25-08-2005, 09:50
|
|
|
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
|
|
לא יודע מה נכתב ב YNET אבל, משרד החוץ הבריטי מאגד שתי דיסציפלינות
האחת דיפלומטית ובמסגרתה נעשית העבודה הדיפלומטית המוכרת. בנוסף לה,
קיימת דיסציפלינה נוספת והיא מודיעינית פרופר.
תחת כנפי משרד החוץ הבריטי ובאחריות שר החוץ החוץ נמצא שרות מודיעין החוץ
הבריטי הוא ה- MI-6 או בשמו הרשמי Foreign & Commonwealth Office Secret Intelligence Service - SIS.
גוף זה אחראי על פעולות האיסוף המודיעיניות בעיקר ממקורות אנוש - Humint -
ברחבי העולם. אנשי ה-MI-6 הינם עובדי משרד החוץ לכל דבר ועניין ועבודתם הדיפלומטית
מהווה כיסוי לעבודה המודיעינית שלהם. וזו הסיבה מדוע מתיחסים לכל נושא דרכון
דיפלומטי בריטי כאל סוכן מודיעין מהשורה בפוטנציה.
כאן גם המקום להזכיר אנקדוטה מראשית ימי שרות החוץ הישראל. עם הקמת מדינת ישראל
ומוסדות השלטון ובהם משרד החוץ, המודל שעמד לנגד מקימי שרות החוץ היה של משרד החוץ
הבריטי שבתוכו נכלל מודיעין החוץ. בראשית ימי משרד החוץ הישראלי, המחלקה המדינית
היתה אחראית גם על פעילות הפעלת סוכנים ברחבי העולם ובין השאר במדינות היעד הערביות.
במקביל פעלה במודיעין הצבאי יחידה131 שהפעילה גם היא סוכנים במינות ערב כשארת הבסיס
היתה צרפת. על רקע הפעילות המקבילה החלו סכסוכים ותקלות בין שני הגופים עד שבשנת
1952 הטיל בן-גוריון על ראובן שילוח משימה לעריכת רפורמה בקהילת המודיען.
שילוח קבע שיש לפרק את המחלקה המדינית של משרד החוץ ולהטיל את עבודת מודיעין
החוץ על גוף חדש שהפך לימים למוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים.
במשרד החוץ נותר שריד למחלקה המדינית בדמות המרכז למחקר מדיני שהיה אחראי על מחקר
מודיעיני מדיני.
http://www.fco.gov.uk/servlet/Front...d=1059736061019
|