26-03-2006, 10:01
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
ככל הידוע לי
טייסי הכפיר נחלקו לכמה שכבות:
א. טייסים צעירים ש"עברו" כפיר בדרך למטוסים מתקדמים יותר
ב. טייסים "קשישים" שהגיע לכפיר - כי במיראז' הפסיק כבר לטוס
ג. טייסים שלא היה טעם להשקיע בהמשך שרותם כטייסי קרב, אבל רצו לשמור עליהם כטייסים דווקא במערך המסק"ר שגדל והתפתח באותן השנים (צריך לזכור שטייסת הפתן הראשונה נפתחה בשנת 90 והטייסת השניה נפתחה זמן לא רב אחריה. השאיפה היתה להביא "לוחמים" אל שורות מערך המסק"ר ולא להסב אנשי "תובלת סער" למערך הקרבי - כי מנטליות טייסי הקרב התאימה לתפקיד יותר).
עוד פלח שמצא את עצמו מחוץ לח"א בתקופה ההיא, היה פלח אותם הטייסים שרמת הטיסה\בטיחות שלהם היתה בעייתית.
סתם כדי לתת לך מושג לגבי האווירה - רל"א (ראש להק אוויר) הגיע לביקור ביחידה שלנו (ולא רק אלינו) כדי לעשות לאנשים שיחות מוטיבציה על משמעות השרות, ולמה חשוב להמשיך ולהפעיל יחידות, שברוח התקופה, נראות כבעלות משמעות שולית.
הבסיס בו שרתתי איבד את היחידה המרכזית שפעלה בו, ועברה אל בסיס אחר, ולמעשה הבסיס היה ברובו נטוש. מעבר לכך - היו שמועות שיש כוונה להפוך חצי בסיס למרכז קליטה....
שנים אח"כ באמת שוכנו בבסיס עולים מאתיופיה, ואני חייב להגיד שזה מוזר למצוא משפחה שגרה במה שהיה עד לפני כמה שנים משרדו של הרס"ר הכי איום בח"א.... (שלא להגיד שזה מוזר למצוא מישהו דופק שטיח על השלט שאומר "ברוכים הבאים לבית הספר למ...." וששני מטרם משם - עוברת גדר בלב מה שהיה הבסיס שלך, ומפרידה בין מה שהיה פעם - למה שנשאר היום...
WINNER, ששרת באותו הבסיס בו אני שרתתי, עדכן אותי לאחרונה שאת שטח הבסיס מתכוונים לפנות בקרוב ולהקים במקומו מרכז מסחרי.... לחשוב שפעם זה היה אחד הבסיסים המסווגים ביותר של ח"א...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 26-03-2006 בשעה 10:08.
|