לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-01-2006, 20:06
  ^Praetorian^ ^Praetorian^ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 202
שאלה טייסים עם משקפיים, מדוע ביפן כן ואצלנו לא?

בשיחה שניהלתי ביחד עם אבי עם קרוב משפחה שלנו(מצד אימי אומנם) ששירת כטייס בחיל האוויר הסובייטי, עלתה נקודה מעניינת, והיא, ביפן ישנם טייסים עם משקפיים, כלומר אפשר בעצם להתקבל עםפ ליקוי ראייה קל לחיל האוויר שמה כטייס, לעומת זאת, אצלנו לבן אדם עם ליקוי ראיה אפילו לא קשה, אין בכלל סיכוי להגיע לזה(אני מדבר מניסיון, כאשר ביררתי בזמנו לגבי העניין נאמר שאין מצב שאני אטוס על משהו כי יש לי 1.32 על עין שמאל ו2.15 על עין ימין), בכל מקרה, מה שמביא אותי לשאלה מדוע אין אפשרות לאנשים בעלי מוטיבציה גבוהה וכושר טוב אבל בעלי ליקוי ראיה קל לשרת כטייסים בחיל האוויר שלנו ובמדינות המערב?
ומי קבע את הנהלים שחייבים ראייה מושלמת בשביל טיסה?
_____________________________________
זיין שכל מקצועי וכתב באתר המשחקים איגיימס

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 23-01-2006, 20:57
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
לי יש ליקוי ראייה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ^Praetorian^ שמתחילה ב "טייסים עם משקפיים, מדוע ביפן כן ואצלנו לא?"

ואני צריך משקפיים למרחקים ארוכים, ובכל זאת אישור אותי עקרונית למבדקי צוות אוויר (אומנם עדיין לא הגעתי לירפ"א ב', אבל גם בצו ראשון, גם במבדקי צוות אוויר וגם בירפ"א א' הצהרתי על הליקוי ולא עשו בעיות).

כלומר עם ליקוי מסויים כן אפשר להגיע.
הבנתי שבצרפת למשל מחמירים הרבה יותר.

באשר לסיבה- מישהו שבגיל צעיר יש לו כבר ליקוי גדול יחסית יש פוטנציאל גבוה שבתוך כמה שנים הליקוי יחמיר ויחמיר עד למצב שבו הוא לא יכול לתפקד כאיש צוות אוויר, גם אם הוא עולה לאוויר עם משקפיים. הוא לא יוכל למשל להסתכל על עצמים קרובים בקוקפיט ועם אותו זוג משקפיים לחפש עצמים רחוקים מחוץ למטוס.
בנוסף אני מניח שמשקפיים במטוס קרב זה סתם סיבוך, ואם אפשר להימנע מזה- אז למה לא? לא חסרים אנשים שרוצים להגיע לתפקיד, ואם אפשר לבחור את הטובים שבטובים (שכלית כמו גם גופנית), אז למה לא?

בגמרניה המזרחית אגב, כדי להיות טייס קרב היית צריך לעבור מבחני עמידות טבעית לכוח ג'י, בלי הכנה ובלי חליפת לחץ. משהו שלא נהוג באף מקום אחר ואף מלש"ב גרמני לא יכול היה להתכונן לזה ובכל זאת הם מצאו לנכון לכלול את זה בתהליך המיון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 25-01-2006, 09:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,292
Facebook profile
ממש ממש לא
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]לראות היכן נקודת..."

כפי שנכתב קולונוסקופיה זוהי בדיקה פולשנית עם מצלמה למעי הגס, גם לא מדובר באותה נקודת ג'י הנשית .
ההסבר הוא כזה: כל אדם בתנאים קיצוניים מגיב אחרת עקב מבנה פיזיולוגי שונה. כל עוד האדם חי בסביבה יציבה (לחץ ברומטרי, טמפרטורה, לחות, רמת רעש, זיהום אוויר וכו') ההבדלים לא יבואו לידי ביטוי.
אם ניקח קבוצת בדיקה לניסוי השפעה של אירוע קיצוני זה או אחר כוח הסבל והעמידות של האנשים יתפלג כמעט באותו אחוז סטטיסטי (יש מחקר מעמיק על זה עם נתונים די מעניינים - אני אחפש אותו).

אותו דבר עם מתקן הג'י-לוק, אנשים ללא כל הכנה נבחנים על מנת לראות מי מהם בעל תכונות טבעיות (יכולת עמידה בלחצי ג'י) ומי לא - זה טוב או לא, זו כבר שאלה אחרת (עד כמה שידוע לי רק הגרמנים עושים את זה).

דרך אגב, היתה על זה כתבה מאד מעניינת בערוץ דיסקברי והראו את הניסוי המלא, היו כאלה שכבר ב 6 ג'י קיבלו "צווארי ברווז" והיו כאלה שאחרי 9 ג'י יצאו עם חיוך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 23-01-2006, 22:49
  יובל. יובל. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.05
הודעות: 613
מדוע אין טייסים בעלי משקפיים?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ^Praetorian^ שמתחילה ב "טייסים עם משקפיים, מדוע ביפן כן ואצלנו לא?"

מסתבר, שכמו בהרבה דברים בצבא, האגדות הלכו ותפשו את מקומן של העובדות. הטענה כי משקפיים פוסלים טייסים בגלל ליקוי הראיה אינה נכונה מארבע סיבות סיבות:
א. מרגע שיש משקפיים הטייס אינו לקוי ראיה, וראייתו אפילו משופרת משל אדם שאינו זקוק למשקפיים.
ב. בטיסות לילה אין ערך ליכולת הראיה שלך.
ג. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת הטייס מסתמך פחות ופחות על עיניו ויותר על המחשבים בתא הטייס.
ד. מי קבע שמשקפיים פוגעים בתפקוד באוויר יותר מאשר בים? או על הקרקע? גם בים יש חשיבות ליכולת איתור עצמים ממרחק ובכ"ז אין פסילה של מרכיבי משקפיים לקורס חובלים (אחי למשל...).

א"כ, למה בכ"ז פוסלים בצה"ל מרכיבי משקפיים? עניין של מסורת שאף אחד לא חשב לשנותה. הסיבה נעוצה בעיקר בקושי להתאים משקפיים לקסדת הטייס בזמנים עברו.

נערך לאחרונה ע"י יובל. בתאריך 23-01-2006 בשעה 22:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 24-01-2006, 10:49
  טולקו טולקו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.04
הודעות: 65
תשובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ^Praetorian^ שמתחילה ב "טייסים עם משקפיים, מדוע ביפן כן ואצלנו לא?"

רוב הקריטריונים הרפואיים שירפ"א קובעת בנוגע לנורמות רפואיות של מלש"בים שרוצים להתקבל לטיס הן מחמירות אבל לא מכיוון שטייס נדרש אליהן לתפקוד תקין - טייס לא חייב ראיה או שמיעה מושלמת, לא יקרה כלום אם נפח הריאות שלו לא יגיע למקסימום וכו'. ברור שאין הכוונה לכך שאנשים עם בעיות שמיעה/ראיה/נשימה וכו' קשות יוכלו להתקבל לקורס שכן במצב כזה כבר יש סכנה לגבי טיב תיפקודו של הטייס.

מכיוון שמדובר כאן על השקעה אדירה של הצבא באדם אחד בכדי לעשות אותו טייס - השקעה כלכלית גדולה בעיקרה, ירפ"א לא לוקחים סיכונים במה שהם יכולים לקבוע מראש - הנושאים הרפואיים. הסיבה שגם לקויים קלים הרבה פעמים פוסלים מלש"ב ממיון לטיס היא החשש (שהוא הרבה פעמים לא מוצדק) של ירפ"א שבמהלך השנים הליקוי יחריף עד לרמה שבה הוא כבר ימנע מהטייס להיות פעילה ואז בעצם חיל האוויר איבד השקעה אדירה (בזבוז הקצאה, הכי גדולה שאפשר בערך). לכן, מ"נקודת הזינוק" ירפ"א בוחרים את האנשים "הכי בריאים".

הסטנדרטים הרפואיים האלה נכונים לא רק לגבי ירפ"א, אלא גם לגבי המיון הרפואי של רוב יחידות העילית של צה"ל (סיירת מטכ"ל, שלדג, שייטת 13, שאגב בשייטת ההחמרה היא עוד יותר גדולה מאשר בטיס), ומאותם שיקולים של הכשרת הלוחם.

אם תשאלו אותי, אני למשל חושב שלקצינים בשטח שמפקדים על יחידות קרביות (וממש לאו דווקא מובחרות, אפילו גדוד חי"ר נגיד) חשוב שתהיה שמיעה יותר טובה מאשר נגיד טייס, ועדיין לא בודקים שמיעה למתגייסי החי"ר לדוגמא...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 25-01-2006, 09:14
  MuralT MuralT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.05
הודעות: 96
משיחה שערכתי עם טייס עלתה התשובה הבאה:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ^Praetorian^ שמתחילה ב "טייסים עם משקפיים, מדוע ביפן כן ואצלנו לא?"

חיל האוויר, כשהוא בוחר את הטייסים שלו, קיים מספר מקסימלי מפני שחיל האוויר בונה על הטייסים שלו שישרתו אותו אפילו עד 25 שנה.
כידוע, מסלול של טייס זה 3 שנים קורס ו9 שנים קבע = 12 שנים.
נקודת המוצא הרפואית שמאחוריה עומד הרעיון הזה היא שככל שהטייס יזדקן אז הראייה שלו תפגם.

דרך אגב, מהשנה הזאת או שעברה מותר טייסי קרב עם משקפיים, פעם היו מיעדים אותם למסוקים או תובלה, והיום מותר גם קרב.

דברתי עם טייס אשר נמצא בקבע 16 שנים (אלוף משנה), ואמיתות דבריו יותר טובה מכל מי שחושב שהוא יודע כי הוא נמצא בתוך המערכת.
דרך אגב, הוא טייס תובלה בלי משקפיים למי שרוצה לדעת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:45

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר