17-05-2006, 00:31
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,776
|
|
די פשוט, את האמת
אביוז...
ב MPLS, הוט מקבלת הקצאה של טווח IP ששייך לספק האינטרנט שלך, ועל פי הוראה מספק האינטרנט, שמה אנשים על הטווח הזה. הטווח הזה עובר דרך IP Tunnelling אל ספק האינטרנט שלך (וזה לעתים גורם לבעיות באפליקציות מסויימות, למשל לקוחות VPN (בעיקר proprietary...) שעובדים ב IPSec, או יישומים אחרים שדורשים להשתמש בכל ה MTU המלא של Ethernet).
כיוון שלא שרת ההזדהות של ספק האינטרנט מספק לך את ה IP, אם מגיע דיווח על פעילות לא חוקית שלך, זה קצת בעייה לאתר אותך. צריך לפנות להוט (ולסמוך עליהם...) שיבדקו בשרת ה DHCP שלהם למי הוקצה ה IP שלך, וכו'.
יתרון גדול מאוד: נדיר שב "MPLS" ה IP משתנה. אני יודע שבמשך משהו כמו חצי שנה שאני הייתי עד לה, ה IP לא השתנה (למרות כיבוי והדלקה של ציוד התקשורת מספר פעמים בזמן התקופה) - אך זה לא מובטח בהגדרה.
היו יכולים לפתור את זה ממש פשוט: לתת לכל אחד IP קבוע בהגדרה, ושספק האינטרנט ידע אותו, וכך לפתור את הבעייה ולחסוך מליון קריאות תמיכה, כי כמה שפחות חייגנים של מיקרוסופט בדרך, פחות תקלות, ופחות תקלות = מוקד תמיכה קטן יותר...
אבל מה לעשות, ככה זה שספק האינטרנט צריך למצוא דרך לגבות ממך כסף על "שירות" שלא עולה לו אגורה (כמו IP קבוע....). בסופו של דבר הם גורמים ללקוחות מעוצבנים ולהפסד עצמי של כסף...
אבל מה אני מבין...
|