לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 19-12-2005, 17:59
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
פשוט לא נכון!
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אין סיכוי להנחית F-16 ו F-15 על נמ"ט"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
גוף המטוס בכלליות פשוט חלש מידי על מנת לעמוד בעומסים של נחיתות והמראות מנמ"ט. ראה את השינויים האינטנסיביים שבוצעו ב F-18 לעומת ה YF-17. למטוסים אומנם יש ווים, אבל רק למקרי חירום. מה גם שמטוסים אלו לא יהיו יציבים דייה במהירויות הנמוכות שנחיתה על נמ"ט דורשת (זאת הסיבה שבגרסאת הצי של ה F-35 הוגדל שטח הכנף ושטח משטחי הניהוג).

אפשר בהחלט להנחית f-15 ו f-16 על נושאת מטוסים!
שוב אני מדגיש- זה מאוד לא כדאי ובהחלט מסוכן אבל בין זה לבין אין סיכוי הדרך ארוכה!
נחיתה על נושאת מטוסים לא חייבת להיות בעומס יותר גבוה מנחיתה רגילה, אכן, בפועל נוחתים על הנושאת בצורה עם עומס מאוד גדול, אבל זה רק בגלל שזה הרבה יותר קל והרבה פחות מסוכן (ולכן מכניסים את כל החיזוקים למטוסי הNAVY).
זה נכון שהוו במטוסים חיל האויר הוא לחירום בלבד, אבל זה לא אומר שהוא אינו יכול לשמש לנחיתה על נושאת מטוסים (אכן דרוש שינוי פשוט בוו של ה f-16 על מנת להתאימו בצורה יותר נכונה לנושאת מטוסים) אבל אני מעריך שגם הוו הרגיל יכול בצורה חד פעמית לנחות על נושאת מטוסים כאשר משקל הנחיתה הוא נמוך.
לגבי המראה- אכן אני מאמין שזה בלתי אפשרי, אבל אני אבדוק זאת שוב.
רק לסבר את האוזן- אין אני מתכוון לכך שהנושא רלוונטי לתקיפה אי שם או לשימוש אמיתי, אבל ברמה הפשוטה והיותר תאורטית של העניין, f-15 או f-16 יצליחו כנראה (כשהמטוס בידיים טובות) לנחות בצורה חד פעמית על נושאת מטוסים.
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 19-12-2005, 18:18
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "פשוט לא נכון!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי fezy
אפשר בהחלט להנחית f-15 ו f-16 על נושאת מטוסים!
שוב אני מדגיש- זה מאוד לא כדאי ובהחלט מסוכן אבל בין זה לבין אין סיכוי הדרך ארוכה!
נחיתה על נושאת מטוסים לא חייבת להיות בעומס יותר גבוה מנחיתה רגילה, אכן, בפועל נוחתים על הנושאת בצורה עם עומס מאוד גדול, אבל זה רק בגלל שזה הרבה יותר קל והרבה פחות מסוכן (ולכן מכניסים את כל החיזוקים למטוסי הNAVY).


היא כן חייבת. בוא ניקח לדוגמא את ה F-14. מהירות הנחיתה של ה F-14 על נושאת מטוסים היא בסביבות ה 125 קשר (~ 230 קמ"ש), והם בולמים תוך פחות משנייה\שתיים ל 0 באמצעות כבל העצירה. אני חושב שניתן לדמיין איזה עומס פועל על המטוס. מיותר לציין שמהירות ההזדקרות של ה F-16 וה 15 יותר גבוהה מ 125 קשר, ואם הם ינסו לנחות במהירות גבוהה יותר כך יופעל יותר עומס על גוף המטוס.

ציטוט:

זה נכון שהוו במטוסים חיל האויר הוא לחירום בלבד, אבל זה לא אומר שהוא אינו יכול לשמש לנחיתה על נושאת מטוסים (אכן דרוש שינוי פשוט בוו של ה f-16 על מנת להתאימו בצורה יותר נכונה לנושאת מטוסים) אבל אני מעריך שגם הוו הרגיל יכול בצורה חד פעמית לנחות על נושאת מטוסים כאשר משקל הנחיתה הוא נמוך.


אתה צודק לגבי החד פעמי, בגלל שכני הנסע פשוט יקרסו, והוו פשוט ייתלש ממקומו ווהמטוס יימצא את דרכו לקרקעית האוקיינוס (כפי שקרה במקרה הבז שנחת עם כנף אחת).

ציטוט:
לגבי המראה- אכן אני מאמין שזה בלתי אפשרי, אבל אני אבדוק זאת שוב.
רק לסבר את האוזן- אין אני מתכוון לכך שהנושא רלוונטי לתקיפה אי שם או לשימוש אמיתי, אבל ברמה הפשוטה והיותר תאורטית של העניין, f-15 או f-16 יצליחו כנראה (כשהמטוס בידיים טובות) לנחות בצורה חד פעמית על נושאת מטוסים.
.


הדבר לא מעשי. כמות השינויים שיהיה צריך לבצע במטוסים (הגדלת משטחי הניהוג, חיזוק הוו, חיזוק כני הנסע וכו') שוללים את האפשרות, וגם אז לא בטוח שזה יצליח.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-12-2005, 19:09
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
deepspace
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=fezy]אפשר בהחלט להנחית..."

הכיוון שלך נכון, אבל הוא לא מדויק,
ישנם 2 פרמרטרים "בעיייתיים" בנחיתה על נומ"ט.
1: הנטייה לנחות בצורה תלולה "להתרסק" על המסלול, זוהי הטכניקה הנכונה לנחיתה בגלל המסלול הקצר בנומ"ט, ומכיוון שקשה "לשפוט" כאשר נוחתים נחיתה עדינה יותר (כזו שמבוצעת על מסלול רגיל) אזי משתמשים בטכניקה הזו ולכן מטוסים שמיעדים ל NAVY יש להם כני נסע מחוזקים וכו'.
אין זה אומר שלא ניתן לנחות בצורה הרבה יותר עדינה על נומ"ט, בהחלט אפשר אבל זה יותר מסוכן ויותר קשה בשל הקושי של הדיוק בנחיתה. שורה תחתונה- F-16 לדוגמא יכול לנחות על נושאת המטוסים בנחיתה רגילה, מבלי להזיק לכני הנסע ולמבנה כלל וכלל.
2. כבל העצירה, אכן כבל העצירה הוא הנקודה היותר בעייתית (ועליה יש גם פחות אינפורמציה..), קח לדוגמא את ה F-18 מהירות נחיתה שלו יכולה בהחלט להגיע ל 150 קשרים ואפילו יותר, זוהי בדיוק מהירות הנחיתה של F-16 בתצורה קלה. לגבי השאלה האם הוו יעמוד בעומס? צריך לזכור שהוו של הF-16 עמיד במהירויות של למעלה מ170 קשרים בנחיתה על מסלול רגיל, גם כאשר משקל המטוס הוא כבד. אכן יש הבדל בין מערכת הכבל במסלול רגיל ובין מערכת הכבל על נושאת המטוסים, מכיוון שאיני מכיר את המערכת על נושאת מטוסים בצורה מספיק טובה, אז אני מסכים שייתכן שבנקודה זאת תהיה בעיה (למרות שלמיטב זכרוני יש למערכת הכבל בנומ"ט אפשרות להגמיש את עצמה ולהתאים את עצמה לנחיתה במהירויות שונות) והוו לא יעמוד בעומס. אני מדגיש שזה רק ייתכן, ואם הייתי צריך להעריך הייתי מעריך שבנחיתה חד פעמית, בתצורה קלה, הוו של הf-16 כן יחזיק מעמד .( נחיתה בתצורה קלה המטוס נוחת ב כ-145 קשר, משקל המטוס הוא כ 20000 ליב. הוו אמור לאפשר נחיתה במסלול רגיל גם במשקלים של מעל 30000 ליב', וגם במסלול רגיל כאשר נכנסים לכבל העצירה לוקחת שתי שניות לא יותר)
לגבי ההמראה- כפי שציינתי גם אני מעריך שהדבר לא אפשרי, אז תגובתך לא היתה ברורה לי.
שורה תחתונה- בהחלט יש סיכוי ש f-16 ינחת בצורה חד פעמית על נומ"ט כל זאת בסייגים שציינתי.
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 19-12-2005, 16:30
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
אכן, טילי ק"ק באופן כללי יהיו מדוייקים פחות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי gal_sade שמתחילה ב "אחלה דיון - יעשה לי סדר בראש"

מה גם שאינם קיימים בדיוק בארסנל הישראלי (מלבד רקטות שונות בשימוש התותחנים, אשר הטווח והדיוק אינם מתקרבים לרמה הדרושה- טילים טקטיים ולא אסטרטגיים).
הפתרון היחיד שניתן לחשוב עליו הוא פגיעה מדוייקת ע"י טילי שיוט המשוגרים מצוללות, למרות שע"פ פרסומים אין בישראל יכולת כזו (למרות שגם ההארפון יכול לפגוע במטרות קרקעיות).
אם נחזור לזירה הקרקעית- הדבר הקרוב ביותר בידי ישראל (אם כי לא בטוח שהוא מבצעי) הוא טיל הדלילה II- אומנם מדוייק, אבל גם הטווח הפרסומי שלו (300-400 ק"מ) לא מספיק.

אני מצטרף לדעתו של deepspace - שימוש במטוסי החיל הקיימים מנושאות מטוסים הוא לא בר-ביצוע, גם מהבחינה הטכנית, וגם מבחינת אימון הטייסים.
2 נקודות נוספות- 1. אני לא חושב שמבחינת האמריקאים ההבדל הוא גדול בין זה לבין תקיפה בעצמם, אחרי הכל נומ"ט היא כלי צבאי לכל דבר.
2. למה להסתבך עם דברים כאלה כשיש שפע של בסיסי אוויר אמריקאיים בעירק ובמדינות אחרות באיזור שאם כבר שכנעת מישהו לעזור לך...למה לא להשתמש בהם?

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 19-12-2005 בשעה 16:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 19-12-2005, 17:42
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "אכן, טילי ק"ק באופן כללי יהיו מדוייקים פחות"

אם דיבנו על סוג של תקיפה קרקעית הרי שבכוחו של צה"ל להשתמש בטק"ק יריחו על מנת לטווח את המטרות.

Unconfirmed reports suggest that a Jericho 3 missile, with a range of 4,800 km, is now in development, possibly based upon the Next Space Launch Vehicle (SLV). The Next SLV is a four-stage vehicle, with the first three stages solid propellant and the fourth stage liquid.
זה לפי פרסומים של ישראלי וויפונס.


עכשיו השאלה היא האם הטיל חודר בונקרים.

שוב אנחנו חוזרים לאופציה הישנה והטובה הטלת פצצות פופאיי טורבו על הבונקרים.

או תקיפה של מטוסי אף 16 כאשר ישנה נוכחות באוויר של מסוקים מחלצים,מטוס ל"א נחשון לצורך העניין שמנטרל את הנ"מ האיראני,מטוסי אף 15 שנותנים מענה של הגנת א"א ומתדלקי ראם והרקולס.
זו האופציה שהכי נראית שבסופו של דבר תתממש.
_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 19-12-2005, 18:45
  RmMt RmMt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.05
הודעות: 126
יש לישראל טילי קרקע-קרקע ושיוט...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "אכן, טילי ק"ק באופן כללי יהיו מדוייקים פחות"

אני מאוד אופתע אם למדינה שיש יכולת לבנות טיל לשיגור לווינים (טיל השביט) אין יכולת לבנות טילים בליסטיים בעלי טווחים ארוכים.

ציטוט:
הפתרון היחיד שניתן לחשוב עליו הוא פגיעה מדוייקת ע"י טילי שיוט המשוגרים מצוללות, למרות שע"פ פרסומים אין בישראל יכולת כזו (למרות שגם ההארפון יכול לפגוע במטרות קרקעיות).


להיפך, על פי פרסומים זרים לישראל יש יכולת לשגר טילי שיוט מצוללת... גם קיימת סברה שהצוללות מצוידות בטילי שיוט בעלות ראש קרב גרעיני (המאפשרים לישראל אפשרות "מכה שניה"). מסיבה זו גרמניה התעכבה לחתום על הסכם למכירת עוד שתי צוללות לישראל.

ציטוט:

אם נחזור לזירה הקרקעית- הדבר הקרוב ביותר בידי ישראל (אם כי לא בטוח שהוא מבצעי) הוא טיל הדלילה II- אומנם מדוייק, אבל גם הטווח הפרסומי שלו (300-400 ק"מ) לא מספיק.



אני מתאר לעצמי שאתה מתכוון לטיל השיוט ה-Delilah GL, שניתן לשגרו מן הקרקע (פותח גם דגם של הטיל שניתן לשגר מן הים).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 19-12-2005, 18:01
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
ידידים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי gal_sade שמתחילה ב "אחלה דיון - יעשה לי סדר בראש"

לדעתי אתם מתעסקים בנושא קצת כבד מידי וזאת משום הסיבה הפשוטה, שאתם מכירים את האמל"ח אך לא מכירים לעומק את הפרמטרים של: כושר דיוק של האמצעי, משקלו, טווחו, אופן הנחייתו למטרה וראש הקרב של האמצעי.

עניין בחירת האמל"ח לתקיפה אינו פשוט כלל. בבואם לתכן תקיפה, חייבים אנשי המבצעים בצה"ל להתחשב בכל הפרמטרים הנ"ל במסגרת בניית פרופיל התקיפה וביכולות הפלטפורמה המשגרת. כלומר אם אכן מדובר בבונקרים תת קרקעיים כמו שהוזכר כאן, הרי שיהיה צורך בחימוש חודר בונקרים, מוטל ממטוסים ולא בטילי שיוט מצוללות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:47

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר