לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 27-01-2005, 10:11
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
תשובות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MatKalisT שמתחילה ב "בקשר לטייסי חיל האויר.."

1. בחיל האוויר מותר לחשוף (אם כי לא חובה) קצינים מדרגת אל"מ. מי שנחשפו במלואם אתמול היו תא"ל אמיר אשל, רל"א (ששמו נחשף בעיתונים עם מינויו); תא"ל עידו נחושתן, רמ"ט ח"א (נחשף כמה פעמים בעבר); ואל"מ איתי אלון - כיום נספח צה"ל בפולין ולשעבר ראש מבק"א. אל"מ אלון נחשף לאחר אחת מתאונות האוויר שהיו בחייל, כמו גם בתפקידו הנוכחי, לכן אין טעם להסתירו.
2. שאר הטייסים שנראו צולמו מאוד בחטף, ללא זיהוי שמי ומרחוק (למעט אחד מאנשי המילואים של הטייסת, שצולם עם אשל, וגם הוא לזמן קצר).
3. הבעיה אינה גילו של הטייס, אלא הכשרתו. רובם של בני ה-50 טסו במערך הכפיר (שיצא לפני עשור משירות), במערך העייט (שרובו פרש לגימלאות) ומערך הקורנס (שאינו פעיל מזה 9 חודשים). אי לכך, גם אם מזמנים אותם, אין להם על מה לטוס ... מעבר, טיס הוא מקצוע הדורש אימון מתמיד ושמירה על כשירות, ולכן טייסי מילואים טסים בממוצע יום בשבוע. אי אפשר לזמן אדם שלא טס שנה ויותר (אפילו אם הוא שייך למערך הנץ/בז/ברק/רעם) ולשלוח אותו לטוס. סביר שימריא וינחת בשלום, אבל כל שאר היכולות שלו (מה שקרוי בחיל האוויר "כשירויות") אינן בתוקף - לא בטוח שיזכור איך מפעילים מערכות נשק מורכבות, מהם נהלי הטיסה העדכניים, ועוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 27-01-2005, 20:29
  Niro1985 Niro1985 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.04
הודעות: 465
אני דווקא שמעתי משפט על הטייסים:
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "משקפיים"

"טייסים הם כמו יין טוב אשר משתבך עם השנים"

אתם באמת משווים טייס מנוסה נניח בן 50 מפקד טייסת,לטייס צעיר בן 25?

ואגב בזמן מלחמה ומחסור בטיסים,אז או שלוקחים טיסים צעירים{קורס טיס}או שישאת כל הטייסים שלא בקבע{שפיתחו קרירה באלעל נניח}וישר הם מקבלים צו התייצבות.

ואגב רק שתהיו בענינים שככל שהשנים עוברות התלות של השליטה של הטייס במטוס היא פוחתת,אם לפני 32שנה טיסים של חיה"א היו צריכים להעניק תשומת לב גבוהה לעבר מערכות המטוס {הנעתו,נחיתה\המראה\מנועים וכ'ו...}הרי שהיום המטוסים כבר מונעים ע"י מערכות מחשבים מתוחכמות שעושות את כל ה"עבודה השחורה",לידעתכם מטוסים כגון הF16 או הF117 או הB2 או YF22 או F35 ועוד רבים,לא מסוגלים לטוס ללא מערכות מחשב{כלומר הטסה ידנית}המבנה האווירודינמי שלהם מצריך התערבות של מחשב{טייס שינסה להטיס מטוס כזה ללא מחשב פשוט יכנס תוך שניות להזדקרות אווירית ויתרסק...}

הדוגמא הכי טובה שאני יכול לספק לעת עתה על ההבדלים בין מטוס עם מערכת מחשב עיקרית{שעושה את רוב העבודה}לבין מטוס שבו הטייס צריך לעשות את רוב "העבודה השחורה" זה :
ה"F35" האמריקאי ל"הארייר" הבריטי.

בעוד בזמן המראה ונחיתה אנכית הטייס בריטי צריך להפעיל מספר כפתורים בו זמנית{ואפילו דוושת המראה מיוחדת}ולהקדיש תשומת לב יתרה,וכמו כן בזמן התמרונים האווירים ותדלוק וכ'ו...
הטייס האמריקאי מנגד רק צריך ללחוץ על מספר כפתורים ולשחק עם הסטיק והמחשב יעשה את שלו{כנ"ל בזמן תמרונים וכ'ו...}.
מצטער שאני לא מפרט מספיק,אם יהיה ביקוש כלשהוא אוליי אני אכין סקירה מקיפה בעתיד...

"הארייר":

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


F35


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Niro1985 בתאריך 27-01-2005 בשעה 20:30. סיבה: אמא אבא ב מ ב ה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 27-01-2005, 20:46
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
עשית סלט שלם
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Niro1985 שמתחילה ב "אני דווקא שמעתי משפט על הטייסים:"

ראשית, במלחמה מגייסים תמיד טייסי מילואים - אבל טייסים פעילים, היינו כאלה שעושים מילואים בדרך קבע ושומרים על אותן כשירויות שציינתי קודם. אין ספק שנסיונם של הותיקים, ביחוד אלה שעברו מלחמות, לא יסולא בפז. עם זאת, במיוחד בשנים האחרונות, יכולת כלכלית לשמור כ"כ הרבה מילואים. הקטנת סד"כ חה"א (הוצאת מטוסים משירות - כפיר, עייט, קורנס, אנפה, ערבה) והמצוקה התקציבית שהקטינה את מספר שעות הטיסה העומדות לרשות החיל אינן מאפשרות לשמור על אותו סד"כ קיים, וחה"א נרלץ לקרקע טייסים רבים וותיקים.
כפי שהסברתי קודם - טייס, ויהא המנוסה ביותר, לא יכול לטוס אם המטוס שלו יצא משירות (ואף אחד לא ילך להשמיש היום את מערך הכפיר, וגם השמשת הקורנס אינה משימה פשוטה). גם אם המטוס בשירות, הרי שכל הזמן יש עדכונים - משתנים נהלי טיסה, נכנסות מערכות נשק חדשות, מתעדכנות גרסאות למחשבי המטוס, ועוד ועוד. אי אפשר להגיע לטייסת לאחר שנה, שנתיים ללא טיסה ולהתעדכן תוך יום יומיים. גם אם נניח שיש תקופת מתיחות ארוכה (נניח כמו לפני מלחמת ששת הימים), צריך שתהייה זו תקופה אכן ארוכה כדי שאפשר יהיה לזמן טייסים מקורקעים ולהכשיר אותם בתכנית אינטנסיבית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 27-01-2005, 21:05
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
הכל שאלה של זמן
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Niro1985 שמתחילה ב "הנקודה שלי..."

תמורת זמן וכסף, גם קוף אפשר ללמד להטיס פנטום ...
ראשית, היו מקרים בח"א של טייסים שעברו ממטוס מיושן למטוס מתקדם, ולא עברו את ההסבה - זה קורה.
שנית, אנחנו לא מדברים על stick & rudder - מטוס זה מערכת סופר מורכבת, וההבדלים בין הכפיר, הקורנס 2000 והברק הם אדירים. אלו מערכות אחרות, אבולוציה של התפתחות תעופתית, וזה לא פשוט להכשיר.
קח בחשבון שבח"א מעבר ממטוס למטוס, לטייס פעיל, היינו אחד שטס קבוע, דורש קורס הסבה, אשר מכשיר אותו להיות טייס זוטר - וגם לאחריו הוא ממשיך לטוס, ללמוד, ולקבל כשירויות שונות. אי אפשר לבוא ולדחוס חודשים של הכשרה ואימון אינטנסיביים לתקופה קצרה.
זה שבואינגים הם כיום עם glass cockpit לא יעזור לטייס קרב - הוא עוסק בהרבה יותר מערכות מאשר בבואינג, במהירויות הרבה יותר גבוהות, ותחת לחצים ואיומים שלא קיימים בטיסה אזרחית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 28-01-2005, 13:23
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
אחלה המצאה-
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Niro1985 שמתחילה ב "אני דווקא שמעתי משפט על הטייסים:"

"ואגב בזמן מלחמה ומחסור בטיסים,אז או שלוקחים טיסים צעירים{קורס טיס}"
בואו ניקח חניכים שעוד לא סיימו ללמוד על סנוניות, צוקיות, וסקייהוקים- ונזרוק אותם לתוך אף-16 מעל מצרים. אני בטוח שתוכנית כזו תצליח ביותר בהחדרת עשרות טייסים-מרגלים לבתי הכלא הצבאיים במדינות ערב, כמו גם פגיעה בעשרות כבשים ע"י שברים מטוסים בוערים.
מצטער על התגובה הצינית- אבל אין לי מושג מאיפה שלפת את זה.

בכל יחידה אווירית שתיקח יש יותר טייסים ממטוסים, לפי מה שהבנתי בד"כ ביחס של 1.5:1 או 2:1, כנ"ל לגבי מספר נווטים (היחס יכול להשתנות בהתאם למדינה או היחידה), ככה שמחסור בטייסים- לא יהיה.

" היא שאם טייס יודע להטיס קורנוס או כפיר נניח,אז האם יהיה קשה להכשיר אותו להטיס F16?"
תגדיר "קשה". בהנחה שעימות מלא בין ישראל למדינה אחרת לא אמור להימשך יותר מחודש-חודשיים - אז פשוט אין טעם אפילו להתחיל בהסבה.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 28-01-2005 בשעה 13:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 28-01-2005, 12:24
  AirZone AirZone אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.04
הודעות: 166
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי MatKalisT שמתחילה ב "להיפך!! בדיוק להיפך!!"

לא, לא ממש.
בן אדם עם משקפיים יכול להיות לו ראייה מושלמת וכל עוד המשקפיים קבועים לראשו (בעזרת הקסדה?) אין הבדל בין טייס עם משקפיים לטייס בלי משקפיים.
לפעמים, טייס עם משקפיים יכול לראות יותר טוב מטייס בלי משקפיים (לפעמים יש לאדם למשל צילינדר ממש ממש נמוך ואינו מודע לזה).

ואילו שייט שהוא צריך לצלול וכו...
משקפיים אינם נוחים ובעייתים...במיוחד בגלל במים אתה רואה הכל מעוות אז גם ככה זה יראה יותר מדי מעוות! שלא לדבר על עדשות שיכולות ליפול באמצע.

למרות ש...טייסים היום עם משקפיים יכולים להשתמש בעדשות ORTHO-K שהרבה טייסים אמריקאים הבנתי משתמשים בזה (ממש מעניין מי שירצה לקרוא - חפשו על זה בGOOGLE) וגם יותר בטיחותי מלייזר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 28-01-2005, 18:04
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
חברים יקרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MatKalisT שמתחילה ב "בקשר לטייסי חיל האויר.."

בואו נסכם זאת בתודה לאל יש מספיק טייסים מנוסים ואיכותיים ולא צריך לדאוג....

ואגב אוהד כתבת בתגובתך שהמערכה הבאה ("בהנחה של חודש חודשיים") צפויה להיות בין חודש לחודשיים, אז אני אומר לך שלא יותר משבועיים!! כי פשוט מצב של כל המילואים מגויסים לתקופה כזו פירושה משק מושבת! והפירוש של משק מושבת הוא התמוטטות הכלכלה בישראל באופן מוחלט!!!

חוצמזה אנחנו מספיק חזקים (מאוד מאוד חזקים) בשביל לגמור עניין בעשרה ימים!!!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 03-10-2005, 21:47
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מאיפה לקחתי את המידע?
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי מיניק שמתחילה ב "מאיפה לך שאנחנו מאוד חזקים"

מגוגל... ומאיפה אתה באת? מעצבן אותך, מרתיח אותך, מי אתה בכלל???

אני קבעתי דיעה, על סמך מסקנות של אנשים שמבינים יותר ממני וממך ומכל הפורום הזה ביחד...

זו זכותי להביע דיעה, ואתה תשב בשקט ותאכל את המקלדת אם זה לא מוצא חן בעינייך.


שנה טובה וחג שמח...


ורק לידיעה - קראתי פעם שפשוט המשק יקרוס, במלחמה של חודש אחד. יהיה נזק של מאות מיליוני דולרים ליום. תקרא בדיוק מה כתבתי.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:17

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר