לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 03-11-2005, 10:50
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
להב מתקדמת ולהב נסוגה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "דברים שמצאתי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
One last wild theory. American helicopters have main rotors that rotate counter-clockwise as viewed from above. If the rotor RPM and diameter are such that the blade tip speed is 300 knots, and you are doing 50 knots forward, then the advancing blade (on the right side) is doing 350K and the retreating blade is only doing 250 knots. Indeed, on the left side, from the hub out to a certain point, the airflow over the blade is from trailing edge to leading edge - backwards. Thus the right side of the rotor disc is automatically producing more lift at any time in forward flight. If you have the pilot seated on that side you have less roll tendency to damp out with the blade pitch control linkage/swashplate rigging. Since the helo always has at least a pilot aboard, put him on the right side





בוא נחשוב
יש תיקון אוטומתי של המשז"פים להשוואת עילוי בין להב מתקדמת ללהב נסוגה.
זוית התקיפה בלהב המתקדמת נמוכה מזוית התקיפה של הלב הנסוגה כפיצוי על אבדן מהירות זרימת האויר.
במשז"פים ישנו הבדל בטווח הגהים בהיבט גילגולים פניות ונטיות.
אך מבחינת טווח סטיק הדבר לא מקבל ביטוי
כלומר בטיסה ישרה ואופכית הסטיק באמצע. (המשמעות היא שמע' ההיגוי מווסתת בצורה כזו שהיא משווה טווחים).
בפועל אם טייס "ישבור" ימינה או שמאלה עד לסוף טווח סטיק (לקמיקזות בלבד) יתקבל אותו אפקט גילגול לכן לא נראה לי שזאת התשובה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 03-11-2005, 00:33
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
אולי....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "מיקום קברניט-ימין/שמאל??"

לדעתי אין סיבות רציונאליות לכך, אלא מדובר כאן בהתגלגלות הסטורית ובאמונות תפלות...

ידוע כי בשנותיה הראשונות של התעופה צמחו להן לא מעט אמונות תפלות בנוגע ליחסי טייס מטוס. כמו בכל אמונה תפלה - מדובר באי רציונליות מוחלטת, אבל לך תיהיה רציונלי כשאתה עולה על טיסה שלא בטוח איך תרד ממנה...
זה התחיל בהשתנה על זנב המטוס למזל, אם אתה עומד לצאת לגיחה על מטוס קרב (יש לא מעט TAIL ART על זה). העניין די נשכח מאחר ומאז המטוסים עברו לכני נסע קידמיים, דבר שהקשה במעט על הביצוע....
זה המשיך באי נכונות להצטלם לפני גיחה, ואפילו בכיוון הכניסה לתא. בעבר הרחוק היה נהוג לטפס אל תא הטייס מצד שמאל של המטוס למזל (למרות שפתחי הכניסה לתאים היו עיליים והטייס יכול היה לטפס גם מהצד השני... ולאט לאט זה השתרש גם בתכנון של מטוסים. פתאום נוספו דלתות גישה לתא הטייס מצד ימין ולא חסרות דוגמאות (ספיטפייר, מסרשמידט 109 וכו'). מאז מנהג זה נשתמר בצורה זאת או אחרת וכיום ניתן למצוא לא מעט חופות שנפתחות ימינה כדי שהכניסה תהיה מצדו השמאלי של המטוס, או אם החופה נפתחת באופן סימטרי, יוצב סולם התא בצד שמאל. תבדקו בעצמכם!!! המנהג למיטב ידיעתי תופס גם למטוסי נוסעים של היום שלמרות שהם מצויידים בדלתות משני צידי הגוף, השרוול נוהג תמיד לבוא מצד שמאל...
איך זה קשור לשאלה?
ובכן יתכן שבמטוסים עם תצורת ישיבה של אחד לצד השני בתא הטייס (להבדיל מטנדם - אחד מאחורי השני) נהוג היה שטייס המשנה יכנס קודם לכן, בכדי שיכין את התא לקראת הטיסה. כך שהקברניט יכול היה להיכנס מאוחר יותר מצד שמאל כמובן. בנוסף מפאת אחריותו העליונה של הקברניט לבטיחות הטיסה יכל הוא לוודא במו עיניו כי הסולם, או השרוול בימינו, הוסר מצידו השמאלי של המטוס.... הכל בגלל אמונה תפלה - מי היה מאמין...

לגבי מסוקים. לא משנה מה כוון סיבוב הרוטור, גם מסוקים אמריקניים, צרפתים, רוסים ואף בכלל חולקים תכונה משותפת אחת. לרובם המוחלט יש דלת כניסה לתא הנוסעים/מטען מצד ימין (אני לא מדבר כעת על מסוקים עם דלתות משני הצדדים). קחו למשל יסעור, סופר פרלון או מי-24. אינני יודע מדוע השתרש לו מנהג זה אבל זה אילץ להושיב את הסמכות העליונה בטיסה בצד בו מוקמה הדלת, כך שיוכל לראות במו עיניו מה מצבה בטרם הוא ממריא. עם השנים גם הותקנו מנופי חילוץ מעל דלתות אלו - רובם ככולם בצד ימין. אז ודאי שקשר עין בין הקברניט לנעשה בחוץ ע"ג המנוף וכן עם הנקודה בה ממתין המחולץ הינו חשוב ביותר.

לסיכום, אין כאן שום הסבר הנדסי לדעתי, אלא מדובר בהשתלשלות הסטורית של תכנון מטוסים ואמונות תפלות טיפשיות....
בן
_____________________________________
Your signature did not follow Fresh's signatures policy, therefore it was automatically erased. Please see the E-Mail which has been sent to you, to learn how to fix this.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 03-11-2005, 11:10
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בגלל הסוסים!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "מיקום קברניט-ימין/שמאל??"

Why Airplane Pilots Sit on the Left Sideã

Behind many of the things we do in flying lies a long history. This often dates well before flying. Have you ever wondered why left patterns are standard? Before airplanes and cars, men rode horses. Most people are right handed. As a matter of good practice weapons were carried on the right side and kept available to the right hand.
Since it was always desirable to keep the right hand and weapon available, horses were mounted from the left side using the left hand for lift by pulling on the saddle horn. To keep the right hand free from attack on the narrow roads of England they rode on the left side of the track.
This forced brigands to cross an open space. This also kept the right hand available for for attack or defense against oncoming travelers. I have not yet found the logic for why the Americans drive on the right side.
By happenstance, the military cavalry was the least dogmatic of the services in all countries. When the military adopted the airplane, the cavalry was the natural choice for pilot selection. The cavalry looked upon the airplane as another mode of transportation like the horse.
Best to be mounted from the left as by habit. Early cavalrymen nee' pilots were even required to wear spurs. Did I really say the least dogmatic of the services?

You will need to search old film very hard to see an old time aircraft being mounted from the right by the pilot. I have never seen such. In fact, most passengers mounted from the left. When aircraft were designed for side by side seating, the pilot in command (captain) sat on the left. The preferred pattern direction was left because that gave the pilot better visibility. By convention the standard traffic pattern is now to the left.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:44

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר