25-05-2006, 11:54
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
תשובה חלקית
יש לי באיזה מקום ספר על המטוס ועל שירותו בח"א האוסטרלי אבל אני לא לידו כרגע. אני זוכר רק שההגיון שמאחורי רכש המטוסים היה בעייתי. בכל מקרה, למטוס הסטוריה מעניינת ומורכבת. במקור משרד ההגנה האמריקאי רצה להפוך אותו למטוס סטנדרטי שישמש גם את חא"א וגם את הצי, בדומה לפנטום. הבעיה היא שהצי היה מעוניין במטוס כמטוס יירוט ארוך טווח ולא כמפציץ. כתוצאה מכך פותחו במקביל גרסת הפצצה יבשתית וגרסת יירוט עבור נושאות מטוסים. הדגם של הצי נוסה בהצלחה יחסית אבל הצי לא רצה אותו והוא בוטל. מערכת הנשק הבסיסית שלו שולבה מאוחר יותר ב-F-14.
חא"א היה מרוצה עם הגרסה שלו וכאשר התעוררה בעית הצטיידות במפציצים אסטרטגיים חדשים בסוף שנות ה-60 פותח דגם מוגדל בשם FB-111 עבור פיקוד האוויר האסטרטגי.
האוסטרלים קיבלו את דגם התקיפה הרגיל F-111C וכעקרון למטוסים שלהם אין יכולת גרעינית. יחד עם זאת, הייחוד שלהם הוא ביכולת לשאת טילי אויר-ים מסוג הארפון.
|