לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 05-07-2005, 01:27
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אולי זה לא נכון אבל...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "ניווט ימי"

א. בים קולטים גם GPS...
ב. אם אתה מפליג לכיוון נתון במהירות ובזמן נתונים - אתה יודע פחות או יותר היכן אתה נמצא.
עכשיו נכנסים העיזים - סחיפה בגלל זרמים ורוחות.

לגבי רוחות - אתה יכול לדעת מה המצב ולחשב - כי יש אביזרי מטרולוגיה על ספינות. לגבי זרמים אני לא יודע....

ועדיין יש לך כלים נוספים כמו מדידת כיוון וזווית השמש, המאפשרים לעשות את התיקונים.

האם נעשה שימוש בספינות במשואות רדיו?

באוויר הניווט נעשה באופן דומה, וזו תורה שלמה. בעיקרון אתה מתכנן נתיב ומחשב סחיפה עפ"י נתוני מז"א - ומתקן, רק שבאוויר זה יכול להיות יותר מורכב כי יש שינויים בצפיפות אויר וזרמי אוויר המשתנים עם גובה הטיסה.

יש המון דברים משותפים לימאות ואוויראות - אולי פעם נפתח אשכול על זה. דוגמא? - שמת לב שלנמלי תעופה בינ"ל יש משואה סובבת על מגדל הפיקוח (מיגדלור)? אורות ניווט? ועוד ועוד...

הידע שלי בנושא הוא מאד תאורתי ואשמח אם מישהו יוסיף, יעדכן ויתקן...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 05-07-2005, 07:50
  סיגמא05 סיגמא05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.05
הודעות: 1,086
ניווט ימי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "ניווט ימי"

ניווט חופים
יום חיתוך לאחור מעצמים מזוהים בחוף.
לילה חיתוך למגדלי אור, לכל מגדל אור יש את החתימה ומופיע בספרות בנלאומית (זמני כיבוי הדלקה וצבע).

ניווט ימי
מדידת זוית בין השמש אל האופק (בחצות היום) מגלה את קו הרוחב.
מדידת השעה (בחצות היום) תגלה את קו הארך (ההפרש משעון גריניץ').
מדידות אסטרונומיות לכוכבים ידועים (מסובך וקשור לדיפדוף עמוק בספרות מקצועית).
ע"י המדידות הנ"ל מקבלים מיקום על גבי העולם בערכים של קוי רוחב ואורך (קאורדינטות).

מה שנשאר לקבוע קורס למטרה ע"י מצפן ולמדוד מהירות הפלגה (לוג ?).
נווטים טובים בודקים את תנאי הרוחות ומחשבים סטייה מכוונת (כייון לצד ידוע של המטרה).

הפלגה נעימה!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 05-07-2005, 13:09
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
כמה שיטות:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "ניווט ימי"

1) אמצעי הניווט העיקרי הוא כמו שנכתב כבר- GPS
2) מפות- ניתן לנווט לפי חישוב מהירות וכיוון הפלגה וע"י כך לשרטט מסלול, כמו כן ניתן למדוד עומק ולהשוות אותו לאזור הרלוונטי במפה (רוב הימאים כיום עובדים עם מפות אדמירליות שנחשבות למדוייקות ומעודכנות ביותר).
3) פיקס- מיקום לפי כיוון ומרחק לפי נקודה ידועה בחוף לפי מכ"ם וג'יירו, יכול להתבצע ב-3 דרכים: לפי כיוון ומרחק מנקודה, הצלבת שני כיוונים משתי נקודות או מדידת שני מרחקים משתי נקודות.

ל- soloavia: ספינות לא משתמשות במשואות רדיו, המגדלורים ממלאים את התפקיד הזה, כמו שנכתב, לכל מגדלור בעולם יש תדירות הבזקים וצבעים ייחודית לו, כל מחלקת ניווט של כל כלי שיט בעולם אמורה לדעת את מאפייני המגדלורים במסלול ההפלגה כמו שכל צוות אוויר חייב לדעת את תדרי הרדיו של המשואות.
ניווט לפי זווית שמש וניווט כוכבי כבר לא רלוונטיים היום, בקורס חובלים לומדים את זה על קצה המזלג אבל השיטות האלה מיושנות. לי אישית עוד לא קרה שה-GPS איכזב אותי בניווט.
לגבי רוחות וזרמים- המטרולוגיה זניחה וגם בים קשה אפשר להתגבר על הסחיפה בלי יותר מדי הטיות, צריך רק הגאי שיודע את העבודה שלו, בספינות מודרניות יותר קיים "נווט אוטומטי" שמתקן את עצמו לפי כיוון ג'יירו. כמובן שיש התחשבות בסטיות מגנטיות.
מבחינת אורות ניווט- שיטה זהה, פרט לאורות שמסווגים כלי שיט (ספינת קרב- שני אורות אדומים משני צידי התורן).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 05-07-2005, 20:54
  שריונר מרובע שריונר מרובע אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
ניווט זה "סיוט"?
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אני לא הבנתי למה אתה מתייחס......."

ניווט אסטרונומי זה אומנות!
קח, למשל, את הנושא של השמש והכוכבים, שרבים בירברו פה מבלי לדעת על מה הם מדברים.
מודדים בעזרת סקסטנט את הגובה במעלות של גורם השמים מעל האופק הניראה. אבל את הכוכבים רואים בלילה, ואז הרי אי אפשר לראות את האופק? הפיתרון הוא לעשות זאת בשעת הדימדומים- דמדומי בוקר או דימדומי ערב. הזמן קצר מאד, כמובן, ויש לעשות זאת במהירות.
אבל כיצד נבדיל בשמים בין מיליארדי הכוכבים השונים? עליך להבין שיש לתפוס את הכוכב בראי קטן הנימצא על זרוע הסקסטנט, ראי זה מקרין את הכוכב לראי נוסף ומשם לעין. אבל איך נימצא דווקא את הכוכב וגה, ואולי בטעות תפסנו את סיריוס, או את ונוס שהוא בכלל כוכב לכת?
הפתרון הוא לעשות חישוב מקדים איפא יהיה הכוכב בשעת הדימדומים. וכך אתה לוקח את שעת הדימדומים מתוך האלמנך הימי- התנך של הימאים- ומחשב באיזו זוית גובה ובאיזה אזימוט אמור להיות הכוכב.
ואז, בזמן הנכון, באזימוט הנכון ובזוית הנכונה, אתה מרים את הסקסטנט אל העין, והכוכב "קופץ" לך ישר בפרצוף! הרגשה נפלאה!
וכך אתה עושה בריצה עם שאר הכוכבים, עושה חישובים שונים ומקבל קוים על המפה שנקודת החיתוך שלהם היא ה-position שלך.
לזה אתה קורא "סיוט"?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 05-07-2005, 17:54
  שריונר מרובע שריונר מרובע אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
ל -stealt כמה הערות
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי stealth שמתחילה ב "כמה שיטות:"

1. יש מקומות שמשתמשים במשואות רדיו, בארה"ב למשל. החוף המזרחי של ארה"ב הוא שטוח מאד ואינו ניראה היטב בראדאר, ועל כן משתמשים במכשיר מיוחד הניקרא "לורן" הקולט סידרת מיספרים אותם משרטטים על מפה ימית מיוחדת.
2. המאפינים של כל מיגדלור מצוינים על כל מפה ימית. על יד ציון המגדלור כתובים המאפינים שלו כך:
GPF 3 (20 sec 200 ft , כלומר group flashing קבוצת הבהובים של 3 הבהובי אור פלוס החושך שהמשכו הכולל הוא 20 שניות, כשגובה המיגדלור הוא 200 רגל.
3. ניווט ימי אולי אינו רלוונטי לחיל הים שהרי חיל הים מפליג קרוב לחוף, אבל תאר לך אוניה בלב האוקינוס שה- gps שלה התקלקל. הם יזדקקו לניוט ימי כדי להגיע לחוף.
ואומנם כאשר חיל הים צריך לחצות את האוקינוס (כמו בחגיגות המאתים של ארה"ב) הם לוקחים איתם על הסטיל קצין מצי הסוחר כדי שיקח אותם לחוף מבטחים.
4. אין התחשבות בסטיות מגנטיות במצפן ג'ירו, שהרי מצפן זה הוא מצפן חשמלי שסטיות אינן משפיעות עליו.
בכל אניה יש גם מצפן מגנטי למיקרה שהג'ירו יתקלקל. מצפן זה נימצא על גג הגשר, הכי רחוק שאפשר מברזל האוניה, ואפשר לקרוא אותו בגשר בעזרת ראי המותקן שם.
יש להתחשב בשתי סטיות כאשר משתמשים במצפן מגנטי: ווריאציה ודוויאציה. ווריאציה היא הסטיה המגנטית המצוינת על כל מפה ימית, ודוויאציה היא השפעת ברזל האוניה על המצפן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 08-07-2005, 07:11
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
משואות רדיו לניווט וניווט כוכבי
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי stealth שמתחילה ב "כמה שיטות:"

ל- soloavia: ספינות לא משתמשות במשואות רדיו, המגדלורים ממלאים את התפקיד הזה,

מערכת הניווט "לוראן" (LORAN) היא מערכת ניווט מבוססת משואות רדיו לטווחים ארוכים מאד (עד
2,500 מי"מ) ששימשה מטוסים וספינות. אפשר לדמות את עקרון הפעולה שלה (הסבר מעגל פינות)
למשואת רדיו רגילה (VOR). היא לא הייתה הצלחה היסטרית בתעופה והטאקאן (TACAN) ירש את
מקומה.

ניווט כוכבי (אסטרונומי) היה הגיבוי המסורתי בספינות, אך גם במערך התובלה. לדקוטות, הנורדים
והקרנפים היה בגג המטוס פתח מכוסה כיפה שקופה דרכה היה הנווט לוקח קריאות סקסטנט ממצב
הכוכבים. וכאן יש קוריוז מענין. הכנסת ניווט רדיו ופלטפורמות אינרציאליות המיתה בהדרגה את
הניווט הכוכבי בח"א. נווט אחד שהוסב מתובלה למערך הקרב סייע בהפלה לילית של מיג, במלחמת
יום הכיפורים, בכך שזיהה נקודה זוהרת בשמים כלא שייכת למערך הכוכבים שזכר מימיו הטובים כנווט
תובלה והבין שמדובר במיג שפתח מבער וניסה להסתלק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 05-07-2005, 15:22
  Delta Delta אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.05
הודעות: 149
שלח הודעה דרך ICQ אל Delta
תיקון קטן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "ניווט ימי"

יש דבר כזה שנקרא נוהל אורות קרב.
אלהם הם אורות שמדליקים כלי השייט בעת מלחמה.
שני אורות אדומים זה לא בהכרח נכון.
לכל כלי שייט יש קומבינציה אחרת של אורות אותם הוא מדליק.
חלוקת הקומבינציות ידועה וכך כלי השייט מזהים אחד את השני.

הניווט בים,מורכב באמת ממה שציינו פה.
יש מפות שאיתם עובדים כל ההפלגה שהן כמובן רלוונטיות לאזור ההפלגה הספציפי.
על המפות משורטט נתיב מתוכנן.
יש המון שיטות למצוא את המיקום שלנו בים כמו שצויין כאן.
השיטה העיקרית היא באמת GPS , במכשירים כיום(המכשירים על הספינות שונים ממכשירים שמתמשים בהם ביבשה.)יש פונקציות רבות ומתוחכמות שמקלות את העבודה.

שיטות הניווט האסטרונומי לא כל כך זניחות כמו שמישהו כתב כאן.
חלק מכלי השייט משתמשים בחלק מהשיטות האסטרונומיות עד היום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 05-07-2005, 17:08
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
בקשר לאורות קרב
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי Delta שמתחילה ב "תיקון קטן"

תפקידם כמו שכתבתי הוא לזהות כלי שייט מסויים כספינת קרב, לא רק בזמן מלחמה. יכול להיות שלספינות בצי מסוים תהיה שיטה נוספת לזיהוי (אולי תאורה ספציפית לזיהוי ספינת דגל- סתם ניחוש) אבל שני אורות אדומים משני צידי התורן דבר ראשון מגדירים את הספינה ככלי שייט קרבי, כמו שצוללות (בכל העולם) מוגדרות באור צהוב בודד על המגדל וגוררות ע"י 3 אורות לבנים על התורן. יש גם חרוזים כדי לזכור דברים כאלה, פיילוט לדוגמה- red over red, pilot ahead או כלי שייט במצוקה- red over white, somthing's not right (יכול להיות שאני לא מדייק, אבל אלו הניסוחים הבסיסיים).
לגבי ניווט אסטרונומי- אתה בטוח שמשתמשים בזה בתור אמצעי ניווט ראשי? יכול להיות שדייגים במקומות פרימיטיביים בעולם או צוערים בספינות אימון מנווטים לפי כוכבים, חוץ מזה אני לא מכיר שימוש בשיטה הזאת, אם יש לך דוגמאות ספציפיות שמוכיחות אחרת, אשמח לשמוע.

נערך לאחרונה ע"י stealth בתאריך 05-07-2005 בשעה 17:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 05-07-2005, 18:20
  שריונר מרובע שריונר מרובע אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
ל-delta תיקון לתיקון...
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי Delta שמתחילה ב "תיקון קטן"

לכל כלי שייט חייבים להיות אורות מסוימים: אור ירוק מימין, המאיר 90 מעלות (ועוד קצת) מהחרטום ימינה, ואור אדום משמאל, המאיר 90 מעלות (ועוד קצת) שמאלה. אורות אלו חייבים להיות על כל כלי שייט כולל סירות מיפרש. בוסף לכך יש אורות תורן ואור ירכתים. באניה קטנה יש אור לבן על ראש התורן המאיר 360 מעלות. באוניות גדולות יש אור לבן המאיר 180 מעלות (ועוד קצת) קדימה על התורן האחורי, ואור דומה על התורן הקידמי - אבל נמוך מהתורן האחורי.
כך שאם אתה מפליג מול האוניה אתה רואה שני אורות לבנים אחד מעל השני, אור ירוק ואור אדום.
כאשר אתה מפליג בניצב לאוניה מימינה, אתה רואה אור לבן מימין, אור לבן משמאל הגבוה ממנו ואור ירוק. על פי החוק הימי לך הדרך והאוניה צריכה לפנות לך ולמנוע התנגשות. בהפלגה בניצב לאוניה משמאלה המצב הפוך.
בירכתיים יש אור לבן רגיל בן 180 מעלות.
כל שאר האורות הם מישניים לחלוטין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 06-07-2005, 01:19
  Delta Delta אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.05
הודעות: 149
שלח הודעה דרך ICQ אל Delta
הסבר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "ניווט ימי"

1)יש אורות ניווט-שאלו הם האורות שהשריונר סיפר עליהם,אלא הם אורות שכל כלי שייט חייב להפעיל בהפלגה בלילה או בראות קשה.בין השאר ניתן ללמוד מאורות אלה על אופי הכלי.(אורך,סוג).
ויש אורות קרב-אלו הם אורות הנועדו כדי שכלי שייט מאותו החייל יוכלו לזהות אחד את השני בעת קרב בלי להפעיח אורות ניווט ובלי להשתמש בקשר.
אורות אלה פועלים לפי קוד,כלומר כלי שייט X ידליק שני אורות Y , לכל כלי שייט בחיל יש קוד.

2)הניווט האסטרונומי ממש לא משמש כשיטת ניווט ראשית בחיל,אבל עדיין משתמשים בו כעזר.
הכוונה שלי היתה שלא זנחו אותו לגמרי ומשתמשים בו ברצינות כעזר ולא בצחוק.
ומי שאמר שהקצינים לא יודעים ניווט כזה טועה.

3)STEALTH-את הקיצורים האלה בטח שמעת מהקצין שלך...על איזה אח"י היית?
קח עוד כמה
Red over white-fishing at night(סירת דייג)
Red over red-my captain is dead(כלי שייט ללא שליטה)
red over green-sailing machine (מפרשית ממונעת)
White over red-pilot ahead
ויש אחד בעברית
ירוק מעל לבן-מכמורתן.

4)למי ששאל.
את כל המידע כגון אורות מגדלורים(כל הנתונים על מגדלור נקראים אופיינית.),אלמנק-מיקום כוכבים,נוריס-ספר עזר לניווט אסטרונומי ועוד שלל ספרים אפשר למצוא על הגשר של הספינה.
חלק מהספרים הללו(ואת העיקריים שבהם) מוציאה האדמירליות הבריטית שהיא הגוף הימאי המרכזי באירופה ובעולם,אותה אדמירליות גם מדפיסה את המפות שמשתמשים בהם,יש מפות מטריות ומפות פאדומיות,ההבדל בינהן הוא ביחידות המידה שמשתמשים.
סתם לדוגמא-ספר המגדלורים העולמי נקרא
Listof lights and fog signals-הוא מתעדכן מדי תקופה ומקיף את רוב המגדלורים בעולם.

5)הסיבה לעליית ה"געש" על החוף,לפחות על פי מור"קים רשמיים היא תקלה במצפן.
ה"תקלה" היתה שהאור במצפן המגנטי לא עבד בגלל שנשרפה הנורה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 06-07-2005, 13:37
  נרויאיר נרויאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.08.04
הודעות: 438
לאשכול הזה דרוש קצין ניווט- הנה מה שאני זוכר
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי שריונר מרובע שמתחילה ב "ל-delta"

לפני שאענה לצפס שהעלה את האשכול יש לי מספר הערות למה שכתבו כאן.
1. אח"י געש עלתה על החוף הסעודי בגלל תקלה לא מדווחת בג'יירו (מצפן חשמלי)+ אי ערנות (בלשון המעטה) של הצופה וקצין המשמרת+ אי דיווח על תקלה בג'יירו (לפי סדר חשיבות וכרונולוגי מקרי)...
2. מי שכתב כאן ניווט בעזרת מכ"ם- התנאי שמהווה בסיס לניווט מכ"ם שהג'יירו והתקשורת המזינה את הכיוון למכ"ם תקינים .
3. לגבי הבדלים בין ניווט ביבשה לזה שבים:
א. הניווט בים (כמו במדבר או באויר לעיתים) מתאפיין בכך שהוא מבוצע על מרחקים גדולים ללא נקודות ציון בולטות.
ב. כתוצאה מכך יש להתחשב בכך שיש הבדל בין ניווט של טווחים גדולים, לזה של טווחים קטנים, עקב כך שיש הבדל בין מפה שטוחה למציאות (מכך שכדור הארץ הוא עגול).
ג. בכלים של חילות הים בעולם משתמשים בהצלחה בGPS , עקב ידידותו למשתמש (כולל אצלנו בצוללות חיל הים מזה כמעט 30 שנה).
ד. שימוש בGPS מחייב גם גיבוי (לאימות) של שיטות נוספות כגון ניווט חופי, ניווט אסטרונומי או ניווט מחושב (על פי כיוון מהירות וזרמים) וכמובן את הידע הנדרש של כל שיטה.
ה. נייוט אסטרונומי מתאפשר באוויר בים וביבשה כאשר רואים אופק סביב (ביבשה בעיקר במישורים גדולים מ20 ק"מ). ניווט זה נלמד בקורס חובלים (לא ידוע לי אם נכון להיום ומה לגבי קורס טייס). ניווט אסטרונומי משתמש בזוויות ידועות של כוכבים ידועים ביחס לכל נקודה בכדור הארץ בזמן נתון. זה נעשה ע"י שעון מדוייק (כרונומטר), סקסטנט המודד את זוית הרום (בין הכוכב לאופק), וג'יירוסקופ (להלן ג'יירו) או מצפן מגנטי מכוייל היטב. היום רוב הנתנוים נמצאים במחשב, וניתן לעשות את זה ביתר קלות ממה שעשינו בזמנו בחיל הים (בעזרת ספרי טבלאות עבי קרס).
ו. ניווט חופי- נעזר באתרים ידועים וקבועים כמו מגדלי אור, מבנים ידועים, אנטנות, וכד'.. כדי לעשות חיתוכי כיוון כפי שנעשה ביבשה. ניתן לעשות גם בעזרת חיתוכי טווחים במכ"ם לנקודות ידועות בחוף (או מצופים קבועים בים).
ז. ניווט משוער - נעשה ע"י סימון (בשוטף אלקטרוני- אך ניתן גם ידני) המחשב מיקומנו ע"י היסטוריית הנתונים הבאים: כיווני השייט, מהירויות הכלי, זרמים ורוחות. על ניווט כזה מתבססת הפלטה האנרציאלית. הניווט זה מתבסס על מכשור מדוייק שחייב כתנאי בסיס להיות מכוייל ותקין. ניתן לגיבוי ע"י נתונים ידועים (כמו זרמים) ומכשור פחות מדוייק כמו מצפן מגנטי.
כל הנושא של אורות כלי השיט כמו אלו של הטייס משמשות למניעת תאונות בים ובאוייר כתוספת לתנועה היחסית במכ"ם (ומהווה בעצם הפרעות לניווט)....
אני מקווה שעזרתי לקצין היבשה לנווט באשכול סוער ולהגיע בשלום לחוף מבטחים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 07-07-2005, 11:18
  נרויאיר נרויאיר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.08.04
הודעות: 438
שריונר- בוא נגיע להבנה-כדאי להרגע
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי שריונר מרובע שמתחילה ב "אתה חוזר לסורך"

לא פרצה שום מלחמה בין הצי הסוחר וחיל הים וטוב שכך. לאור זה שמחקו את הודעתך שבה אתה מכנה את הודעתי קובץ של שטויות, אני מקוה שהפנמת שמיותר לבטל ידע של אחרים. כפי שציין לבני הידע שלך בתחום הניווט הימי מרשים (במיוחד בניווט אסטרונומי) במיוחד בתור שריונר, ונובע בוודאי מנסיון בצי הסוחר. אתה מבקש שאבהיר לגבי עובדות לא נכונות ... אני חושב שזה מיותר כי כבר ענו לך לבני, stealth ו- Delta. רק בקיצור הניווט בחיל הים לא מסתמך כפי שכתבת על מומחי ניווט מהצי הסוחר- יש בחיל הים את כל הידע בתחום. יכול להיות מקרה שזימנו איש מילואים מהצי הסוחר לגיבוי אבל כעקרון קציני חיל הים יודעים ניווט ימי ולא נזקקים לעזרה. בהפלגה שציינת לחגיגות המאתיים בארה"ב הפליג כמפקד באחת הספינות אדם ששולט מעולה בניווט אסטרונומי ולימד את זה בחיל הים. ככה שאם היה שם איש מילואים מהצי הסוחר זה היה מקרי ואולי כצ'ופר להכנס למשט ההצדעה ההיסטורי. לא אתה ולא אני המצאנו את הניווט האוסטרונומי ואין לאף אחד מונופול עליו. חוץ מזה ספינות חיל הים ניווטו את דרכם לאילת מסביב לאפריקה בשנים שלא היה שלום עם מצריים ותעלת סואץ לא פעלה. גם אנחנו בצוללות ניווטנו בים הצפוני ובים האיר ולחופי בריטניה. ספינות וכלי השייט של חיל הים לא שטים רק באגן המזרחי של הים התיכון, אם כי לרוב הם שם להגנת חופי המדינה ולאימונים. לגבי המשפט שלי בנושא אורות הניווט, התכוונתי שאורות ניווט באים לזיהוי של הכלי מבחינת: סוגו, גודלו, וכיוון נסיעתו ומיועד למניעת התנגשויות. ניתן לעשות זאת גם במכ"ם (בניווט עיוור -למשל בערפל) ע"י שיטת ה"תנועה היחסית". המון פעמים היינו צריכים לנווט דרכנו בין הרבה ספינות דייג בכניסה לנמלים, בעזרת מכ"ם זה יותר קל כי אתה מסמן את התנועה היחסית. אני מקווה שעכשיו הייתי ברור יותר. אני לא מתכוון להמשיך להתנצח, בעיקר בנושאים שכבר ענו לך בנוגע לחיל הים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 06-07-2005, 21:32
  Delta Delta אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.05
הודעות: 149
שלח הודעה דרך ICQ אל Delta
אני אנסה
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי שריונר מרובע שמתחילה ב "delta,"

אני אנסה להסביר את זה.
אבל אני חושה שיאיר הקצין הימי היה מסביר את זה טוב ממני.

למדתי את השיטה פעם,ואני אספר את מה שאני זוכר.אל תתפוס אותי בקטנות.

למצפן מגנטי יש שתי שגיאות,וריאציה ודויאציה.
הוריאציה נובעת מכך שהצפון הגאוגרפי והצפון המגנטי אינם זהים,וכתוצאה מההפרש ביניהם נוצרת שגיאה.
הדויאציה לא קשורה כרגע,אבל היא נובעת מהמצאות מכשירים אחרים בספינה היכולים להפריע לתפקוד של המצפן.

ידוע שהשמש שוקעת בכיוון 270 מעלות(מערב),בשקיעה,אתה בודק את התכוין שמראה המצפן לכיוון השקיעה,מכיוון שכיוון השקיעה הוא קבוע ובטוח,לפי הכיוון שמראה המצפן אתה יכול לבדוק את השגיאה שלו.

השמש לא תמיד שוקעת בדיוק בכיוון 270,זה תלוי בזמני המדידה ובעונות השנה,לכן יש תיקון שמכניסים לחישוב הזה,את התיקון הנכון צריך להוציא מספרות הניווט שיש בספינה.

זה בערך זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 07-07-2005, 11:50
  שריונר מרובע שריונר מרובע אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.05
הודעות: 637
אז ככה....
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי סיגמא05 שמתחילה ב "רק על דבר אחד לא דובר פה."

אם תיקח כדור שקוף שמצויר עליו כדור הארץ, ותשים בתוכו נר, תראה שיש השלכה שטוחה של כדור הארץ על הקיר - השלכה מעוותת, כמובן: גרנלנד תהיה גדולה יותר מאנגליה למרות שהמציאות היא הפוכה.
כך בנויות גם המפות הימיות: המרחקים בין קווי הרוחב הולכים וגדלים ככל שמתקרבים לקטבים כדי לפצות על כך שכדור הארץ אינו שטוח.
על כן המרחק הקצר ביותר בין שתי נקודות יהיה המעגל הגדול עליו שתי הנקודות נימצאות.
מעגל גדול: כל מעגל על כדור הארץ שמרכזו במרכז הכדור (או שהוא חוצה את כדור הארץ לשני חלקים שווים.) כל קווי האורך הם מעגלים גדולים וכל קווי הרוחב אינם מעגלים גדולים מלבד קו המשוה.
ולכן כאשר נפליג מניו יורק לגיברלטר לא נפליג בקורס אחד ישר אלא נשנה את הכיוון מספר פעמים וננסה להיות כל הזמן על קשת המעגל הגדול עליו אנחנו מפליגים.
אפשר לראות זאת כשטסים טיסה ישירה מהארץ לארה"ב. על המטוס מוקרנת כל העת מפת הטיסה, ואפשר לראות שהמטוס טס בקשת מעל אירופה, למרות שהקו הישר מהארץ לארה"ב עובר מעל צפון אפריקה.
עוד שאלות?...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 07-07-2005, 19:15
  Delta Delta אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.05
הודעות: 149
שלח הודעה דרך ICQ אל Delta
אוקיי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "ניווט ימי"

1)STEALTH-בסטי"ילים לפי מה שאני יודע משתמשים בשיטה שהסברתי בשיגרה בזמן הפלגה.
זה אפילו רשום באוגדן של הקצין משמרת כאחד הדברים שחייבים לעשות.
בשיטה הזאת משתמשים בעיקר בלב ים,כי אי אפשר לקחת תכוין לאתר ידוע.
היית דבורן במקרה?

2)המצב המדוייק של השמש כאשר מודדים אליה תכויין על מנת למצוא שגיאה,נקרא "כלב נקניק"
כלומר,המרחק בין השפה התחתונה של השמש לאופק הוא כגודל מחצית השמש,קוראים לזה ככה כי זה מזכיר אולי את הצורה של הכלב.

3)המפות באמת משורטטות על פי השיטה שציין השריונר.
המפות מתחלקות לפי היטלים.
ההיטל הוא השיטה שבה עשו את ההשלכה של האור.
אפשר לעשות אותה דרך גליל המשיק לקו המשווה,וזה נקרא היטל מרקטור.
גליל המשיק לקטבים נקרא היטל UTM
ביצוע השלכה באמצעות קונוס נקראת היטל קוני
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 07-07-2005, 19:16
  Delta Delta אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.05
הודעות: 149
שלח הודעה דרך ICQ אל Delta
אוקיי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "ניווט ימי"

1)STEALTH-בסטי"ילים לפי מה שאני יודע משתמשים בשיטה שהסברתי בשיגרה בזמן הפלגה.
זה אפילו רשום באוגדן של הקצין משמרת כאחד הדברים שחייבים לעשות.
בשיטה הזאת משתמשים בעיקר בלב ים,כי אי אפשר לקחת תכוין לאתר ידוע.
היית דבורן במקרה?

2)המצב המדוייק של השמש כאשר מודדים אליה תכויין על מנת למצוא שגיאה,נקרא "כלב נקניק"
כלומר,המרחק בין השפה התחתונה של השמש לאופק הוא כגודל מחצית השמש,קוראים לזה ככה כי זה מזכיר אולי את הצורה של הכלב.

3)המפות באמת משורטטות על פי השיטה שציין השריונר.
המפות מתחלקות לפי היטלים.
ההיטל הוא השיטה שבה עשו את ההשלכה של האור.
אפשר לעשות אותה דרך גליל המשיק לקו המשווה,וזה נקרא היטל מרקטור.
גליל המשיק לקטבים נקרא היטל UTM
ביצוע השלכה באמצעות קונוס נקראת היטל קוני

4)מצב שבו מפליגים בקו ישר בין שתי נקודות הנמצאות במרחק גדול בין אחת לשניה נקרא
קורס חלזוני.
בגלל צורתו של כדור הארץ,תאורטית,אם נפליג בקורס כזה כל הזמן נגיע לאחד הקטבים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:27

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר