16-06-2005, 13:17
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
אז ככה...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "הסיבות שציינת נכונות, אבל לא כל ינשוף/מבנה ינשופים מלווה בפתן"
הנמרוד נוסה ומעולם לא הוכנס לשימוש. עפ"י רל"א מסוקים דובר בזמנו בניסוי מטעם אחת התעשיות ולא מעבר לכך.
עכשיו לגבי תו"ל הפעלת מסע"ר - כל עוד אין איום - אין סיבה להביא כוח חיפוי, אבל כשלא כך המצב - יהיה שם חיפוי.
לא חייב אפאצ'י - גם צפע יכול לייצר כוח אש מרשים, ואם יצא לך לראות פעילות בנוסח זה בעת חילוץ מגבול לבנון (לאחרונה) או באזור שכם - היו שם גם מסק"רים בחיפוי.
העניין במסע"ר חמוש נובעת מכך שתפיסת העבודה הזו היא אמריקאית בעיקרה ונובעת מתפיסת הפעלת הכוח המשולב של הצבא - אז המסע"ר משמש גם כספינת תותחים שמרככת את אתר הנחיתה ואף יכולה להגיש סיוע לכוח המסתער לאחר הנחיתה.
התפיסה הזו אינה קיימת בח"א כי הגזרה שלנו היא קטנה בהרבה ואין צורך להפעיל כוחות במתאר כזה, כאשר הפעולה אינה מתבצעת רחוק כל כך מכוחות מסייעים.
כוחות אינם נידרשים לרכך את שטח הנחיתה - לרוב יהיה כבר מי שעשה זאת, או שאין צורך בכך, ובכלל המתאר יהיה שונה לחלוטין.
גם בעבר לא עשה צה"ל שימוש בספינות תותחים - מקסימום הותקנו מקלעים לטיפול נקודתי.
השקעה בפלטפורמה כזו היא יקרה, בלתי יעילה, ומיותרת בתנאים הנוכחיים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|