יאמר שבכל מקרה אתה תהיה בטוח שאתה צודק אז...

תחשוב מה שאתה רוצה, תמשיך לשוטט באתרים (שהם מקור מידע מוטעה מכוון - זה נקרא לוחמת מידע
שבזה חיל האוויר נורא חזק)...


פשוט, אם אתה אומר משהו - תוסיף הערה שמראה מאיפה המידע - אתה פשוט מטעה אנשים.

תהנה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 04-06-2006, 23:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
המקורות שלי...
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי halevyelia שמתחילה ב "אחי, בתור אחד שבא מתוך חיל האוויר - אתה זה שלא בעניינים"

שלום אליה!

לא צריך להתווכך שעות, דקות או שניות.

המידע שהבאתי לגבי כמות השעות של מערך הכטב"מ מבוסס על מידע שקיבלתי מסמ"ט א' של טייסת הכטב"מ הראשונה.

טיסות שכטב"מ לא יכול לעשות (למשל בגלל מז"א קיצוני, או רעש) מבצעות צופיות צילום.

צופיות הצילום הן רק נדבך אחד ממערך החוזי של ח"א.

באשר לסיור ימי - זו היתה משימה של העגור והשחף, וכיום הצופית מחליפה את העגור, אבל כך או כך - תסכים איתי שהצופית שייכת למערך התובלה ומבצעת משימות צילום.

כמו שכתבתי לך - המידע המצוי באינטרנט אינו המקור שלי - אני, את מה שמעניין אותי באמת - הולך ומברר בעצמי, ובימים אלו אני מתמקד במערך הכטב"מ הישראלי.

אולי אתה משרת בח"א, אבל גם אני שרתתי בו לא מעט שנים, והכרתי אותו לא פחות טוב ממך (וסביר להניח שטוב הרבה יותר - כי השרות שלי היה מגוון מאד ועבר בהרבה מאד בסיסים ויחידות), ובכל זאת אני יכול להגיד לך שאת עיקר המידע על החייל - למדתי דווקא לאחר השחרור.

מעבר לזה, אני ממליץ לך בחום לזנוח את הגישה השחצנית הזו. העובדה שישנם דברים שאינך יודע - אינה מוכיחה שאחרים טועים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 05-06-2006, 10:16
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא לחלוטין מדוייק
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי iaf001 שמתחילה ב "[font=Arial]יש לציין שיש..."

היום ניתן לערוך מיפוי של תאי שטח גדולים גם ע"י כטב"מ - למשל ע"י מכ"מ SAR.

זה נכון שרוב המודיעין הוא טקטי בזמן אמת, אבל גם מטוס F-16 שטס עם מארז SAR מעביר מידע בזמן אמת ע"י מערכת טלמטריה.

לא משנה. השורה התחתונה היא שכמותית - הכטב"מים מבצעים הרבה יותר טיסות צילום ממטוסי F-16, וזה הנתון שהוא כאן, ושאותו סתרתי.

תוסיף לזה את הנתון שפורסם לאחרונה שטייסת הצופיות ביצעה הכי הרבה שעות טיסה במערך המאוייש, ושוב תמצא מקום להטיל ספק בקביעה ההיא (למרות שצופיות יש מסוגים שונים).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:32

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר