06-10-2023, 21:57
|
|
|
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 813
|
|
אני משתדל לא להיכנס לפינה הזאת בגלל שהייתי רק איש צ"ק בבסיס אחד ואין לי- לא את הראיה ההיסטורית ולא את הראיה הרוחבית מה קרה בבסיסים אחרים.
אני אנסה לכתוב מה ההשערות שלי- אם כי אני כבר מזהיר שמדובר רק בהשערות:
כאשר 105,201 היו בחצור (עד 1988)- היתה לשתיהן כשירות אגרוף ירוק/ח"י ורק ל- 105 היתה כשירות אגרוף סגול (סטנדרד ארם).
כאשר בתל נוף היתה רק טייסת קורנס אחת- 119- רק לה היתה כשירות שלדג (LGB) ואגרוף צהוב/חנית צרה.
כאשר 105 נסגרה ו- 201 הצטרפה ל- 119 בתל נוף, השתנה המצב:
לשתיהן 201,119 היתה כשירות שלדג ואגרוף ירוק/ח"י. רק ל- 119 היתה כשירות אגרוף צהוב/חנית צרה.
אז החלה תקופת קורנס 2000, שמשמעותה- שלכל המטוסים אותה כשירות (בעוד לפני כן כל מטוס היה שונה).
המשמעות- שיתכן שנש"מ נוסף התווסף לכשירות קורנס 2000 בשנים שאחרי- אבל אינני יודע.
הבנתי בעקיפין שבסוף שנות ה- 90 התווספה כשירות חנית זהב/דלילה- אבל לא ברור אם רק 201 או גם 119.
כמו כן הבנתי מהדיונים כאן שאחרי סגירת 105, כשירות אגרוף סגול עברה ל- 107.
מה היה בטייסות 69,107 ומה לגבי הובוס, חנית נאה, חנית חדה- זה לא בתחום ידיעותי.
כפי שאמרתי- מידע מסובך, תלוי-תקופה- וכמעט בטוח שלא מדויק- ואם אף אחד לא ישלים- אז יהיה קשה לדעת את השאר.
|