07-12-2005, 17:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סתם מבין שמתחילה ב "בדיקת אוטובוסים במשא"ז, חוקי\ביטחוני אך האם זה בטיחותי ?"
כמו חלק גדול הדיונים בזמן האחרון האשכול הזה מורכב ברובו מאי-דיוקים וחוסר הבנה, כולל שאלתו הראשונית של יוזם האשכול.
1) יש הבדל עצום בין בדיקת אוטובוס (קרי עלייה עליו ובדיקת נוסעיו) לבין השתלטות על אוטובוס ובו מפגע - פשוט אין שום קשר בין השניים. ולכן לא ברורה לי שאלתו של יוזם השרשור, מה הקשר לתו"ל יח' מיוחדות ?
2) תפקידם של מאבטחי תח"צ, מתנדבי משא"ז ודומיהם היא אחת - לנסות ולמנוע עלייה של מחבל לאוטובוס בעיקר ע"י יצירת הרתעה שבאה לידי ביטוי בבדיקות של נוסעי האוטובוס לפני עלייתם עליו (מאבטחי תח"צ) או בהיותם ע"ג האוטובוס (משא"ז, מאבטחים בכניסה למתחמים וכד'). אין פה שום תו"ל מסובך, ולא נדרש פה אמל"ח מיוחד.
ברור לכולנו שבמתווה הסביר של מחבל מתאבד שעולה על אוטובוס, בניגוד לפעולת בדיקת הנוסעים בתחנות ולפני עלייתם לאוטובוס, הפיצוץ לא ימנע ע"י אותה בדיקת מאבטחים ע"ג האוטובוס - המחבל פשוט יפעיל את המטען. הכוונה העיקרית בבדיקה ע"ג האוטובוס היא איתור אנשים חשודים ובדיקתם וזאת על מנת ליצור איזו שהיא הרתעה מצד אחד ותחושת ביטחון לנוסעים מצד שני.
כל נושא האבטחה באוטובוסים הוא שערורייה אחת גדולה, כמות האנשים שנוסעים באוטובוס בארץ גדולה עשרות מונים מאלו הטסים במטוס, אולם אין שום פרופורציה בין הבידוק שנעשה לפני עלייה למטוס ואבטחת מטוסים לבין אבטחת האוטובוסים, לא בתקציבים, לא בהכשרות ולא בכמות ואיכות כ"א.
הבעיה העיקרית באבטחה היא כמובן אותן תחנות עירוניות, אשר בניגוד לתחנה מרכזית שבה אפשר להציב מכונות שיקוף ומגנומטרים בכניסות, הינן פתוחות לרווחה. היתה יוזמה של סניפרים בכניסה לאוטובוסים, מנגנון ל"כליאת המפגע" שיופעל ע"י הנהג, מאבטח על כל אוטובוס שיבדוק את הנוסעים העולים בכל תחנה ועוד - אולם בפועל זה לא קורה והאוכלוסיה נשארת חשופה לכל מפגע שמצליח להגיע לעיר. שימו לב שכבר הפסקנו לספור את כמות הפיגועים שנעשו באוטובוסים, ומס' ההרוגים עומד כבר על כמה מאות.
|