10-10-2005, 18:10
|
|
|
חבר מתאריך: 04.08.04
הודעות: 1,580
|
|
עודד תאומי פרש ממחזה בשל אי הסכמה עם תכניו הפוליטיים
שחקן תיאטרון "הקאמרי", עודד תאומי, שהיה אמור לגלם את התפקיד הראשי במחזהו החדש של מוטי לרנר, "ארוחה עם אבא", החליט שלא לקחת חלק בהצגה בשל אי הסכמה עם תכניה.
במרכז עלילת המחזה, שהיה אמור להיות חלק מהרפרטואר של "הקאמרי" לעונה הקרובה, עומד בנו של איש עסקים חיפני ידוע שחושד כי אביו פיקד על טבח בכפר ערבי במלחמת העצמאות.
הבן מנסה לברר את האמת בעוד האב דוחה בתוקף את כל החשדות נגדו. עד מהרה מגלה הבן כי חיטוטיו בהיסטוריה המוצנעת של אביו כופים חשבון נפש אכזרי שמשפחתו אינה מוכנה להתמודד איתו.
"האיזון הפוליטי במחזה כפי שבא לידי ביטוי בוורסיות השונות שלו לא סיפק אותי. ניסינו ליישם רעיונות שיביאו את המחזה לכדי איזון פוליטי אבל זה לא צלח ונפרדנו כידידים. התחושה שלי היתה שהרצונות שלי מפריעים לכיוון של המחזה ולמה שהוא רוצה לומר. כיוון שלא מדובר בפרט כזה או אחר אלא בעניין מהותי, ההחלטה היתה ברורה זה לא להיות בעד יחס טוב לערבים או לא, או לתת להם להיות אזרחים בדרגה ראשונה כפי שמגיע להם או לא", מוסיף תאומי, "אני מדבר על דברים מהותיים שקשורים לציונות. כמי שמתנגד לגל החדש של ההיסטוריונים החדשים שמנסים לגרד פצעים בצורה חד-כיוונית, מה שבעיני מאוד לא בריא למערכות היחסים עם העם הערבי שיושב איתנו יחד על אותה האדמה, חשבתי שאם להראות את המלחמה - אז לגעת בעוולות ובפשעים שנעשו משני הצדדים. מוטי לרנר הסכים איתי ברמה האידיאולוגית, אבל זה לא בא לידי ביטוי בטקסט וזה כל הסיפור. זה נכון ששחקן יכול לשחק כל דמות, אבל כשמדובר במחזה פוליטי פר-אקסלנס, כמו 'קסטנר' או 'חבלי משיח' או 'ארוחה עם אבא', ברור שאמירה פוליטית בלבד לא מחזיקה מחזה. לכך נדרשות מערכות יחסים אמינות בין הדמויות ועלילה מגובשת. אני נגד תיאטרון פוליטי, נקודה, בשביל זה יש עיתונים, התיאטרון שאני מחפש הוא קודם כל אנושי וברמה הזו היתה לי בעיה עם המחזה".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3153472,00.html
|