15-12-2018, 22:59
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
|
|
מכירה לצד ג' של ציוד צבאי אמריקאי - החוק
הנושא אינו פשוט כלל ועיקר.
העובדה שהמטוסים הללו מוצעים למדינה אחרת (צד ג') עם חבילת מערכות ישראליות, לכשעצמה אינה עילה להרשאה או להתעלמות מהחוק האמריקאי שדן בנושא הזה. המימשל האמריקאי דן בכל מקרה כזה לגופו והמרכיבים בשיקולים הינם שונים וכוללים בין היתר רבדים פוליטיים, צבאיים, כלכליים, וביטחוניים שבאינטרסים האמריקאים.
ראוי לזכור שהמטוסים הללו נמסרו לישראל מארה"ב במקור חינם אין כסף במסגרת הסיוע הצבאי האמריקאי - FMF לישראל ובמסגרת רגולטורית המחייבת את מקבל המטוסים בתנאים כאלה או אחרים הן לשימוש עצמו והן להפקת רווח עיסקי כלשהו לאחר מכן.
אין זה סביר שמדינה תקבל "תשורה" ערכית כזאת, תשדרג או תצייד אותה בפריטים כאלה או אחרים מתוצרתה ותציע את החבילה לצורכי רווחיה היא. אפילו אם המדובר בלקוח מברית NATO!
ברור שקיים כאן מרכיב חשוב של הגנה על תעשיות אמריקאיות כמו גם על תעשיות מחוץ לארה"ב, להן הסכמי שידרוג, פיתוח ,ייצור ואספקה עבור המטוסים הללו.
אינני יודע מה יחליט המימשל בסופו של דבר, בנושא הזה. למתעניינים מומלץ לעיין בקישור הבא (כולל בתת הסעיפים שבקישור המובא להלן):
https://www.state.gov/t/pm/rsat/c14025.htm
ותמצית הנושא בפיסקה הבאה:
The U.S. Government requires recipients of U.S.-origin defense articles, services, or technical data to obtain written consent from the Department of State prior to transfer, disposal, or change of end-use of its U.S.-origin articles, services, or data. Such approval is required for all transfer, change of end-use or destination not previously authorized in the original acquisition. Included are defense articles and technical data obtained through the U.S. Government Foreign Military Sales (FMS) Program, Grants (i.e. Military Assistance Program or Excess Defense Article), or Direct Commercial Sales. PM/RSAT is only responsible for processing third party transfers involving FMS and grant-origin defense articles. If transfer involves Direct Commercial Sale equipment, the divesting country should contact the Department's Directorate of Defense Trade Controls, Bureau of Political-Military Affairs (PM/DDTC).
Given the possible complexities of arms transfer decisions and the multiple U.S. interests involved in each arms transfer, decisions are made on a case-by-case basis. All third party transfer requests are reviewed on a case-by-case basis, undergo interagency review and are guided by arms transfer laws, general criteria and specific third party transfer of arms law, regulations, and policies.
נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 15-12-2018 בשעה 23:07.
|