17-05-2006, 20:47
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,768
|
|
זרוע היבשה מעוניין בטייסת מזל"טים משלו - חה"א מתנגד
גם החיילים ה"ירוקים" רוצים מטוסיםקרבות אגו בצה"ל: מפקדת זרוע היבשה פנתה לסגן הרמטכ"ל בדרישה להקים טייסת של מטוסים ללא טייס. בחיל האוויר, כמובן, מתנגדים לכך בנחרצות
אמיר בוחבוט
17/5/2006 20:02
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif] סוג אחר של מלחמה: באוגדת יהודה ושומרון ובעזה נאבקים יום יום בסיכול הטרור הפלשתיני, אך מתברר שבמקביל מתנהלת מלחמה לא פחות קשה בין חיל האוויר לחיילים ה"ירוקים". יחידות השדה רוצות מטוסים ללא טייס משלהם, ובחיל האוויר לא מוכנים לוותר על הבלעדיות.
www.nrg.co.il
בצבא ה"ירוק" טוענים שחיל האוויר מתקשה להעמיד עבורם מספיק שעות צילום ממטוסים ללא טייס (מל"טים), ולכן דורשים ה"ירוקים" מסגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, להקים טייסת שתעמוד רק לרשותם.
מפקדת זרוע היבשה העבירה לאחרונה את הבקשה לסגן הרמטכ"ל, ובה הם מבקשים להקים טייסת של כלי טיס בלתי מאוישים בתוך זרוע היבשה. הטייסת אמורה להעניק מענה תמידי למבצעים ולביטחון השוטף באזור עזה ובגדה. אפילו שם כבר נתנו לטייסת שעוד לא קמה – טייסת הכטב"מים (כלי טייס בלתי מאויישים), אשר כוללת מל"טים (מטוסים ללא טייס) ומזל"טים (מטוסים זעירים ללא טייס).
טייסת דומה הוקמה כבר לפני כעשר שנים באגף המודיעין של צה"ל, אך בעקבות מחלוקות עם חיל האוויר הוחלט להעביר אותה לידי חיל האוויר. החייל הוגדר אז כאחראי הבלעדי למטוסים הלא מאויישים, וכך במשך שמונה שנים התנהלו העניינים על מי מנוחות.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif] על אפם ועל חמתם
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif] לפני כשנתיים העלו מפקדי האוגדות בעזה וביהודה ושומרון דרישות נחרצות ליותר שעות צילום אווירי, ובחיל האוויר התקשו לעמוד בעומס. צילומי האוויר, התעקשו ביחידות השדה, נדרשים לצורך הפעילות בעומק השטח, לאיסוף "מידע מודיעיני חם" כדי לתקוף יעדים וכדי להגן על הכוחות.
אז הועלה הרעיון לפנות לחברה חיצונית. במערכת הביטחון החליטו לשכור את שירותיה של טייסת כטב"מים אזרחית שתעניק שעות צילום קבועות. וכך במשך שנה שלמה נהנו "הירוקים" מטייסת שביצעה עבורם את כל המשימות.
אך גם הפתרון הזה לא צלח והטייסת בוטלה. "בגלל מחלוקות מקצועיות ארגוניות, ובעיות של אגו, הוחלט לבטל את הטייסת ולהחזיר את הבלעדיות לחיל האוויר", מסביר קצין בכיר בצה"ל. "אם לא היה אגו בסיפור הזה, הבעיה היתה נפתרת מזמן".
לאחר ביטול הטייסת, הוחלט בזרוע היבשה להגדיל את תחום כלי הטיס הבלתי מאוישים. בשנה האחרונה הכניסו בזרוע היבשה מזל"טים טקטיים לשימוש מפקדי הגדודים. המזל"טים אמנם לא מגיעים לאיכות הצילום של חיל האוויר, אך הם עדיין מספקים מענה הולם למפקדי המשימות בשטח. בחיל האוויר התנגדו, כמובן, גם לכך והדבר נעשה על אפם ועל חמתם.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif] "הבעיה היא הזמינות"
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif] המזל"טים הטקטיים לא הספיקו, ובאוגדות התעקשו שהם זקוקים ליותר שעות צילום. המפקדים הגישו בקשה להקמת טייסת כתב"מים עצמאית. ""הבעיה המרכזית כרגע היא הזמינות, למרות שחיל האוויר אומר לנו לסמוך עליו", אומר הקצין הבכיר.
מאחורי הרעיון להקים טייסת מחוץ לחיל האוויר עומדת המחשבה להעביר את סמכות השליטה בנושא אל מפקד החטיבה הנמצא בשטח. אבל בחיל האוויר ממשיכים להתעקש כי יכולתם המבצעית מדברת בעד עצמה, והיא גבוהה בכמה רמות מאשר בחברות האזרחיות שמוגבלות מבחינה טכנית.
בחיל האוויר מנסים למנוע את הקמת הטייסות. גורמים בחיל הסבירו כי כמו בכל ארגון, כמות המשאבים היא מוגבלת. בחיל הוסיפו כי בקרוב מאוד צפוי להיכנס לפעילות מבצעית מטוס ללא טייס חדש, אחד המתקדמים בעולם. בחיל האוויר הבטיחו כי הדבר ישפר את היכולות המבצעיות.
בגזרת אוגדת עזה השתפרה בחודשיים האחרונים פעילות המטוסים באופן משמעותי. המטוסים הללו מסייעים בפגיעה במשגרי הקסאמים. אך החשש הגדול הוא מפני אפשרות של מבצעים בעומק הרצועה, שיקשו על הפעילויות המבצעיות של הלוחמים.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
_____________________________________
ציטוט:
"מה הוא הסביר לך?" שאלתי. "שני דברים עיקריים", השיב אבי: "הראשון, שכל פרט ופרט במציאות, כל שערה בזקן שלי, קשורים זה בזה ודבר אינו מקרי; והשני, שיש טוב ורע בעולם, ויש לבחור בטוב ולדחות את הרע". מונחי הטוב והרע שאליהם התוודע בחלום, היה ברור, שונים מאוד מאלה שבהם הורגל. הוא לא שכח את החלום הזה, וכששאלתי אותו עליו זמן מה אחר כך, הוא זכר אותו בבירור.
|
נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 17-05-2006 בשעה 20:49.
|