27-01-2005, 20:46
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
|
|
עשית סלט שלם
ראשית, במלחמה מגייסים תמיד טייסי מילואים - אבל טייסים פעילים, היינו כאלה שעושים מילואים בדרך קבע ושומרים על אותן כשירויות שציינתי קודם. אין ספק שנסיונם של הותיקים, ביחוד אלה שעברו מלחמות, לא יסולא בפז. עם זאת, במיוחד בשנים האחרונות, יכולת כלכלית לשמור כ"כ הרבה מילואים. הקטנת סד"כ חה"א (הוצאת מטוסים משירות - כפיר, עייט, קורנס, אנפה, ערבה) והמצוקה התקציבית שהקטינה את מספר שעות הטיסה העומדות לרשות החיל אינן מאפשרות לשמור על אותו סד"כ קיים, וחה"א נרלץ לקרקע טייסים רבים וותיקים.
כפי שהסברתי קודם - טייס, ויהא המנוסה ביותר, לא יכול לטוס אם המטוס שלו יצא משירות (ואף אחד לא ילך להשמיש היום את מערך הכפיר, וגם השמשת הקורנס אינה משימה פשוטה). גם אם המטוס בשירות, הרי שכל הזמן יש עדכונים - משתנים נהלי טיסה, נכנסות מערכות נשק חדשות, מתעדכנות גרסאות למחשבי המטוס, ועוד ועוד. אי אפשר להגיע לטייסת לאחר שנה, שנתיים ללא טיסה ולהתעדכן תוך יום יומיים. גם אם נניח שיש תקופת מתיחות ארוכה (נניח כמו לפני מלחמת ששת הימים), צריך שתהייה זו תקופה אכן ארוכה כדי שאפשר יהיה לזמן טייסים מקורקעים ולהכשיר אותם בתכנית אינטנסיבית.
|