לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 09-01-2006, 17:44
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
ביקשת פירוט, בבקשה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי stealth שמתחילה ב "תמונות יפות"

Stealth כתב: "עד היום הייתי בטוח שמקום שבו יש סטי"לים חייב להיות מסולש ומסריח ממייבאך..... תוכלו לפרט עוד על התקופה הזאת? דברים כמו סדר יום, סיורים, שגרת בסיס וכאלה?

בבקשה (אני כותב למי ששירת על ספינה וגם לאחרים ולכן עודף הפירוט)
* מאייבך- בים לא מריחים את עשן המנועים. כי הוא תמיד מאחור בגלל תנועת הספינה ובמיוחד כאשר מופעלים פתחי הפליטה התת מימיים. עשן מריחים כשהספינה עומדת (כמעט ולא קורה) ובמיוחד בעמדות התקשרות. עמדות התקשרות הוא המצב בו הספינה מונעת כבר (מנועים וגנרטורים) ונמצאת צמודה לרציף או בגישה במהירות אלי הרציף וממנו. החיילים על הסיפון (צוותות ההתקשרות) ובגשר מריחים את העשן. הצוות שבבטן הספינה לא מושפע (אם הופעל הנוהל לסגירת פתחי מער' מיזוג אויר). בסה"כ לא נורא בכלל, די סביל וזמן חשיפה קצר מאוד. הריח החריף נצרב בזכרון אבל ריח (ריח- לא סרחון) המאייבך (מאייבך - שם הייצרן) נשאר כאגדה עליה מדברים כולם.
* "מסולש" מה זה המושג הזה?
* על התקופה- מומלץ לבקר ב- www.inskeshet.org ולקרוא את הכתוב ב- תקופות / זירת ים סוף / יומנים וכמובן גם מידע, פירסומים, מבצעים וכו'. שם ניתן לקרוא על התקופה
עוד מידע:
בפעילות מבצעית ואימונים עסקו צוותות הדבורים שעשו המון בט"ש על קווי הגבול ולאורך חופי מצריים וסעודיה וצוותות הנחתות כשהפליגו, הם אכלו את הים במנות גדולות בגלל איטיות הספינות.
הבסיס בשארם אליו הגיעו הסטי"לים באפריל 1974 היה מבורדק ודי "היפי" (ראה גבעת חלפון או M.A.S.H). התרבות של חיילי הסטי"לים הייתה שונה לחלוטין (משמעת עצמית, מחויבות, אחריות אישית, שאפתנות, ראש גדול ועוד) מהתרבות שהייתה בבסיס בשארם עד שהגיעו הסטי"לים. באופן לא מוגזם, "בגדול", ניתן לתאר שנהלים ומשמעת לחייל החוף שבבסיס לא היו מחייבים והעיסוק המרכזי היה דגים ובנות. בצהריים בגלל החום המעיק כולם הלכו לים או למזגנים. ביתן הצוללים ונקודות גריל לדגים היו מוקדי משיכה. הגעת הסטילי"ם שינתה את החיים בשארם והפכה אותו ליותר צבאי. אל תשכח שחיל הים ובמיחד הסטי"לים, היה עטור ניצחון מההצלחה במלחמה שהייתה הוכחה כי מי שרציני, לומד בשקדנות ומתאמן, גם מנצח.
הסטילי"ם עשו המון המון שעות ים (כולל הפלגות ארוכות למפרץ עדן ש"מאחורי הסיבוב" מעבר לתימן הרחוקה!!!) ובמפרץ סואץ. המון מבצעיות והמון אימונים, כמו שהיה נהוג לאורך שנות השיבעים. [הערה אישית, אני זוכר איך אח"י קשת הראשונה זכתה ליותר פעילות מבצעית (וגם פחות ימים בבסיס) בגלל שהייתה תקינה יותר מאחותה, אח"י רשף. ואוסיף אם זה לא ברור שגאווה היתה למי שיותר מבצעי] . החיילים, החובלים והמפקדים בסטיל"ים היו אז מלאי מוטיבציה ושאפתנות עם רצון להצטיין כצוות.

עד כאן... התעייפתי... . מקווה שהעברתי את האווירה במידע שרשמתי..... אמשיך אם תרצה עוד רק בקש... אבל ברצינות, נסה את התאורים באתר הנ"ל (לא רק של זירת ים-סוף) כדי ללמוד על החיים בספינה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 09-01-2006, 19:08
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
כן כן, נחתות
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "תמונות נהדרות..."

כן כן
נחתות בשארם (תמונה בסיום כל קטע כתוב)
מתחילת השיבעים היו נחתות גם מהדגם "שקמה" . אח''י שבא, אח''י אופיר, אח''י תרשיש נחתות שנבנו עבור חיל הים האמריני במלחה"ע ה-II (דגם אמריקאי ....). האגדה מספרת שהנחתות האלה נרכשו בנורבגיה שם שימשו להעביר עדרי בקר בין הפיורדים. זו גם הסיבה שהסריחו מחרא של בקר ששקע ונדבק בביליג'ים מבלי יכולת להסיר.
מתוך אתר מורשת חיל הים: נחתות אלה,(דגם 'שקמה') אשר ניבנו בארה'ב בימי מלחמת העולם השנייה, נרכשו על-ידי חיל-הים, בתחילת שנות השבעים, במטרה לעבות את מערך הנחיתה בזירת ים-סוף, וכדי להעניק סיוע לוגיסטי לכלי השייט ולבסיסי החיל.
נתונים טכניים:
אורך: 62.1 מטר
רוחב: 10.5 מטר
דחי מירבי: 1095 טון
הנעה: 2 מנועי דיזל
2800 כ'ס כל אחד
מהירות: 12.5 קשר
חימוש: 4 תותחי 20 מ'מ

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

היתה גם הנחתת הענקית אח"י בת שבע
מתוך אתר מורשת חיל הים: אוניית נחיתה שנרכשה באפריקה. שמה הקודם 'זמביה צילנגי'. ב1970- הצטרפה לכוח הנחיתה שהלך ונבנה בבסיס שארם א-שייח'.
אחרי מלחמת יום הכיפורים היתה בין הספינות הראשונות לעלות צפונה דרך תעלת סואץ, במסגרת הסכמי השלום עם מצרים.
הבת שבע מוקשה פעמיים (טעון אימות) ע'י הקומנדו המצרי בעת עגינתה בנמל אילת וכן נפגעה מהתפוצצות תחמושת כאשר החזירה כוחות לאחר שהשלימו פשיטה מונחתת באי שדואן .
במלחמת שלום הגליל לקחה חלק מרכזי בהנחתת כוחות חי''ר ורק''מ בלבנון במלחמת שלום הגליל.
נתונים טכניים
אורך – 98 מ'
רוחב – 11.2 מ'
דחי מבצעי 2,000 טון
מהירות שיוט – 9 קשר

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

היו גם נחתות 60 מטר (תוצרת ישראל) פ-61 אח'י אשדוד פ-63 אח'י אשקלון ופ-65 אח'י אכזיב שהגיעו לשארם לאחר הקפת אפריקה !!!!! (מהירות מירבית 10 קשרים)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בתמונה עליה שאלת ובתמונות הקודמות (מאמצע- סוף שנות השיבעים) רואים ספינות טילים מדגם סער 4 (הזוג הראשון שהגיע באפריל 1974- אח"י קשת ואח"י רשף) והזוג השני שהגיע ב.... (אח"י רומח הראשונה ואח"י כידון) וגם מדגם סער 2 (אח"י חיפה ואח"י עכו אם אני לא טועה).

האם יש כאן ב"פרש" אנשי נחתות??? אני אנסה לגייס כמה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:59

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר