לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום עיצוב גרפי! וזה וזה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > גרפיקה, ציור ותלת-מימד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 28-03-2006, 01:56
צלמית המשתמש של Zorro26
  Zorro26 Zorro26 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.04
הודעות: 552
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי arni2 שמתחילה ב "3ds max הוא יותר למידול..."

כמעצב בתלת-מימד אני מגבה ומחזק את מה שנאמר מעליי:
מאיה הינה תוכנה אשר משמשת לרוב בתעשיית הקולנוע ובמידול דמויות ועצמים אורגניים כמו יצורים
חייזרים חיות וכדומה בשיטת מידול הנקראת Nurbs ומיועדת לכך. במאיה שיטת מידול זו יותר
מפותחת והושם דגש רב על תחום האנימציה בתוכנה עבור תעשיית הקולנוע. זה לא אומר שלא
ניתן למדל גם דברים בסיסיים ולהשתמש בשיטות מידול אחרות בתוכנה.
3ds max המקביל למאיה משמש לרוב בתעשיית משחקי המחשב אם כי גם כן בתעשיית הקולנוע
אך פחות. בתוכנה זו שיטת המידול בפוליגונים Poly מפותחת יותר ומשמשת יותר בתעשיית
משחקי המחשב. אך גם כאן ניתן למדל ב Nurbs עבור עצמים אורגניים וגם לבצע אנימציות מרשימות.
הכל תלוי מה אתה מחפש. שים דגש על עוד עניין:
3ds max הינו פופלארי יותר בארץ ובאירופה ואילו מאיה בארה"ב.
שמתי לב גם כי באתרי תצוגות כמו cgtalk.com לדוגמא רוב האמנים משתמשים ב 3ds max
להצגת יצירותיהם.
אם אתה רוצה להתמקצע בתלת-מימד גם בתור מקצוע לעתיד הייתי ממליץ להתחיל ב 3ds max
2 התוכנות שייכות לחברת Autodesk וכנראה בעתיד הם יהפכו לאחת.
פעם היו הבדלים ממש רציניים בין שניהם אך כיום הם ממש זעירים.
ברוב מוסדות הלימוד בארץ גם מתחילים קודם 3ds max ואח"כ מאיה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 30-03-2006, 20:29
  אורי לוטן אורי לוטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.07.04
הודעות: 44
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי fcf שמתחילה ב "לימוד תלת מימד"

טוב בוא רגע ננסה לעשות סדר מכל הבלאגן שנוצר, קיבלת הרבה תגובות, ורובן די מדויקות,
אבל נוצר טיפה סדר אז בוא ננסה להסדיר את מה שקורה כאן בצורה מסודרת.

תחילה, השאלות שלך:

"אני לא רוצה להתחיל להסתבך בתוכנה עצמה"

גם במאיה וגם מקס לא תוכנות פשוטות, אלא להפך תוכנות בעלות עומק כמעט אינסופי, תוכנות
מאסיביות ולא פשוטות, אבל זה לא אומר שאם זמן והשקעה אי אפשר ללמוד אותן כמו שצריך.

"איזה תוכנה יותר פשוטה ללימוד ויותר מקצועית בעניין ?"

כמו שאמרתי, שתיהן לא פשוטות. לגבי המקצועיות, שתיהן תוכנות מקצועיות לכל דבר ועניין
שתיהן מסוגלות להגיע לתוצאות מדהימות ושתיהן מתאימות ליצירת סרטים, משחקים וכל דבר שאתה יכול להעלות על דעתך, שתיהן מואמות ומיועדות לכך. אבל, וכן יש אבל, לרוב מאיה בולטות יותר בתחום הקולנוע, מדוע? משתי סיבות, האחת מאיה היא הרבה יותר מודלרית וניתנת לשינוי, תיכנות מחדש על מנת לתת מענה לבעיות מסוימות מבחינת צורת עבודה, Pipeline וכדומה, ולכן לרוב משתלבת טוב יותר ב-Pipeline של חברות עשיית סרטים שבהם יש המון שלבים בדרך עד לתוצאה הסופית. הסיבה השניה, שזה משהו שאני אישית מכיר, והרבה אנשים מתלוננים על כך, אבל אני לי שום דבר מוכח לעניין, מקס היא לא תוכנה כל כך יציבה (לפחות עד גרסה 6) המון נפילות, קבצים לא תקינים כאלה ואחרים שיכולים בקלילות להשבית את מהלך העבודה ברגע.

לגבי עניין הנארבס ופולי.
בעבר, היו משתמשים במודלים מנארבס לדמויות בסרטים, כיום נארבס פחות ופחות מקבל ביטוי בעבודה על דמויות, פשוט כי הרבה יותר קל, אינטואטיבי ויעיל לעבוד בפוליגינוים שמדובר בדמויות. לכן כיום, גם במאיה דמויות כמעט 99.99% ממודולת בפוליגונים, לשתי התוכנות יש תמיכה מצוינת במידול פוליגיני. בנוגע לנארבס הם מאוד יעילים בעיקר למודלים בלתי-אורגנים, מכוניות, שעונים, טלוויזיות וכדומה, וכאן למאיה יתרון אדיר, הכלים שלה בנושא פי כמה וכמה חזקים משל מקס וזה יתרון גדול.

לגבי אנימציה, שתי התוכנות חזקות באנימציה ואין ספק ששתיהן יכולות להביא תוצאות מעולות, אבל גם כן למאיה יתרון מסוים, כלים יותר חזקים, דינמיקס ופרטיקלס מאוד חזקים ותוספות נוספות שתורמות, אבל עדין שתיהן בהחלט מספקות ושתיהן נותנות אפשרויות מדהימות.

ובסופו של דבר, למשתמש הביתי, או המתחיל או איך שלא נקרא לו, שתי התוכנות מצוינות ומתאימות בהחלט ואין שום פקטור חד משמעי לאף אחת מן התוכנות.
אני אישית ממליץ להתחיל עם מאיה, למה? פשוט כי לדעתי מאיה יותר יציבה, וזה קריטי.

כמובן יש עוד תוכנות שלא דיברו עליהם, Cinema 4d שלדעתי היא תוכנה מעולה באמת להתחיל איתה וגם בעלת יכולות מעולות, XSI שלדעתי כיום היא התוכנה החזקה והצופנת הכי הרבה בעתיד, אם כי טיפה עלולה להיות קשה למתחילים.

בכל מקרה, בהצלחה, מקווה שקיבלת תשובה מספקת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:48

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר