לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 14-05-2006, 09:54
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
חחחחחח........
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "בג"צ ידחה את העתירות הנוגעות לאיחוד משפחות פלסטינאיות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עמיחי
על פי השתלשלות הדברים והרכב השופטים אני מעריך שהן תידחנה.
פורום הערכות.


יש תשובה מוכנה לכל החלטה של בג"ץ.

אם ידחה - חשין רצה לעשות מערוף לימין (מה זה מערוף?) לפני שהוא עוזב את הכסא.
אם לא - בג"צ כמנהגו נוהג, רק למה בשיטת הסלמי? שיתיר איחוד משפחות גורף ("זכות השיבה" בלשון הטרוריסטים מהחמאס) עם הפליטים / עקורים שנמצאים ברחבי העולם הערבי עם משפחותיהם (עם ת"ז מזוייפת או אמיתית, לא משנה) בתוך הקו הירוק.

יהיה נחמד (לבני דודינו המוסלמים) כשבני משפחותיהם יתאחדו עמם ויתחילו להתיישב בערי ישראל המשותפות (תחילה) כגון תל-אביב יפו, חיפה, רמלה, לוד, ירושלים. אח"כ יוכלו להתרחב לערים שאינן משותפות (רמת אביב ג', הרצליה, אילת, מודיעין, שוהם).

וכשהמשפחות יתחילו להתאחד, הם ירגישו הרבה יותר חופשיות במדינתם (מדינתנו) והאהבה תשרה במעונם ואז הם גם יאהבו אותנו וכבר לא ירצו לזרוק אותנו לים

במיוחד אלה שיגורו בתל-אביב יפו הרצליה ואילת לא ירצו לזרוק אותנו לים
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 14-05-2006, 10:40
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
LOL, בעקרון האשכול ה"נבואי" היה צריך להמחק שכן חדשות הם דבר שקרה ולא מה שיקרה, אבל...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "בג"צ ידחה את העתירות הנוגעות לאיחוד משפחות פלסטינאיות"

מעניין להשאיר את זה, ולו רק מתוך סימפטיה למאמץ האדיר שלך לנסות לכופף מציאות משעממת
לתזה שלך בדבר אי-אחידות השפיטה.
הפסיקה היום תוכננה כך שתידחה - אבל באופן שיבהיר עד כמה כבודם אינם שבעי רצון מהחוק...
אין כאן שום הפתעות. הנהייה אחרי ברק עודנה מאסיבית, והעובדה שהצליח להביא ארבעה שופטים
נוספים לזנוח כל מידתיות מינימאלית (בכל הנוגע לאופיה של המדינה), ולפסוק בהתאם לתזה של גוש
שלום - מדברת בעד עצמה.
ברק ר-צ-ה להיות במיעוט בפסיקה הזאת, שכן לו "ניצח" - היה מאלץ את הכנסת לעקוף אותו,
ובכך היה מביא את היורשת שלו לקרב חסר סיכוי (בהתחשב בכך שאין לה ולו אלפית מהאוטוריטה
שרכש ברק ביושר, ללא קשר לעמדותיו הפוליטיות) לגבי מעמד ביה"מ העליון כמחוקק-על...

רוב של 6-5 הוא בדיוק מה שרצה ברק להשאיר אחריו: רוב שברירי שאומר "גורו לכם", אבל עדיין
לא שובר את הכלים. מפחיד לחשוב שנמצאו עוד ארבעה שופטים עליונים שהיו מסוגלים לפסוק
בניגוד לכל הגיון, שחובה על ישראל לקלוט (בניגוד למסורת הערבית) כל תושב שטחים שנישא
לאזרחית ישראלית (המסורת הערבית תמיד דיברה על כך שהאיש באה לגור אצל הבעל - ורק
פה, היכן שיש יתרונות "קצבאותיים", נשברה המסורת, וכווווווווווווולם באים לגור פה...).

בקיצור, עמיחי, קיווית שפסה"ד יפתיע מישהו, והוא ממש לא הפתיע (האמת, ציפיתי לרוב 7-4
שידחה את העתירה, והופתעתי מכמה קרוב ברק סידר שהרוב יהיה...)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-05-2006, 16:11
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
עמיחי, התגובה הראשונה שלך הייתה עילגת יותר - על כן, פחות מזיקה לתדמית שלך...;)
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "ואי לי ואי איך שהקונספירציה מסוד5רת אצלך לפרטי פרטים"

כאן אתה אשכרה מנסה לבנות תזה שלמה, ומרגע שאתה מנסה לפרוס דיעות - כבר אי אפשר
להסתתר מאחורי העילגות...
בניגוד אליך, אני לא מקדש את דברי השופטים, אלא סתם נוהג לקרוא דבריהם. פסיקה כזו הייתה
צפוייה עד כדי כך - שאפילו אתה הצלחת לחזות אותה (ואתה הרי מאלה שלא מאמינים בכך
שהשופטים מוטים פוליטית, שכן הם קדושים - חוץ מרובינשטיין ולוי שיש להם כיפות...).
אתה הערכתי מה שהערכת, ואתה משתבח בכך, אבל אני חזיתי כאן עשרות פסיקות בג"ץ - ואיני
משתבח בכך מסיבה פשוטה: בג"ץ הוא צפוי עוד יותר מאשר תגובה שלך על סקופ שמביא יואב
יצחק...
בג"ץ יילך לצד שמאל עד למקסימום האפשרי (וכרגע לאפשר בגלוי את זכות השיבה לאלפי "מאוחדי
משפחות" - זה פשוט בעייתי, גם לברק...), ומעבר לא, יסתפק ב"הבעת מחאה"...

רק אנשים נאיביים מסוגך חושבים שהשופטים מופתעים לגלות היכן נמצא הרוב. אם ברק היה
רוצה קול ששי - הוא היה משיג אותו, בלי יותר מדי מאמץ. העניין שלברק עצמו אין שום אינטרס
להרוס לעצמו את מפעל חייו: מערכת משפט שהיא הריבון במדינת ישראל, ב99 אחוז מהמקרים.
ברק לא ימוטט את הפרוייקט כולו, רק בשביל אותו אחוז מסכן, שכמעט אף פעם אינו צף ועולה.

הכי מסכנים במצב כזה, הם מעריצי הבג"ץ העיוורים - אנשים מסוגך: הם לא יודעים האם לשבח
את הרוב, או את המיעוט - ועל כן הם תופסים פוזה משעשעת של פרשנים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 14-05-2006, 16:49
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
עמיחי, הבעייה אצלך היא שקשה להצביע על נקודה ספציפית ש-א-י-נ-ה משעשעת:)
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "לא רק שאתה מכיר את דרכי החשיבה של השופטים אתה מכתיב"

שים לב:
סגידה לשופטים - יש
מלחמה פתולוגית במי שסומן אצלך כיריב של בייניש וארבל - יש
חיזוי המובן מאליו, והשתבחות אין-סופית מזה - יש
ניסיון לייחס לאחרים טענות ואז התגוללות עליהן - יש
וכל זה עוד לפני שהזכרתי את השפה השמית החדשה שפיתחת פה - ה"עמיחיית". שפה-אחות
לעברית...

אני לא מנסה להשפיע על מחשבות השופטים לפה או לפה, עמיחי. עליך להבין שמבחינה זו אני ואתה
באותה סירה, רק מסיבות שונות: אתה לא חושב שמותר לערער על החלטותיהם, כי הם סוג של אלים;
ואני לא חושב שיש טעם לערער על החלטות השופטים, מכיוון שהם אנשים פוליטיים שהחלטותיהם
פוליטיות, ואין טעם לנסות לשכנע פוליטיקאי לשנות דעתו, כאשר שינוייה עלול לפגוע במעמדו...

עכשיו תן איזה משפט סיכום בעמיחיית...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-05-2006, 02:59
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
לולא ראיתי, לא הייתי הייתי מאמין.
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי זוהרת שמתחילה ב "מעניין לעניין באותו עניין (א. ברק): הזד**נה במרתף אבל לא תחוייב לגט"

שלושה שופטים רוצים לשחק עם ביה"ד הרבני ב"מי יותר חשוב", ועל כן ייאלצו אדם להמשיך להשאר
נשוי לאשתו הנואפת.
בכלל, התופעה הסהרורית של לאלץ אדם להשאר נשוי, כאשר אינו חפץ בכך - היא סוג של ביזאר (הן
במסגרת הדתית והן במסגרת האזרחית, כפי שמופיע כאן).

עצוב מאוד לראות שאדם שסבל ניאוף של אשתו, הופך לקרבן בגלל מריבות מערכתיות, וניסיון "לבסס
תקדים".

הלוגיקה והצדק מחייבים, שמרגע שנודע לו שאשתו בוגדת בו, זכותו לא להיות נשוי לה יותר. אם לדעת
כבודם הוא השיג את ההוכחות לכך שלא באופן חוקי - שידאגו שיואשם בכך - אבל לאלצו להשאר נשוי,
זו פגיעה בזכותו לקיים חיי משפחה מהסוג שבחר - זכות שברק לחם למענה באופן מרגש רק היום,
כאשר דובר בפלסטינים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-05-2006, 08:04
  עמיחי עמיחי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.02
הודעות: 1,528
חן חן על שהשארת לינק לפסק הדין ,מעיון קצר עולה שתמימות לא
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי זוהרת שמתחילה ב "מעניין לעניין באותו עניין (א. ברק): הזד**נה במרתף אבל לא תחוייב לגט"

היתה נחלת שום צד בפרשה.
אבל אין אנו עוסקים בתמימות או מוסר אלה בחוק ובפסיקה.
בסעיף עובדות אני מוצא שהזוג חי בנפרד ובדירה האמורה גרה הפרודה ורק היא.
אני לומד שהפרוד הביא שני חברים ומצלמה באישון לילה ,ולא באקראי בעצם פורץ לדירה ומצלם את המעשה.
אין הדברים שנעשו עולים בקנה אחד עם החוק ,אסור היה לפרוד להתפרץ לדירה לצלם ולהביא את החברה כעדים,אלה מעשים קשים מבחינה חוקית והבטוי לכך מפורט בפסק הדין.
מה שנכתב כאן כמלחמת רשויות הם בבחינת שטויות ממערכת הקונספירציה ,אין שום ספק שבתי הדין הרבניים כפופים לחוק ולבג"צ ואין כלל בעיה בנושא.
בניגוד לכותרת שלך,זוג לשעבר שחי בפירוד שנים אינו חייב אחד לשני נאמנות וכל אחד חי את חייו בנפרד,כראות עיניו ורצונו החופשי.
אני מזדהה באופן מלא עם פסק הדין הזה ,בניגוד לפסיקה קודמת ששללה מבתי הדין הרבניים את הזכות לדון בנושאי רכוש ואפילו לא במעמד בוררים,מנקודת מבטי אם כל אחד יכול להיות בורר מדוע לא בתי הדין הרבניים?
יתכן שבגלל יחס מפלה של נשים בבתי דין אלה ,אני זוכר שמי שכתבה את פסק הדין הזה היא אישה ,השופטת פרוקציה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-05-2006, 12:40
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
כ-מ-ו-ב-ן שאתה מזדהה, עמיחי - אתה בכלל יכול שלא להזדהות עם דברי קדושים?:)
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "חן חן על שהשארת לינק לפסק הדין ,מעיון קצר עולה שתמימות לא"

הבעייה כאן היא לא הויכוח על חוקיות/אי-חוקיות הצילום - אלא העובדה שבן-אדם שמתיימר לדאוג לחירותו
של כל אדם להתחתן עם מי שבא לו - שכנע עצמו (ועוד שתי שופטות, שאחת מהן יקרה לך במיוחד...), שיש
להם זכות להגדיר לגבר שרוצה להיות ג-ר-ו-ש מאשתו, שחובתו להשאר נשוי לה, למרות שהוא יודע שהיא
לא נאמנה לו...
היא נתלתה בסוגיית הצילום כדי לבטל את התביעה לגט. מותר לקבל טענתה שהצילום לא חוקי, ולפעול
לסנקציות כנגד הגבר - ועדיין לא להתערב בתוך סוגייה משפחתית של גבר שמאס בחיי הנישואין עם רעייתו.
כנראה שהיצר להיות "חזק" נוטה לגבור על על הרצון ב"צדק"...

זכותה לשכב עם מי שבא לה - אין לה זכות ג-ם לשכב עם מי שבא לה, וגם לצפות להשאר נשואה במצב
כזה. הקדושים שלך, באחד מפסה"ד היותר-ביזאריים שלהם, הביאו לסיטואציה הזו. אתה, כמובן, תזדהה
עימו - וזה כמובן בדיוק מה שניתן לצפות ממך...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 16-05-2006, 09:36
  עמיחי עמיחי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.02
הודעות: 1,528
בני אדם עושים העדפות בחייהם אני מעדיף את שיקול הדעת המקצועיות
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "כ-מ-ו-ב-ן שאתה מזדהה, עמיחי - אתה בכלל יכול שלא להזדהות עם דברי קדושים?:)"

והמוסריות של שופטי בית המשפט העליון במקרה הזה.ואתה מעדיף את יואב יצחק יחי ההבדל הקטן.
אין זה מונע ממני לבקר מעשים פסיקות של שופטים אלה,
לגבי אלה שנטפלת אליהן בייניש וארבל,הנה קצה של ביקורת ,לגבי בייניש פסק דינה בנושא הכאת ילדים על ידי הוריהם,מבחינתה הורה שמוריד פליק לילד מעצבן עובר עבירה פלילית,ואני בעוונותי הורדתי פליק לכל אחד מילדי ,אמנם חד פעמי אבל לטעמה של בייניש אני עבריין,
אני אינני חש עבריין ואפילו ילדי לא חושבים כך.
ומהאקטואליה בפסק הדין בו אנו עוסקים גרסה השופטת בייניש כי חוק האזרחות אינו חוקי והיתה בעד לבטלו,אני חושב שישנם דברים מהם מעט מעל הניתוח המשפטי היבש,יש כאן שאלה לאומית של זכות השיבה,פריצת נתיב למחבלים ,תנועה חד סיטרית של הגירה לכאן .
לגבי ארבל עיקר הביקורת שלי עליה שלא השתמשה בסמכותה כממלאת מקום היועמ"ש ולא הגישה כתב אישום נגד שרון ובנו גלעד בנושא האי היווני,או יותר נכון השוחד אתו קיבלו מדודי אפל.
שיחקה אותה הגונה,חיכתה למזוז ,חבל מאד אצלי היתה קונה את עולמה,הסתובבו שמעות אז שהיא אמרה שאם שרון יועמד לדין היא תופיע אישית כתובעת,והיא לא הפסידה משפט כתובעת מעולם,חבל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 16-05-2006, 11:16
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
עמיחי, אתה עושה העדפות? ז"א שבכוונה אתה מעדיף לכתוב בצורה העילגת הזו?:)
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "בני אדם עושים העדפות בחייהם אני מעדיף את שיקול הדעת המקצועיות"

אתה כמובן מתנגד לכל שיקול דעת מקצועי, והוא כלל לא מעניין אותך. אתה פשוט איש דתי-אדוק, שאומר אמן על כל פיפס שהוציאו קדושיו, בכל תחום, בכל נושרא, בכל עניין.
אני כמובן לא חושב כך על יואב יצחק, וזה בדיוק ההבדל בינינו.
הניסיון שלך להראות אי הסכמה עם בינייש בהקשר לפסיקתה על הכאת ילדים, הוא שיא של אבסורד. כזו
אי הסכמה אפשר למצוא בין המון חסידים לרבותיהם, ועדיין החסיד יוריד ראש ויגיד אמן לכל דבר אחר...

אפילו כשרצית כאן לבקר את ארבל, הרגשת צורך להזכיר לנו את כוחה העל-אנושי ש"לא הפסידה
משפט כתובעת", כאילו זה אמור לרגש מישהו: בישראל כמות המשפטים שמנצחת התביעה הפלילית,
היא הרבה למעלה מ90 אחוזים. במצב כזה להיות עם אחוז הרשעות של 100, זה לא דבר חריג במיוחד,
וירגש רק את המאמינים...

בקיצור עמיחי, אם תרצה שיאמינו לך שאינל עובד אותם/ן באמונה, תצטרך לתת דוגמאות יותר טובות
מאשר "התאכזבתי כשלא הלכה עד הסוף והראתה לכולם כמה היא דגולה"...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 20-05-2006, 09:31
  עמיחי עמיחי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.02
הודעות: 1,528
את זה כותב עורך הדין של האליל שלך
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "כ-מ-ו-ב-ן שאתה מזדהה, עמיחי - אתה בכלל יכול שלא להזדהות עם דברי קדושים?:)"

ש עשן (בחדר המיטות) - אין אש בבית המשפט

כותרות העיתונים בישרו על "מהפכה בעולם הניאופים", על "סופם של החוקרים הפרטיים" ועל "עידן חדש". עו"ד אמיר טיטונוביץ מצנן את הלהט: פסה"ד של בג"ץ, שקבע שביה"ד הרבני לא היה רשאי לקבל כראייה תצלומים שצילם בעל נבגד, אינו קובע כי "תמונות ניאוף" שצולמו תוך פגיעה בפרטיות יהיו לעולם בלתי קבילות
עו"ד אמיר טיטונוביץ 19/5/2006
התרגשות רבה אחזה ברבים עם פרסומו של פסק הדין, בו פסל השבוע נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, ראיה שהושגה תוך פגיעה בפרטיות, ושבעל נבגד הגיש לבית הדין הרבני להוכחת בגידתה של אשתו בו. "מהפכה בעולם הניאופים", זעקה כותרת אחת. "תמונות שצולמו בסתר לא ישמשו עוד הוכחה לבגידה", זעקה אחרת. עורכי דין, המתמחים בגירושין, הגיבו באכזבה ובתדהמה על "ההלכה החדשה", שנוצרה-כביכול בפסק דינו של ברק, והביעו חשש מכך שמעתה ואילך יקשה עליהם להוכיח בגידה של בן-זוג.

עיון בפסק הדין מעלה, כי "לא כצעקתה". בפסק הדין לא נוסדה הלכה חדשה כלשהי, ולמעשה אין בה כדי לשנות, לפחות לא במידה משמעותית, מן הדרך, שבה יהא על בני זוג (ועל פרקליטיהם) להוכיח, שבן-זוגם נאף, וכי יש לחייבו לתת להם גט.

למען בהירותם של הדברים, נסקור, בקצרה, את נסיבות הפרשה ואת קביעותיו החשובות של הנשיא ברק (שעם פסק דינו הסכימו השופטות מרים נאור ועדנה ארבל).

בעל הגיש לבית הדין הרבני תביעת גירושין נגד אשתו. הוא עשה זאת לאחר שהחליט לעזוב את הבית, שהיה שייך לו ולאשתו ושבו הם התגוררו עד אז. לאחר שעזב את הבית ולאחר שהגיש את תביעת הגירושין, הגיע הבעל, בשעת לילה מאוחרת, בלוויית שני חברים, לבית שבו התגוררה אשתו לבדה. מן האמור בפסק הדין לא ברור לשם מה הגיע הבעל, מלווה בחבריו, בשעת ליל מאוחרת, לבית מגוריה של אשתו. עם זאת, יש להניח שמאחר שיחסי בני הזוג עלו על שרטון, הם לא הגיעו לשם על-מנת לערוך לה ביקור נימוסין. בוודאי גם לא כדי להתעניין בשלומה. ואכן, בבואם אל הבית, שמעו השלושה "רעש הבוקע מהמרתף". מיהרו השלושה אל מרתף הבית, ולנגד עיניהם נגלתה האישה במהלך יחסי מין סוערים עם גבר. רצה הגורל ו"ממש במקרה" היו השלושה מצוידים במצלמה. השלושה צילמו את המשגל המתנהל ויצאו מן הדירה.

מיהר הבעל הנבגד והציג, בפני בית הדין הרבני, את התמונות שצילם. זה קבע, כי האישה חייבת לקבל גט לאלתר. ערעור שהגישה האישה לבית הדין הרבני הגדול נדחה. נקבע שם, כי פסק הדין עומד על יסודות איתנים אפילו אם התצלומים לא היו מוגשים כלל, "משום שהמשיב ראה במו עיניו את המעשה". עוד נקבע, שהגם שחוק הגנת הפרטיות חל גם על בתי הדין הרבניים, הרי במקרה זה ספק אם נתקיימה פגיעה בפרטיות, שהרי האישה לא צולמה בהיותה ב"רשות היחיד". לדידו של בית הדין הגדול, אין דינו של מרתף הבית כדינו של חדר השינה באותו הבית. לסיום נקבע, שגם לו היה מדובר בפגיעה בפרטיות, עומדות לו, לבעל, הגנות החוק: "ובמקום שיש איסור תורה אין חולקים כבוד לאדם ואין מקפידים על פרטיותו".

שירה ופרוזה

עתירתה של האישה לבג"ץ התקבלה, כידוע. לאחר שהנשיא ברק הפליג בתיאור חשיבותה העצומה של הזכות לפרטיות - תיאור שהוגדר על-ידי השופטת ארבל כ"שירה ופרוזה על הזכות לפרטיות - היא נשמת אפו של היחיד" - ולאחר שהוא תמך בעמדת בית הדין הרבני, שלפיה חוק הגנת הפרטיות חל גם עליו, בחן ברק אם על-פי הוראת חוק זה נפגעה פרטיותה של האישה, שעה שבעלה צילם אותה, מקיימת יחסי מין, בדירתם המשותפת. תשובתו לכך הייתה חיובית.

ברק חלק, מכל וכל, על קביעתו של בית הדין הגדול, שלפיה "החוק להגנת הפרטיות אינו מתאים ליחסים שבין בני זוג... בבני זוג אין מושג של פרטיות נפרדת. הפרטיות המשותפת של שניהם, היא יחידה אחת. עץ אחד". הוא קבע, כי הנישואין אינם שוללים מבני הזוג את זכותם לפרטיות זו כלפי זה. "הזכות לפרטיות עומדת לכל אחד מבני הזוג כלפי העולם כולו, לרבות כלפי בן זוגו", קבע. הוא הוסיף וקבע, כי אף כי החוק קובע, כי איסור הפגיעה בפרטיות אינו קיים במקום שיש הסכמה, מפורשת או משתמעת, לפגיעה זו, הרי "מעצם הנישואין אין הסכמה משתמעת לפגיעה בפרטיות".

על-פי החוק, "צילום אדם כשהוא ברשות היחיד" מהווה "פגיעה בפרטיות". אם כן, האם ניתן להגדיר את ביתם המשותף של בני הזוג כ"רשות היחיד" של האישה? והרי אף כי הבעל עזב את הבית וכבר לא התגורר בו, הרי הוא נותר הבעלים של מחצית מן הזכויות בבית. ואם כן, האם אין הוא בן-חורין לנהוג בבית כרצונו ולצלם בו, כאוות נפשו? ברק סבר שלא כך: "לדיבור 'רשות היחיד' משמעות שונה על פי הקשרה", קבע. "בהקשר שלנו, שעניינו צילומו של אדם שלא בהסכמתו, הדיבור 'ברשות היחיד' אינו מצביע על 'יחידה קניינית'. הוא מצביע על 'יחידה אוטונומית'. הוא לא נקבע על פי דיני הנכסים. הוא נקבע על פי דיני הפרט".

ברק קבע, כי "סביב כל אדם יש מרחב שבתוכו הוא זכאי להיות עם עצמו. מרחב זה נע עם האדם עצמו. היקפו של המרחב נגזר מהצורך להגן על האוטונומיה של הפרט. על כן הוא עשוי לחול גם במקום בו אין לפרט כל קניין (כגון בית הוריו, בית חולים, תא טלפון)". הוא סיכם נקודה זו בקובעו: "משעזב המשיב את בית המגורים בשל סכסוך עם העותרת, הפך הבית לרשות היחיד של העותרת לעניין צילומה על ידי המשיב... אשר לצילום עצמו, אין נפקא מינה אם הצילום נעשה בחדר השינה או במרתף. שני המקומות הם רשות היחיד של העותרת לעניין צילומה על ידי המשיב".

פגיעה חריפה וקיצונית

משקבע כי בצלמו את האישה פגע הבעל בפרטיותה, קבע ברק, כי אין עומדות לבעל ההגנות, שמקנה החוק. הוא הזכיר, שתנאי מוקדם לתחולתן של הגנות אלה הוא זה, שלפיו הפגיעה נעשתה בתום-לב, היינו, שהפוגע בפרטיות עשה כן "מתוך אמונה כי הפגיעה הינה במסגרת ההגנה אותה מעלה הפוגע". ברק קבע, כי הבעל פעל בחוסר תום-לב שעה שפגע בפרטיותה של האישה. "הפגיעה בפרטיותה של העותרת במקרה שלפנינו היא חריפה וקיצונית. המשיב פגע בגרעין הקשה של הזכות לפרטיות. הוא חדר - כשהוא מצויד במצלמה מלווה בשני חבריו שצפו בכל המתרחש - למיטתה של העותרת. אין לך פגיעה קשה מזו בפרטיות", קבע. משכך, הרי "ההנחה העולה מהתנהגותו הינה כי הוא פעל שלא בתום לב... חזקה זו חלה בעניינו של המשיב, הוא לא הצליח לסתרה".

לאחר כל אלה הזכיר ברק, שכלל הפסילה, שקובע חוק הגנת הפרטיות, אינו מוחלט: אף כי ברירת המחדל היא זו, שלפיה ראיה שהושגה תוך פגיעה בפרטיות אינה קבילה, הרי בית המשפט מוסמך להתיר הגשתה "מטעמים שיירשמו". וכיצד זה יופעל שיקול-דעתו של בית המשפט? מתי הוא יתיר הגשתה של ראיה שכזו ומתי לא יתיר? החוק שותק בנוגע לכך.

בנוגע לכך קבע ברק, כי במסגרת ההליכים האזרחיים עומדים זה מול זה שני שיקולים עיקריים: חומרת ההפרה של הפרטיות וערכו הראיתי של החומר שהושג תוך פגיעה בפרטיות. ככל שהחומרה גוברת, ייטה בית המשפט שלא להתיר הגשת הראיה. וככל שהראיה חיונית יותר להוכחת האמת, כן יגבר משקלה.

ברק פסל את התמונות כראיה, לאור חומרתה הרבה של הפגיעה בפרטיות, שבאמצעותה הן צולמו, ולאור זאת, שיתכן שהיה ניתן להכריע בהליך גם בלעדי התמונות. ברק חלק על כך, שניתן לקבל את עדותו של הבעל, שצפה במשגל הסוער, כ"תחליף" להצגת התמונות. גם בכניסתו של הבעל, באישון ליל, אל הבית, הוא ראה פגיעה בפרטיות. עם זאת, הוא קבע, היה על בית הדין הרבני לבחון אם אין מצויות ראיות אחרות, שיש בהן כדי לאפשר מיצוי הליך הגירושין שבפניו, בלא להיזקק לתמונות או למראי העיניים של הבעל. להדגמת דבריו הפנה לעדויות, שלפיהן האישה התייחדה עם גבר אחר ולנה עמו בלילה. "האם יש בכך הוכחה של מעשה כיעור? האם די בכך כדי לבסס חיוב האשה בגט? בית הדין הרבני לא נתן תשובה לשאלות אלה. אם התשובה עליהן חיובית, כי אז ייתכן וקיימת בפרשה שלפנינו האפשרות להכריע בדין בלא להיזקק לחומר שיש בו פגיעה חמורה וקשה בפרטיות העותרת. אפשרות זו לא מוצתה בפרשה שלפנינו", קבע.

סופו של דבר: ברק החזיר את התיק לבית הדין הרבני, על-מנת שישקול-מחדש אם יש להתיר הגשת התמונות כראיה. "עליו ליתן מחד גיסא משקל כבד לפגיעה החמורה בפרטיות, ומאידך גיסא, עליו לבחון קיומן של ראיות קבילות על פי המשפט העברי, אשר מאפשרות ניהול הליך שיפוטי ראוי, ואשר פגיעתן בפרטיות מידתית", קבע.

עושה סדר

פסק הדין "עושה סדר" ומתווה הנחיות בדבר האופן, שבו על בתי המשפט להפעיל את שיקול-דעתם, בבואם להחליט אם להתיר הצגת ראיות, שהושגו אגב פגיעה בפרטיות, אם לאו. על כך יש לברך. עם זאת, אין בפסק הדין "חידוש מסעיר", בוודאי לא "הלכה חדשה", אשר מרעידה את אמות הספים ואשר מצריכה הערכות מחודשת, שונה לחלוטין, של עורכי הדין, העוסקים בגירושין, אף לא של חוקרים פרטיים ואחרים.

שלא כפי שהיה ניתן להבין מתגובות כאלה ואחרות, בפסק הדין לא נקבע, כי "תמונות ניאוף", שצולמו תוך פגיעה בפרטיות, יהיו לעולם בלתי קבילות. לא נקבע בו אפילו, שבעל שיצלם את אשתו מקיימת יחסי מין בדירה, שבה הוא עדיין מתגורר עמה, לא יוכל להגיש את התמונות כראיה. אין לפסול את האפשרות, שבמקרה כזה לא תיחשב הדירה "רשות היחיד" של האישה, גם לא לצורך זה. עוד יתכן מאוד, שבמקרה כזה תיחשב האישה, כמי שהסכימה, ולו במשתמע, לכך שבעלה יבוא אל דירתם המשותפת (כפי שהיה צפוי שיקרה), יצפה בה מקיימת יחסי מין עם גבר אחר, ואולי אפילו יצלמם עושים כן, אם יחפוץ בכך. ודבר נוסף: אין לפסול את האפשרות, שאפילו במקרה מסוים זה, שנדון בפסק הדין של ברק, לאחר שבית הדין הרבני, אליו הוחזר התיק, ישקול את הדברים בכובד ראש ובדיוק בהתאם להנחיותיו של ברק, הוא יגיע שוב למסקנה, שלפיה יש לקבל את התמונות כראיה. כך יכול שיקרה, למשל, ככל שהוא יגיע למסקנה, שרק אם יוכח "מעשה מכחול בשפופרת", ניתן יהיה לחייב את האישה הנואפת לקבל גט מבעלה, ושעל-פי דין תורה הדבר חמור יותר מן הפגיעה בפרטיות, שבמהלכה צולמו התמונות. בהחלט יתכן שאם כך יקרה ואם העניין יונח שוב על שולחנו של בג"ץ, ייקבע שאין להתערב בשיקול-דעת זה של בית הדין הרבני, והגשתן כראיה של אותן התמונות תאושר על-ידי בג"ץ. (בג"ץ 6650/04).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 20-05-2006, 10:37
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
עמיחי, אני שמח שהבאת דברים בשם אומרם:
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "את זה כותב עורך הדין של האליל שלך"

לא בכל יום אנו זוכים לקרוא מאמר שמופיע תחת שמך, כשהוא כתוב עברית. אני מציע שגם להבא
תמשיך במדיניות ברוכה זו, ופשוט תביא ציטוטים ההולמים עמדותיך...
באשר לתוכן, טיטונוביץ עשה מאמץ גדול להראות שהשד אינו נורא כ"כ, כאשר מקריאת פסה"ד עולה
שהוא דווקא נורא עד מאוד. לא תמיד ישנן הוכחות אחרות לניאוף - וברק בעצם מונע את הבאת
ההוכחה העיקרית (הוא טוען שכל מקרה יידון לגופו, אבל בפועל הוא קבע תקדים שיאפשר לערכאה
החילונית לדחות בכל פעם החלטה של ביה"ד הרבני באשר לכשרות הראייה המציגה ניאוף...).

בכל מקרה, ברכותיי על הטקסט בעברית - מי יודע, אם תמשיך לקרוא שבקדנות טקסטים בעברית -
תוכל גם אתה ללמוד ואף לכתוב בשפה עשירה זו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 16-05-2006, 10:27
  זוהרת זוהרת אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.06
הודעות: 2,752
הרושם רק מתחזק
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "אינני מתנשא ואם התקבל אצלך רושם כזה אני מתנצל"

אני הבאתי אותו לכאן ואתה מניח משום מה שלא קראתי אותו ועוד ממליץ לי בנועם לקרוא אותו בכדי שאחכים ואראה את האור.

אתה חוזר שוב לעניין ה"פליליות" שבתיק , אמרתי מקודם בהתייחס להערות המלומדות שלך בנושא כי "לא מדובר בתיק פלילי שם נבחנת במישור זה התנהגות נאשם אלא בתיק שבא להתייחס במסגרת ערעור לנושא מתן גט " וכל תיקון שתתן להערה הזו שלי אינו רלוונטי ולא נכון שכן כל הדיון שהתפתח למעלה הוא בנושא האזרחי (בכיף אפתח אותו אתך לכיוון הפלילי, למשל מדוע הגדרת החוק הזו כל כך עמומה ומדוע משאיר ביהמ"ש העליון את הערפל הזה במקומו וממתין שתקדימים ייקבעו על גבו של מישהו)

נערך לאחרונה ע"י זוהרת בתאריך 16-05-2006 בשעה 10:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 14-05-2006, 22:46
צלמית המשתמש של Speed
  Speed Speed אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 1,472
שלח הודעה דרך ICQ אל Speed
החלטה נכונה. מתוך שלא לשמה, יבוא לשמה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עמיחי שמתחילה ב "בג"צ ידחה את העתירות הנוגעות לאיחוד משפחות פלסטינאיות"

טענת השופט העליון ברק שזכות איחוד המשפחות גובר על הסיכון הבטחוני, לעומת טענת השופט העליון ברק , שזכתה במשפט, שזכות בטחונם של אזרחי ישראל גובר על הפגיעה באיחוד המשפחות מחטיא בעיני את העיקר.
במגילת העצמאות הוחלט כבר גם ע"י בן גוריון שמדינת ישראל שייכת לעם היהודי, על כן לא יתכן שהמדינה תהיה דמוקרטית במלוא מובן המילה כארה"ב למשל, המקבלת את כל הדתות למרות שאחד מבני הזוג מדת אחרת.
כל זמן שאחד מבני הזוג ירצה להתאזרח בארץ, עליו להתגייר ולקבל עליו את חוקי הארץ הזאת, ואם לא, שישאר במצבו הקיים, שהרי ידוע לו מראש מה יקרה אם לאו.
על כן טוב שהחלטת בית המשפט העליון כיום באה לשמה ולאו דוקא עקב בעייה בטחונית אלא מתוך שמירה על אחד מיסודות מגילת העצמאות ובכך סללה את המשך דרכה של מדינת ישראל שהיא מדינת רוב יהודית.
_____________________________________
בברכה,

Speed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:32

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר