31-03-2019, 17:16
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,352
|
|
למדתי הנדסת חשמל בעתודה ושירתתי בחה"א עד לפני 15 שנה. עובד בהייטק, כולל ביטחוני.
חטיבת חדשנות: דעה שלילית. מקור הכוח של יחידת מקצועיות בצבא הוא הקירבה לשטח. בתשתיות, ידע ומשאבים הן תמיד תהיינה אחרי התעשיה והאקדמיה. מו"פ ממילא מפעיל את התעשיות- איזה יתרון יש לסרן עם 4 שנות ניסיון ב-"חטיבת החדשנות" על פני חברו בתעשיה?
נניח ויש בעיה מבצעית: ארגונית, להפעיל את "חטיבת החדשנות" יהיה נוח כמו להפעיל את התעשיה, וקשה יוצר מלהפעיל יחידת מו"פ אורגנית.
מסלול ברקים: טוב לתקנים מעטים מאוד. רוב העתודאים סובלים מ*עודף* תיאוריה, לא מחוסר תיאוריה. הם לומדים לתואר שני תו"כ השירות כדי לשמור על הידע המקצועי העדכני, לא כי זה נדרש לתפקיד.
הייתי ממליץ לעתודאי צעיר, שרוצה לפתח ולתכנן ולאו דווקא לחזור לאקדמיה, לעבוד במשרת סטודנט תו"כ הלימודים, ולהמשיך לתואר שני תו"כ עבודה/שירות, ולא לקרוע את עצמו בהוצאת תואר ראשון ושני תוך 4 שנים.
|