לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-08-2009, 18:25
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף"

ציטוט:
Israel, Boeing negotiate Apache Longbow upgrade
By Arie Egozi

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://adserver.adtech.de/adserv%7C3.0%7C289%7C1061237%7C0%7C277%7CADTECH;loc=300;key=key1+key2+key3+key4;grp=%5Bgroup%5D]


The Israeli air force plans to upgrade its entire fleet of Boeing AH-64A Apache attack helicopters to the manufacturer's enhanced Longbow configuration.

Its decision follows an analysis of the more capable AH-64D's participation during Operation "Cast Lead", launched late last year against Hamas militants in the Gaza strip.

Israel's D-model Apaches played a major role in the campaign, by supporting ground forces and suppressing sources of enemy fire. The aircraft also performed so-called "search and kill" missions aimed at preventing the launch of rockets towards Israeli territory.

The air force operates 17 new or remanufactured AH-64Ds, according to Flightglobal's HeliCAS database, with the type referred to as the "Saraf" in Israeli service.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightglobal.com/assets/getAsset.aspx?ItemID=30289]
© Israel Sun/Rex Features

The Israeli air force received its first AH-64Ds in April 2005

Israel had also considered buying more new Apaches, but recently opted to instead upgrade its legacy AH-64As to the Longbow configuration. Its air force has an active fleet of 30 of the aircraft, according to HeliCAS.

"The upgrade will give us the capability of the Longbow faster, and we need it in the earliest point in time," says an air force source.

Negotiations are under way with Boeing, which last year urged international operators including Israel and Greece to commit to the Block II/Longbow standard before the US Army stops supporting the A-model Apache.



http://www.flightglobal.com/article...ow-upgrade.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 05-08-2009, 21:34
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Xenir שמתחילה ב "תמיד ליהיות מוכנים לקרב - לקח..."

ציטוט:
תמיד ליהיות מוכנים לקרב - לקח ממלחמת לבנון השנייה .


דווקא אז דובר שמסוקי הקרב איכזבו ולא תרמו משמעותית ללחימה.

ציטוט:
מסוקי הקרב (מסק"ר) ביצעו כשישית מגיחות הקרב במלחמת הטילים. תחילתו של רעיון

המסק"ר הוא בשלהי מלחמת וייטנאם, ובצבאות רבים הם הפכו לאבן יסוד בכוח האמור

להכריע את קרב היבשה. המלחמה האחרונה מהווה חוליה נוספת בשרשרת ארוכה של

מלחמות (שתחילתה במלחמת המפרץ הראשונה, המשכה בקוסובו, וסיומה במלחמת עיראק

ב 2003- ובמלחמת הטילים בלבנון), שמערך מסוקי הקרב לא הצליח למלא בהן שום תפקיד

משמעותי.

שוב התברר כי פגיעותם הגבוהה לאש נגדית הופכת את השימוש בהם ללא

אפקטיבי.

כדי להימנע מחולשה זו הופעלו המסוקים בלבנון בדרך כלל בגובה רב יחסית, ואכן טקטיקה

זו הוכיחה את עצמה בכך שלא נפגעו מסוקי קרב בזמן השהייה מעל שטח אויב.







(יצחק בן ישראל, "מלחמת הטילים הראשונה", http://spirit.tau.ac.il/government/...kBIMissiles.pdf, עמ' 42


נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 05-08-2009 בשעה 21:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-06-2011, 15:20
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
מצטער לאכזב אותך עולה 40 מליון דולר A10 לפי חישובים אינפלציונים :-)
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אני הייתי הולך על A-10"

אבל באותה רוח , אולי אפשר לקחת ססנה 172 RG (שיהיה קצת יותר כח למנוע) לצייד אותו בשני מקלעים בדלתות (או אולי מיניגן אחד) ומתחת לתא מטען כוורת רקטות , ככה נקבל מטוס זול חמוש שיכול להתמודד עם מרבית האיומים של ישראל והכי חשוב יש הרבה ססנות משומשות למכירה בארץ ובעולם וככה לא נהייה תלויים בסיוע האמרקאי , (אם נשאר קצת מקום אולי אפשר לשים גם איזה מערכת ל"א ישראלית).
גרסא נוספת של המטוס יכולה לשאת את הגרסא המוקטנת של הנאטילוס שמחבאים מאיתנו בשביל לא לפגוע ברפאל. אותה גירסא שמשמידה טילים לכל הטווחים, רקטות, קאסמים ולווינים (לצערי לא טוקבקסטים) וכל זאת ב 10 דולר לפגיעה עם אין סוף חימוש.
אם משהוא מודאג מטווח הטיסה , זה לא בעייה , אפשר לשים שני ג'ריקנים 20 ליטר במושב האחורי ולחבר למכל דלק עם צינור. מקסימום אפשר לקחת מטוס ערבה ולהפוך אותו למטוס תידלוק , או לחלופין להנחית אותו לתדלוק על שלש נוסעות המטוסים שישראל בונה במספנות בנמל יפו.

ובזה סיכמתי איזה 20 אשכולות פה :-)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 06-06-2011, 15:38
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
זהו שאני התכוונתי ל F-16 סופה..
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Lion_of_Zion שמתחילה ב "F16 C\D עולה כ-19 מיליון דולר"

כתבו שם שכל שדרוג של מסוק (יחידה אחת), עלותו עשרות מילוני דולרים (שדרוג - לא תיקון אחרי התרסקות או נזק רציני אחר - לא יכול לעלות אף פעם יותר מחצי מחירו של מסוק חדש "עם ניילונים") אז זה עורר אצלי תהיה...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 06-06-2011, 19:54
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Lion_of_Zion שמתחילה ב "עם כבר מחזירים מטוסים ישנים לשימוש מבצעי אז אני הייתי בוחר להרחיב את מערך הסקייהוק"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Lion_of_Zion
לא צריך להקים מחדש מערך תחזוקה(עדיין יש בהם שימוש בהצה"ל),אבל אני לא חושב שלצה"ל יש איזו שהיא בעייה עם מחסור במטוסים לתקיפת מטרות קרקעיות בטח שלא בעצימות הלחימה הנוכחית ומסוקים באים לבצע תפקידים שונים כמו מתן סיוע לחי"ר למשל.


וואלה ... יש לך מושג מה גדלו של מערך התחזוקה של העייט ? מי מתפעל את התחזוקה ? מה המשמעות להחזיר לשירות מטוסים כ"כ ישנים, שהחדשים בהם (אלו שעדיין בשירות) יוצרו בתחילת שנות ה-70' ? על בסיס מה הניתוח המבריק הזה ?
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-06-2011, 17:59
צלמית המשתמש של Lion_of_Zion
  Lion_of_Zion Lion_of_Zion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.11
הודעות: 625
האם אפשר להניח שיש סיכוי כלשהו שהאפצ'י D יחליף את כל מסוקי הקוברה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי pack leader שמתחילה ב "שניינו יודעים את התשובה"

ללא הקטנה של גודל המערך הנוכחי?קחו בחשבון שהעלות של לונגבאו יכולה להגיע לקרוב ל40 מיליון (מחיר דגם הA הוא 20 מיליון והשדרוג לD עולה כ18 מיליון)המחיר כנראה קטן כאשר מזמינים את מסוק מדגם D ישירות מהמפעל ולא משדרגים מאוחר יותר,לרכוש כ90 מסוקים בעלות כה גבוה(להסב 34 ולהלחליף 54 ) זה לא מחוץ לליגה שלנו?אולי שווה לבדוק את האלטרנטיבות?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י Lion_of_Zion בתאריך 06-06-2011 בשעה 18:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 06-06-2011, 19:58
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי gron שמתחילה ב "מטוסי הסקייהוק כבר 40 שנה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gron
מטוסי הסקייהוק כבר 40 שנה בשירות. הם כבר ישנים, בזירת הלחימה של היום הם לא יהיו מספקים.
חסרונם הבולט הוא מהירותם. מה שכן הגיוני הוא להפוך אותם למטוסי צילום.
.


יש לך מושג מה הדרישות ממטוס צילום ? האם אתה מודע לכך שהעייט הוא המטוס בעל הטווח הנמוך ביותר ממטוסי הקרב בשירות היום והאיטי ביותר (ובפער משמעותי) ? האם אתה מודע לכך שזה בדיוק ההפך ממה שנדרש ממטוס צילום ? האם אתה מודע לכך שיכולת הנשיאה שלו של מצלמות היא חיצונית בלבד בניגוד לקורנס ע"ה או למטוסים אחרים שכיום בשירות ?
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 06-06-2011, 22:55
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי gron שמתחילה ב "1) עדיף להכשיר את הסקיהוק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gron
1) עדיף להכשיר את הסקיהוק יעלה פחות מאשר להכשיר מטוסים שלא טסו 7 שנים, והחלקים שלהם הפכו לחלקי חילוף.
רוב הסקייהוקים לא טסו שבע שנים, חלקם אף יותר
2) אני לא בעד מטוס צילום יש מזל"טים. אבל העלתי אפשרות של אם כבר...
אתה יודע מה זה צילום מגובה רב ? מגובה נמוך ? אתה מכיר היסטוריה של צילום בח"א ?
3) מטוסי צילום והסקיהוק הם יותר מהירים וטווחם יותר גדול מהמזל"טים. ויש להם אפשרות יותר גדולה להגן על עצמם.
מה זה "מטוסי צילום והסקייהוק" ? רוב מטוסי הצילום, בטח בח"א, הם מטוסי קרב מוסבים.
אבל שוב העלתי אפשרות של עם כבר.


תעלה אפשרויות חופשי ... הנייר (או במקרה זה הפורום) סובל הכל. כולה אינטרנט ...
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 07-06-2011, 11:09
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
אולי אפשר לקנות חזרה את כל הכפירים שמכרנו למדינות דרום אמריקה (ואולי גם את הנשרים)
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה עדיין לא מבין שרומזים לך..."

זה עונה על כל הסעיפים :
1. מטוס תוצרת הארץ
2. מטוסים שטסים גם היום.
3. זול.

יאלה , אני מתחיל בעצומה להחזרת הכפירים במקום F35 , קצת פטריוטיות לא תזיק לנו.

מטוסי קו ראשון יהיו הכפירים. מטוסי קו שני הססנות החמושות (וכמה דגמים עם הנאולטיוס המעופף)
לא מבין למה לזרוק כסף על מסוקים חדשים ועל F35 מנופחים. מקסימום אפשר לצבוע את הכפירים בכחול כמו השמיים ואז הם ישודרגו לדור חמישי מבחנת החמקנות שלהם או שאפשר ליצור תול של להתחבא מאחורי מטוסים גדולים (נניח 747).

והבעייה שעוד פעם יהיו כאלה שיקחו אותי ברצינות בשירשור הזה ....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 07-06-2011, 11:40
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
כל שרשור שמדבר על קניית מטוסים חדשים או שדרוג כל שהוא ישר גורר אחריו את התגובות הבאות
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "כשהתחלתי לקרוא את מה שכתבת,..."

1. למה לא קונים מטוסים רוסיים במקום , זה יותר זול ומי בכלל צריך סיוע מהאמרקאים.
2. למה לא מפתחים מטוס ישראלי - בחודשים האחרונים קצת פחות פופולרי אבל מתחיל לחזור בגדול.
3. אין בכלל איום לחיל האוויר באזור - אפשר לקחת מטוס אזרחי בינוני לשים עליו כמה תותחים ואולי רקטה או שתיים וזה מספיק.
4. למה לא משפצים מטוסים ישנים ומשתמשים בהם במקום לבזבז על מטוסים חדשים - נהייה מאוד טרנדי בייחוד באשכולות על F35.
5. וכמובן האהוב עלי ביותר - למה זורקים כסף על מטוסים ולא משקעים במקום זה בחינוך ובבריאות , או בצורה הידועה , במחיר של F35 אחד אפשר לבנות 100 בתי חולים , לבנות 30 אונבריסטאות חדשות ולהוריד את המס ב 30 אחוז (לפחות)
6. ורייאנט ידוע של 5 , זה למה משקעים רק במטוסים ולא קונים בדולר סיוע תוצרת הארץ , איזה נמר אחד או שניים או לחלופין חליפת רוח

וכל פעם אני רואה איך החברה המומחים של הפורום (ובלי מרכאות) מתאמצים ומסבירים פעם אחרי פעם , נותנים דוגמאות ולא מתייאשים , רק לדעת ששוב בשירשור הבא יקפוץ איזה משהוא תורן עם הצעות דומות.

אז אני בעד קמפיין הסנסנות החמושות , עם גירקן 20 ליטר מכל צד מחובר עם צינור פלסטיק למכלי הדלק שאפשר לזרוק אחרי שמשתמשים מהחלון הקידימי של הססנה (מכלים נתיקים)

חג שמח !
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 07-06-2011, 23:35
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
תשובה חלקית
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "אני לא אומר שצריך להשמיש את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי grish22
אני לא אומר שצריך להשמיש את הפאנטום,סקיי-הוק או כל כלי טיס ישן אחר כי אני קורא כאן מספיק בכדי להבין שזה לא משתלם,אך אשאל בכ"ז:
כלים ישנים שנמצאים באחסון לא נשמרים כך שבעת הצורך (מקרי חירום וכו') ישר ניתן יהיה להפעילם?
הם לא "משומרים" בזמן אחסנתם?

עוד דיברו כאן על "עייפות חומרים",בלאי והתיישנות טבעיים בכלי טייס:
מה השיטות המקובלות להתמודדות עם הבעיה כשהיא כבר בשלב מתקדם,חלקי חילוף?


ביחס לכלים באחסנה - היו תקופות בעבר (למיטב ידיעתי לא כיום) בהם כלים נשמרו באחסנה יבשה, שיטת איחסון בה הכלי אוחסן במעין "שרוול" פלסטי אטום, וההחזרה שלו לכשירות הייתה יחסית מהירה. רוב הכלים שמאוחסנים היום נשמרים תחת כיפת השמיים. נכון שבעובדה הם נשמרים יחסית יפה, אולם עדיין להחזירם לכשירות זה תהליך שלוקח זמן: למלא את כל הנוזלים (שמנים, דלקים), לבצע בדיקות חיוניות, להחליף צמיגים, ועוד ועוד פעולות שמבוצעות בתדירות זו או אחרת אבל לא כלי שעומד מאוחסן במשך שנים.
מעבר לכך, לכלים שיצאו מהשרות (כמו קורנס למשל) אין כוח אדם זמין להפעלה לא צוותי אוויר מיומנים ולא צוותי קרקע. חלק מהאנשים השתחררו, חלק הפסיקו לטוס, חלק הוסבו לכלי טייס אחרים (זה רלוונטי גם לצוות הקרקע כמובן, למעט הנושא של הפסקת טיסה ...). מזה שבע שנים שהכלים הללו לא בשירות, כך שגם אם יש בנמצא כח אדם יש להכשירו שנית במאמץ רב. בקיצור - מאוד מאוד לא סביר.

לגבי עייפות חומר, במוצאי החג יבוא נחמיה שהוא מומחה גדול יותר בנושא, אבל למיטב הבנתי יש כאן שתי אפשרויות: אם החלק הוא בר החלפה מחליפים אותו. אם מדובר על חלק שאינו בר החלפה כמו חלק מחציצי הגוף למשל, הפתרון הוא השבתת כלי הטייס. זה קרה בצוקיות לא מועטות, אני חושב שגם בנצים.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 08-06-2011, 20:52
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "תשובה חלקית"

טיפול בנזקי התעייפות ובלאי שירות למבנה מטוס מבוצע בכמה אופנים:
1. החלפת רכיבים. לא בהכרח הפתרון הפשוט כי מבנה מרכזי קשה עד בלתי אפשרי להחליף.
2. החלפה של חלק מהרכיב - מה שמשום מה מכונה "השתלת גדם" - חותכים חלק מפיטינג סדוק, למשל (זה הגדם האמיתי...), ומשתילים במקומו חלק חדש באותה צורה שמתחבר לשאר הרכיב באמצעות קשיחים/דבקים על מנת להעביר הלאה את המאמצים.
3. טיפול מונע - גם אם כבר קיים סדק - לרוב "עיבוד קר" של הרכיב. למשל - הרחבת קדחים שמתחילים להסדק ודחיסה של המתכת באיזור הקדח על מנת לחזק אותו.
4. תיקון/חיזוק - הוספת טלאים מסוגים שונים ומשונים לחלקי מבנה סדוקים, ריתוך של איזורים כאלה ועוד כל מיני אופציות דומות.

כל זה נכון למבנה מטוס מתכתי. מבנה מחומרים מרוכבים ניתן לטיפול בצורה קלה יותר בדרך כלל, אז הוא פחות מעניין.
הטיפולים האלה רלוונטיים גם לחלק מבנה מרכזי וגם למשני.

עוד מידע אפשר למצוא בגוגל תחת חיפוש כגון "aircraft structural repair".
מדריך מעניין על תיקוני מבנה - מהמסד ועד לטפחות:
http://www.joespiper.com/Site/Aviat...frameRepair.pdf

פריטים אחרים מצריכים לרוב שיפוץ מלא או החלפה - רכיבי מנוע, מערכות דלק וכו'.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 04-07-2011, 12:46
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
אכזבה לחיל האוויר: לא ניתן להסב עוד "פתנים" ל- "שרף
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

התכנית להסבת המסוקים לא תוכל להתממש משום שפס היצור בארצות הברית הועבר כבר לייצור מסוקי "אפ'צ'י סימן 3" בלבד. חיל האוויר ישקול חלופות אחרות לחידוש צי מסוקי הקרב

מערכת IsraelDefense
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israeldefense.co.il/_Pics/pixel.gif]

4/7/2011


חיל האוויר לא יוכל לשדרג את מערך מסוקי ה"פתן" שלו (אפא'צי A) למסוקי "שרף" (אפאצ'י D), כך עולה מהמגעים בין חיל האוויר ובין יצרנית המסוק, חברת בואינג, בתקופה האחרונה. הסיבה: פס הייצור של המסוק הוסב כולו לייצור מסוקי אפאצ'י מדגם חדש לחלוטין (אפאצ'י סימן 3) לטובת הצבא האמריקאי.

הכוונה לשדרג מסוקי אפ'צי מדגם "פתן" ל"שרף" הייתה אמורה להיות חלק מן התכנית הרב שנתית של חיל האוויר, שמובאת לאישור המטה הכללי במסגרת התכנית הרב שנתית לצה"ל כולו לחומש שבין השנים 2012-2016 (תכנית "חלמיש"), ומפקד חיל האוויר אף התייחס אליה בראיון מיוחד שפורסם עימו בגיליון האחרון של ישראל דיפנס.

מסוקי ה"אפאצ'י" הראשונים (דגם A) נקלטו בחיל האוויר במהלך שנות ה-90. במשך השנים שודרגו כל המסוקים ומספר מסוקי "פתן" אף עברו שדרוג ל"שרף"- כלומר הפכו להיות מסוקים מדגם אפאצ'י "לונג בואו" (דגם D). בנוסף, חיל האוויר רכש מחברת בואינג 8 מסוקי אפאצ'י לונג בואו חדישים, היישר מפס הייצור, כך שכיום חלק ניכר ממערך מסוקי האפאצ'י שיך למערך מסוקי ה"שרף".

כיום נמצאים בארצות הברית שלושה מוסקי "פתן" (אפאצ'י A) בתהליך הסבה ל"שרף", שיסתיים בשנה הבאה. השדרוג של מסוקים אלה החל כבר לפני כשנה. בין מסוק ה"פתן" לשרף" יש הבדל תהומי: ה"שרף" הוא מסוק הנושא מכ"מ עצמאי, שמסוגל לפעול באופן אוטונומי ולתקוף 16 מטרות שונות. במקביל, במסוק מותקנות מערכות שונות מתוצרת התעשיות הבטחוניות, שמאפשרות לו יכולות ייחודיות.

בחיל האוויר קיבלו את ההחלטה העקרונית להחליף את ה"פתנים" האחרונים למסוקי "שרף" גם לאור העובדה שבעולם לא נותרו כמעט מסוקי "פתן" הטסים באופן מבצעי. כמעט כל מטוסי ה"אפאצ'י" הפעילים מבצעית הם מדגם "לונג בואו". למעשה, רק ישראל ויוון עדיין מחזיקות "פתנים" בשירות מבצעי, מה שהופך את האחזקה של מסוקים אלה למורכבת, שכן צפוי כי יהיה קשה יותר ויותר להשיג עבורם חלקי חילוף.

בחיל האוויר שקלו לשלוח במסגרת התר"ש מסוקים נוספים לשדורג, אלא שבינתיים התקבלה הודעה מ"בואינג" כי פס הייצור הוסב כבר כולו לטובת ייצור "אפ'צ'י סימן 3" ולא ניתן לקלוט בו עוד מסוקי "פתן" לטובת שדרוגם ל"שרף".

"בלוק 3" של האפאצ'י כולל מערכת הנעה חדשה, להבים וממסרים חדשים, שמקנים לו יכולת נשיאה ותמרון משופרים בנוסף לשיפורים טכנולוגיים נוספים. בזמן שבצה"ל משכו במשך שנים את ההחלטה על הסבת ה"פתנים" שעוד נותרו במערך ל"שרף", מסוקי האפא'צי סימן 3 שישמשו את צבא ארצות הברית יהיו מבוססים ברובם על "שרפים" שיעברו שדרוג ולא על פלטפורמות חדשות.

לא ניתן להסב מסוקי "פתן" ל"אפאצ'י סימן 3" אלא רק מסוקי "שרף", ולכן לחיל האוויר נותרו שתי ברירות עיקריות בקשר לצי מסוקי האפאצ'י: או שחלקו ימשיך להתבסס על מסוקי ה"פתן" המיושנים עוד שנים רבות, או להתחיל תהליך הדגרתי של הצטיידות ב"אפאצ'י" סימן 3 שייוצרו במיוחד עבורו, תוך הוצאה הדרגתית של ה"פתנים" מן השירות.



http://www.israeldefense.co.il/?Cat...3&ArticleID=567




הכל בחיים זה עניין של טיימינג
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 05-07-2011, 13:54
צלמית המשתמש של Lion_of_Zion
  Lion_of_Zion Lion_of_Zion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.11
הודעות: 625
אני חושב שכעט הצפעים נכנסים לדיון ויש לי כמה שאלות לגביהם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

מדברים על עייפות השלדה וזה לא מסתדר לי,בחה"א טסים מטוסי F-15 ישנים בהרבה האם הם לא מושפעים מהשחיקה הזאת?ואם מטוס שטס בגובה רב יותר בהרבה ומבצע תמרונים חדים יותר לא אמור להיות מושפע יותר מעייפות החומר?מישהו הזכיר פה את שיש גבול לשדרוגים שניתן לבצע על המסוקים הללו אבל איזה שידרוגים ביצוע עליהם?אני לא רומז שמדובר במסוקים חדישים אבל עליינו להחליט עם באמת מצינו את עניין השידרוג ולחשוב על תפקידים חדשים שהקוברות יוכלו לבצע.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 19-10-2012, 02:21
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
משודרגים: מסוקי ה"שרף" נחתו בישראל פורסם בתאריך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

18.10.2012

לפני כשנתיים עזבו את בסיס רמון שלושה מסוקי "פתן" (אפאצ'י). היום הם חזרו אליו הישר ממפעל "בואינג" שבארצות הברית אחרי שהוסבו למסוקי "שרף" (אפאצ'י לונגבאו). "היום קיבלנו לידינו את שלושת המסוקים המתקדמים ביותר בחיל" שיר גולן | צילום: ליאור קסנר
לאירועי הבוקר בבסיס רמון נערכו אנשי הבסיס וטייסת "הצרעה" זמן רב. לא פחות משנתיים של ציפייה, שהגיעו לשיאן בשלושת ימי הטיסה הארוכים שבסופם נחת הבוקר על מסלול הבסיס מטוס "אנטונוב" ענק מימדים, כשבתוכו מסוקי "שרף" (AH-64D) נוספים לשורות החיל.
כשמסוקי ה"שרף" עזבו את בסיס רמון לפני כשנתיים, הם היו עדיין מסוקי "פתן" (AH-64A). לאחר פירוק והרכבה מחדש הם זכו במערכות חדשות, ביניהן גם מערכות ישראליות, שהותקנו במפעלי חברת "בואינג" בארה"ב. כעת, לאחר הגעתם לארץ, הם יעברו מספר שינויים אחרונים ותוך זמן קצר יחזרו לטיסה.
"פרויקט מסוקי ה'שרף' חשוב מאוד לחברה", אמר אבי ברבר, סגן מנכ"ל חברת "בואינג". "אנחנו יודעים שחיל-האוויר מפעיל את המסוקים במקומות ובפעילויות החשובים ביותר לביטחון המדינה. התצורה הישראלית של המסוק היא המתקדמת בעולם מהבחינה אוויונית והופכת אותו לרלוונטי בשדה הקרב העתידי".

אחרוני האפאצ'ים
מסוקי ה"שרף" החדשים הם ככל הנראה האחרונים שיצטרפו לשורותיה של טייסת "הצרעה", ובין האחרונים שמיוצרים בעולם. "בארצות הברית מוצאים את מסוקי ה'שרף' משימוש ומשודרגים לגרסה חדשה יותר של מסוקי האפאצ'י", הסביר רס"ן גל, קצין הפרויקט בלהק-ציוד. "הייתה לנו הזדמנות להסב את הפתנים הוותיקים זמן קצר לפני שפס הייצור ייסגר לגמרי".
בטייסת אחזה התרגשות רבה לקראת הצטרפותם של המסוקים, שיגדילו את יכולותיה. "על מנת להצליח מבחינה מבצעית צריך אמצעים. היום קיבלנו לידינו את שלושת המסוקים המתקדמים ביותר בחיל", אמר בגאווה סא"ל דרור, מפקד טייסת "הצרעה". "אנחנו מקווים לממש את הציפיות ולהצליח במשימתנו - לשמור על בטחון מדינת ישראל".




http://www.iaf.org.il/4387-39708-he/IAF.aspx
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 22-10-2012, 19:42
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

כתבה באתר חיה"א
לפני כשנתיים עזבו את בסיס רמון שלושה מסוקי "פתן" (אפאצ'י). היום הם חזרו אליו הישר ממפעל "בואינג" שבארצות הברית אחרי שהוסבו למסוקי "שרף" (אפאצ'י לונגבאו).
"היום קיבלנו לידינו את שלושת המסוקים המתקדמים ביותר בחיל"
http://www.iaf.org.il/4387-39708-he/IAF.aspx

הלכו פתן חזרו שרף (צילומים: אתר חיה"א)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אגלב לכם סוד - לאחד הגולשים יש תמונות של המסוקים כפתנים המועמסים על מטוס התובלה בדרך לארה"ב.
הוא מנסה להשיג אישור פירסום ממי שצילם אותם...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 04-06-2013, 01:21
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מסוק הקרב הטוב בעולם: אפאצ'י, מבט מבפנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

באופן נדיר, חיל האוויר פתח את שערי טייסת "הצרעה" ואפשר לפז"ם להיכנס למסוקי השרף (אפאצ'י), שנחשבים לטובים בעולם. הצצה מיוחדת למערכות הנשק המתקדמות, ההיסטוריה המפוארת של הטייסת והיכולות שלא קיימות בשום מסוק אחר

http://www.mako.co.il/pzm-units/air...0&pId=271455134

לאחר היכרות עם העבר של הטייסת אני מתיישב לריאיון עם סא"ל דרור, מפקד הטייסת. סא"ל דרור שירת שנים ארוכות כטייס מסק"רים, תחילה על הקוברה ולאחר מכן עבר הסבה בארה"ב למסוקי השרף ואף הספיק לפקד על טייסת "מגני המערב" שפועלת עם חיל הים. בין לבין הספיק גם להיות מדריך בבית הספר לטיסה וללמוד בבין תחומי.

בשוטף אנחנו מתאמנים כל הזמן למשל עם אוגמ"ר 80 או עם הכוחות שברצועת עזה, גבול סיני, ברמה ואפילו בבקעה. וכשיש אירוע אתה מיד שם, כאשר לכל גזרה יש אירוע שונה. זה יכול להיות כוח שירו עליו ואתה צריך לעזור לו באש. בלבנון למשל כשהייתה את השריפה של גולני (בסלוקי) אז מסוקי הקרב הכווינו את הכוחות לאן ללכת וסייעו. בשירת הצפצפה (אסון השייטת) גם הכווינו מסוקי סער לחילוץ וגם ייצרו אש. בעצם היכולת שלנו מאוד רחבה גם בייצור אש גם לבנות תמונה וגם לייצר קשר עם התא שליטה כשאתה בונה לו תמונה ומעביר מידע כשאף אחד עוד לא יודע מה קורה ומחבר את כל הגורמים. באירוע של עין נטפים הראשונים שהגיעו היו מסוקי הקרב שגם נתנו אש וגם העבירו מידע חשוב לאחור, מי נפגע ומה צריך. אנחנו יודעים להביא את המידע בזכות אמצעי תצפית טובים מאוד שיש על המסוק".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 07-08-2020, 22:10
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 11,174
שדרוג או רכישה של הדור החדש של האפאצ'י - AH-64E גארדיאן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

בעשורים האחרונים איבד חיל האוויר הישראלי מספר מסוקי "פתן" ו"שרף" בתאונות אוויר ועם הוצאת הקוברות מהשירות, מערך המסק"ר קטן באופן ניכר. זה נכון שבהרבה תפקידים, כולל תקיפה, המסק"רים מוחלפים בכטב"מים, אבל האם זה אומר שעידן המסק"ר מתקרב לקיצו?

שאלה 1: האם כטב"מים, כולל כטב"מי תקיפה, יכולים להחליף את מסוקי הקרב ברוב התפקידים?
שאלה 2: האם חיל האוויר הישראלי צריך לשדרג או להרחיב את מערך המסק"ר?
שאלה 3: האם חיל האוויר הישראלי צריך לשדרג את מסוקי האפאצ'י לדגם AH-64E גארדיאן או לרכוש מסוקי AH-64 למערך המסק"ר? דגם E חזק יותר (מנוע עוצמתי יותר), יעיל יותר (זמן שהייה ארוך יותר באוויר), מתקדם יותר ובעל יכולות לשלוט בכטב"מים ולשגר חימוש מתקדם, כולל טילי ספייק.

תמונות של ה-AH-64E Guardian:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight


נערך לאחרונה ע"י ArmouredDov_D9 בתאריך 07-08-2020 בשעה 22:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #106  
ישן 08-08-2020, 03:12
  vitaman vitaman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.09
הודעות: 1,569
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "שדרוג או רכישה של הדור החדש של האפאצ'י - AH-64E גארדיאן"

"אל"מ ג' חושף כי בשנה האחרונה עלתה בחיל האוויר מחשבה להיפרד ממסוקי הקרב. הדבר נבחן לעומק, הוא מספר, והמסקנות היו הפוכות: לא רק שאין להיפרד ממסוקי התקיפה, יש להרחיב את השימוש בהם. "מבחינת הראייה קדימה, רוצים להתחדש ולהתפתח. עשינו הערכת מצב על רקע התהליכים ושאלנו אם אנחנו עדיין צריכים מסוקי קרב. וההבנה הייתה חד־משמעית, שהיום ובעשור הקרוב אין להם תחליף".איך היית מגדיר את היכולות הייחודיות של מסוקי הקרב?
"לסייע ולראות בעיניים שלך את השטח, להרגיש אותו, אין לזה תחליף. זה ממש לא אותו דבר עם מטוס. פה זה לוחם שמסייע ללוחם. בגלל היכולות הייחודיות של המסוקים שמסוגלים לטוס נמוך מאוד, יכולות הפגיעה נקודתיות מאוד. גם במב"ם, שזה עיקר הפעילות בעת האחרונה. לא הכול מתפרסם, אבל בשנתיים האחרונות טייסת המסק"רים (מסוקי קרב) פעלה בהיקף חסר תקדים. הפיצוצים של התקיפות נראים אחרת, אבל ההשפעה מאוד משמעותית"."

https://www.makorrishon.co.il/news/251977/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 17-02-2022, 17:36
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 11,174
האם זה טוב - תהיות
בתגובה להודעה מספר 108 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "ידיעה על אפשרות רכש AH-64E Guardian"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי TrrOiK
בהמשך לסגירת ההסכם לייצור 4 מסוקי ה K הראשונים לח"א.
ידיעה ראשונית על כוונת רכש של 20 מסוקי AH-64E Guardian חדשים.
יש להניח להחלפת AH-64A + המושבחים, אך המאוד ישנים של טייסת 190 (התקבלו משומשים בשנות ה 90 מעודפי צבא ארה"ב).
כמוכן השבחת מסוקי השרף AH-64D של 113.
מקור תקציבי ? לא ברור..

https://breakingdefense.com/2022/02...3k-helicopters/
.


מצד אחד, האפאצ'י גארדיאן AH-64E זה כלי מדהים והייתי רוצה שמערך המסק"ר שלנו יהיה מצויד בטכנולוגיה הטובה ביותר (ה-AH-64A, גם המשודרגים, הם כבר כלים ישנים ולא בחזית הטכנולוגיה).

מצד שני, האם שווה לתעדף תקציבית את מערך המסק"ר כאשר יש מערכים דחופים ונחוצים יותר (תובלה מוסקת, תדלוק, חימוש מדויק, ואפילו טייסת נוספת של F-15IA) וכאשר הרבה ממשימות מערך המסק"ר עוברים למערך הכטמ"ם (כולל תקיפה וסיכולים ממוקדים)?
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #118  
ישן 20-02-2022, 20:37
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
בתגובה להודעה מספר 117 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "למה כטמ"מ חמוש לא יכול להחזיק שטח ? ודאי שיכול וגם לאורך הרבה יותר זמן ממסק"ר"

מסק"ר, מהיותו מאויש, חסין לגמרי ללוחמה אלקטרונית לצורך תפעול בסיסי (פעילות שלא דורשת תקשורת עם העולם החיצון), וחסין ברמה גבוהה לאיומי סייבר.

כטמ"מ פגיע מאוד ללוחמה אלקטרונית, אלא אם הוא אוטונומי וזו קופסת פנדורה ששום מדינה לא רוצה לפתוח עדיין. הפגיעות שלו לאיומי סייבר גבוהה יותר מפלטפורמה מאוישת.

כמו כן, כטמ"מ טס בגובה, וינסה לרוב לפגוע נקודתית במקום כלשהו, או שיכוון לאחוז בשטח רב ככל הניתן מבחינה מודיעינית.
מסק"ר שולט יותר בציר האנכי, יכול לטוס נמוך או גבוה, לתמרן בקלות במרחב, ואוסף ותוקף בעצמו, בקבועי זמן קטנים מאוד. הוא יהיה יותר מוכוון לתא שטח קטן יותר, שבו יוכל לשלוט הרבה יותר טוב.

מהכטמ"מ ועד לחייל בשטח, כלומר ספקטרום של אחיזה מאוד חלשה ועד לאחיזה מקסימלית, המסק"ר הוא נקודת ביניים הכרחית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #119  
ישן 22-02-2022, 06:04
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 118 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "מסק"ר, מהיותו מאויש, חסין..."

ציטוט:
מסק"ר, מהיותו מאויש, חסין לגמרי ללוחמה אלקטרונית לצורך תפעול בסיסי (פעילות שלא דורשת תקשורת עם העולם החיצון), וחסין ברמה גבוהה לאיומי סייבר.

כטמ"מ פגיע מאוד ללוחמה אלקטרונית, אלא אם הוא אוטונומי וזו קופסת פנדורה ששום מדינה לא רוצה לפתוח עדיין. הפגיעות שלו לאיומי סייבר גבוהה יותר מפלטפורמה מאוישת.



יש תקן MIL-STD של עמידות בפני אמצעי ל"א אשר כטבמ"ים צבאיים נדרשים לעמוד בו.
עד כמה התקן עמיד בפני איומי הייחוס אין לי מושג, ואני סבור שגם לך אין.
אותו דבר לגבי הסייבר.
יש גם מנגנוני יתירות ואל-כשל.

כמו כן, יש לציין שמערכות הל"א הרוסיות אשר הארמנים היו מצוידים בהם בסכסוך נגורנו קראבאך האחרון לא שיבשו בצורה משמעותית את פעילות הכטבמי"ים והחימושים המשוטטים שהאזרים הפעילו, וזאת בלשון המעטה.

לגבי אוטונומיה, לא יודע לגבי כטמ"מים, אבל יש כבר מזמן חימושים בעלי יכולות אוטונומיות ברכישת מטרות והשמדתן, כמו למשל הSLAM-ER, שנכנס לשירות מבצעי בתחילת שנות האלפיים כמדומני, כך שלא מדובר במשהו חדש או חסר תקדים.
המונח המקובל הוא ATA:
החימוש טס במסלול שהטייס האוטומטי מתווה לו על סמך קורדינאטות שהוזנו מבעוד מועד, סורק את שדה הקרב ועורך השוואה אוטומטית של תמונת המטרה המתקבלת באמצעות הFLIR לבנק של תמונות רפרנס אשר אוחסנו מראש על גבי המעבד; ברגע שמתקבלת התאמה, החימוש ננעל אוטומטית על המטרה וצולל לעברה.

אותו דבר ניתן לעשות גם במקרה של חימוש משוטט כאשר האויב מפעיל מיסוך אלקטרוני כבד אשר לא מאפשר הפעלת לינק בין מרכז השליטה לחימוש.
אולי זה כבר קיים כמנגנון יתירות, אין לי מושג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #121  
ישן 22-02-2022, 09:49
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 120 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "לא הבנת. אני מדבר על..."

ציטוט:
לא הבנת. אני מדבר על חסינות/עמידות ברמה הקונספטואלית, לא באיזה סטנדרטים עומדת החומרה.
פלטפורמה מאוישת תוכל לשבש ולפגוע בביצועים שלה, אך לא להשמיד אותה. כטב"ם כן תוכל.
הגורם האנושי נותן רמת יתירות גבוהה מאוד.


גם ברמת הקונספט, לא בטוח שמה שאתה אומר מדויק.
להבנתי, כחלק ממנגנון אל-כשל, אובדן לינק עם תחנת הבקרה אמור אוטומטית להפעיל פקודת "חזור הביתה" במחשב טיסה/טייס אוטומטי של הכטמ"מ.
אלא אם אתה טוען שהנ"ל ניתן לפריצה מרחוק ?
לי אישית אין מושג ואני לא מתיימר להציג עצמי כמבין בתחום, אבל במידה ואתה צודק, אז באותה מידה גם ניתן להשתלט מרחוק על מחשב הטיסה/טייס האוטומטי בכלי טייס מאוייש וליטול את השליטה מהגורם האנושי ולגרום להתרסקות (יש לזכור שמחשב מערכת ניהול טיסה מהווה חלק אינטגרלי בכל כלי טיס צבאי מודרני).

ראה גם את דברי לגבי חימוש משוטט ומנגנון ATA - בקיצור, במקרה של שיבוש אלקטרוני של הלינק עם המפעיל, החימוש הופך לטיל שיוט self contained, ולכן לא "יושמד" כדבריך.


ציטוט:
כמו כן, פלטפורמות מאוישות צפויות לבצע משימות שונות בתכלית מלא מאוישות.


כגון ?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #123  
ישן 23-02-2022, 06:03
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 122 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "שיבשת תקשורת של כטמ"מ והוא..."

ראשית, אני לא מערער על העובדה שאנו טכנולוגית רחוקים מהשלב שניתן לוותר לחלוטין על פלטפורמות מוטסות מאויישות, אבל זה באופן כללי, ולא בהכרח קשור לדיון לגבי יתרונות/חסרונות המסק"ר לעומת כטמ"מים, חימושים משוטטים וכו'.

אני לא מתמצא במנגנוני היתירות והאל-כשל של כטמ"מים צבאיים, נתתי את הדוגמה הכי פשוטה למנגנון כזה.
אני מניח שיש סדרה שלמה של פקודות בהקשר הזה שנועדו להבטיח את המשך המשימה במקרה של אובדן הקשר, כמו למשל לתת פקודה לכטמ"מ לחוג במעגלים עד למציאת תדר מאובטח וחידוש הקשר (סתם השערה).

בנוסף, ניתן להטמיע אלמנטים אוטונומיים אשר יבטיחו את שימור היכולת המבצעית.
אני לא סבור שזו "תיבת פנדורה" כפי שכתבת, משום שלא מדובר במשהו חסר תקדים:
שוב, יכולות כגון ATA כבר מוטמעות בחימושים מבצעיים כגון הSLAM-ER מאז תחילת שנות האלפיים.
הזכרתי את זה מקודם בהקשר של חימוש משוטט, אבל אני לא רואה מדוע לא ניתן להטמיע זאת גם בכטמ"מים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #124  
ישן 23-02-2022, 11:08
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
בתגובה להודעה מספר 123 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "ראשית, אני לא מערער על העובדה..."

אין קשר לפיתוח טכנולוגי. אם צה"ל רוצה באמת למבצע כטמ"מ אוטונומי לחלוטין שמרגע ההמראה שלו מקבל רק פקודה לאיזה מקום הוא צריך ללכת והוא לבד מטיל חימושים ומתמרן אל מול המטרה, הוא יכול לעשות זאת כבר עכשיו.

אבל השאלה היא האם הוא רוצה, והאם צבאות מקבילים במערב רוצים. והתשובה היא לא.
עדיין אין שום רצון במערב לתת למערכת אוטונומית את השליטה על ההדק.
הדבר שהכי יתקרב לזה זה מערכות הגנה אקטיביות, ויש סיבה למה לקח למערב עשור למבצע מעיל רוח אחרינו.
גם בכרמל, שרק"מ ראשון עם טכנולוגיות שלו (חליפה מלאה) ימובצע רק ב-2029, לא יאפשר למחשב לקבל שליטה על ההדק. תמיד אצל אדם מוסמך.

עניינים כמו אנרגטיקה ואווירודינמיקה כבר דיסקסנו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #125  
ישן 24-02-2022, 15:40
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 124 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "אין קשר לפיתוח טכנולוגי. אם..."

לא דיברתי על שום פיתוח, קרא שוב את דברי, כי נראה לי שרצת למקום אחר לגמרי.
שוב, בקצרה:
אתה טענת שאובדן הקשר יוביל בהכרח לסיום המשימה, אני טוען שלא ופירטתי למה.
טענתי גם שבמסגרת מנגנון יתירות ניתן לשלב את האלמנט האוטונומי של ATA שכבר קיים בSLAM-ER מתחילת שנות האלפיים.

הטיעון המרכזי שלך הוא שקונספטואלית תמיד יהיה קיים חשש לשיבוש ועל כן מדובר באיזושהי משוכה בל תעבור, ואיכשהו זה תומך בזה שמהסק"ר עדיף.
הטיעון תמוה בעיני, ממגוון הסיבות אשר פירטתי בשרשור, אין לי כוח לחזור על הדברים.
ניתן להחיל את אותה לוגיקה שגויה שאתה מציע על אמצעים צבאים מודרנים אחרים המהווים חלק אינטגרלי מכל תו"ל של צבא מודרני, וכן אמצעים אחרים עתידיים אותם גם אתה מנית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #130  
ישן 22-02-2022, 00:21
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 129 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "בטן תחמושת, זמן שהיה, מהירות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי jhonny
בטן תחמושת, זמן שהיה, מהירות אמצעים וראיה 180 ברזולוציה גבוהה.
נכון להרגע המצלמות מוגבלות ומגבילות,



למסק"ר כגון האפאצ'י שהיה מקסימלית של 3 שעות.
חמ"מ משוטט כגון הארופ - 9 שעות
כטב"מ חמוש כגון הבאירקטאר - 24 שעות (14 שעות עם חימוש מלא)

לכטב"מ מצויד ב FLIR עם גימבל יש תמונה מצוינת של שדה הקרב (גם לחימוש משוטט כגון ההארופ).
בנוסף, כטב"מ ה shadow ירש את מסוק kiowa בתפקיד הספוטר של האפאצ'י; היו מגוון סיבות לכך, אבל בכל מקרה, אם לפלטפורמה המוסקת היה איזושהו יתרון מובהק בנישה הזו כפי שתיארת, אני מניח שלא היו מוותרים עליה כל כך מהר לטובת הshadow.
לפלטפורמה מוסקת אולי יש יתרון ביישומים של מרדפים אחרי חשודים בכל מיני סרטוני משטרה מארה"ב שיצא לי לצפות בהם ביוטיוב, או כמו למשל במרדף אחרי המחבל הצ'צני הזה מהפיגוע בבוסטון.

בטן תחמושת - אין לי כוח או פנאי לבדוק נתונים של "בטן תחמושת" לגבי כל אחד מהשמות שהוזכרו כאן, אבל ידוע לי שלאפאצ'י יכולת נשיאה מקסימלית של 16 טילי הלפייר, אז זו תהיה כרגע נקודת הייחוס שלי.
אני מניח שבעתיד נראה שיגור של נחילי חמ"מ משוטט מקונטיינרים של משאית במספרים העולים בהרבה על יכולת נשיאת ההלפייר של האפאצ'י.
מה גם שבמקרה זה מדובר באמצעי מיושן המיועד להיות מוחלף ע"י הספייק NLOS, מה שאולי עשוי להקטין את בטן התחמושת של האפאצ'י בלאו הכי ? (אין לי מושג אם כן או לא, זו השערה, לכן סימן השאלה).

אם הכוונה לתותח ה30 מ"מ האוטומטי, אז מדובר באמצעי המצריך לרוב ירי של מספר צרורות על מנת לחסל מטרות רכות וזו חתיכת התעסקות, קיימים סרטונים למכביר מעיראק ואפגניסטן הממחישים זאת.
חמ"מ עדיף בהרבה.


לגבי מהירות אמצעים, מדוע לשיטתך יש יתרון למסק"ר ?
בעימות האחרון בנגורנו קאראבך, הכטב"מים והחימושים המשוטטים סגרו מעגלים מהר מאוד.
קח בחשבון גם את זמני השהייה הגדולים בהרבה מאלו של המסק"ר, אותם ציינתי בתחילת תגובתי.



נ.ב.
יש כרגע מגמת פיתוח (שפניה צופים אל העתיד) של כטב"מים עם יכולת טילט-רוטור, אבל להבנתי זה בעיקר על מנת לאפשר קלות תפעול בהפעלת כטב"מים קלים יחסית (חוסך המראה מקטפולטה ונחיתה על גבי רשת וכל הכאב ראש הלוגיסטי שקשור לזה), ובמקרה של פלטפורמות בסדר גודל של הפרדטור או הבאירקטאר, מאפשר פעילות גם במקרה שהאויב גרם נזק למסלולי ההמראה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #132  
ישן 23-02-2022, 00:34
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 131 שנכתבה על ידי שפן סלעים שמתחילה ב "[QUOTE=liorif]אם הכוונה לתותח..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שפן סלעים
לא נכון. אתה לא יכול להשוות בטן של 16 טילים למחסנית של מאות פגזים. גם לטילים יש מגבלות, ולעומת זאת ההגדרה של שימוש בתותח "חתיכת התעסקות" היא זלזול במקצועיות ובאינטילגנציה של הטייס. חמ"מ עדיף בהרבה במתארים מסויימים בזמן שבאחרים הוא לא מתאים בכלל.



לא התכוונתי שכרגע ניתן לירות הלפייר במקום שימוש בתותח, ברור שזה לא ישים וכלכלי.
ישנה מגמת מזעור והוזלה של חמ"מ, למשל ערכות הנחיית לייזר לרקטות היידרה הנורות מכוורות (כבר נמצאות בשירות מבצעי למיטב ידיעתי) וכל מיני קונספטים של חימושי קמיקזה זולים הניתנים לשיגור מפלטפורומות אוויריות שונות.
בקיצור, אופציית one round one kill (או multiple kills אם לוקחים בחשבון רש"ק רסיק אוויר) הצפויה להיות זולה בהרבה מהלפייר צפויה לדעתי גם להתקזז מבחינה כלכלית עם אופציית התותח, שהיא many wasted rounds, one kill (ראה ציטוט מדו"ח בדיקה המצורף למטה).


מעבר לפן הכלכלי, באיזה מתארים לשיטתך קיים יתרון אינהרנטי של התותח על פני חמ"מ ?


דרך אגב, אני מסייג את דברי - מניח שתחמושת רסיקת אוויר בתותח המדובר תגביר את הקטלניות באופן משמעותי.



זה לא עניין של אינטלגנציה של טייס, זה עניין של חוקי הפיזיקה שגורמים לפיזור.
אני מצטט מתוך: https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA299307.pdf
(עמ' 71 והלאה):






Design specifications for the M230 30mm canon were as follows:
with the AH64 hovering out of ground effect the 30mm canon would be
capable of hitting a 3m x 3m target at a range of 1000m.

The specification was that at least one round out of 50 would hit the target
84 percent of the time.

This specification has been validated at Yuma Proving Ground in 1989 where 1 round of 50 hit a 3m x 3m target at 1000m range 86 percent of the time.

Design specifications defined target effect based upon a 50m x 50m target box.

Actual data show that the cannon is most effective within 1000m. At that range data show that 75 percent of all rounds fired at a 50m x 50m box impact the box.
At longer ranges the percentage drops off dramatically to less than 35
percent at 2000m. At 2000m 9 rounds out of 50 will impact within the
target area when fired from an Apache in an out-of-ground-effect hover.

At 3000m, 12 rounds of a 50 round burst will impact in the 50m x 50m
box.29

These specifications do not satisfy aircrew gunnery qualification standards as defined in TC 1-140 and have therefore been a source of great frustration to aircrews.
The concerns for collateral
damage are obvious. To remain below the tolerance curve crews will have
to get close to the target; within 1000m.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #135  
ישן 23-02-2022, 06:15
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 134 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "בהקשר של ישראל - 3 שעות זמן שהיה של מסוק זה די והותר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt
רק מזכיר ש-חמ"מ פוגע במטרה שלו ונגמר. מסק"ר לא.



כרגע משאית אחת מסוגלת לשגר 9 הארופ, אז ההשוואה שלך אולי צריכה לקחת את זה בחשבון.
כמו כן, מניח שיצא לך לצפות בסרטון ניסוי של DARPA של שיגור נחילים במסגרת קונספט הLOCUST או הפרויקט המקביל הסיני.
זה מה שצופן בחובו העתיד - כמויות סיטונאיות של חמ"מ משוטט המשוגרות מקונטיינרים של משאית.

בנוסף, הבט בכטמ"מים שנכנסים עכשיו לשירות כגון האקינצ'י:
שח"מ נמוך המאפשר שרידות גבוהה כנגד טילי נ"מ כגון הs400, בד בבד עם שיוט בגובה מבצעי הנמצא מעבר להישג ידם של טילים בינוניים כגון הTOR, שלא לדבר על טילי כתף ותותחי נ"מ.
גמישות רבה ביכולת נשיאת חימוש, שבנוסף לטילי נ"ט וכו' כוללת גם יכולת נשיאת JDAM ואף טילי שיוט.
כאמור, זמן השהיה ארוך בעשרות מונים ממסק"ר.

אז סבבה, מסק"ר יכול להסתתר מאחורי גבעה או בתוך צמרת עצים, אני לא רואה איזה ערך מוסף יש ליכולת הזו בשדה הקרב המשולב העתידי.
וסליחה שאני לא מתרשם מהתותח המהולל שבטווח של 2 ק"מ מציג אחוזי פגיעה של פחות מ35 אחוז...


נ.ב.
במקרה שהובן לא נכון, לא הספדתי את ההמראה האנכית.
הספק המוטל הוא רק לגבי תפקיד המסק"ר בשדה הקרב העתידי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:51

הדף נוצר ב 0.38 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר