לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-10-2014, 19:58
  החיים יפים החיים יפים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.13
הודעות: 32
חשיפה: "כיפת ברזל" ימית

חשיפה: רפאל פיתחה מערכת "כיפת ברזל" ימית, להגנה על ספינות בלב ים.

המערכת החדשה מבוססת המיירט של "כיפת ברזל" היבשתית, אשר יירטה עד כה בהצלחה למעלה מ-1200 רקטות שנורו לעבר ישראל.
המערכת החדשה נועדה להגן באופן נקודתי על ספינות. המערכת מתבססת על המכ"מ של הספינה. המשגר ממוקם מתחת לסיפון ויכול לשגר עשרה מיירטים ל"טיפול" בעשרה איומים מסוגים שונים. המיירט יכול לפגוע באיומים שנורים לעבר הספינה, כולל טילים ורקטות, והוא עשוי להגן גם על אסדות קידוח.
הפרטים על "כיפת הברזל" הימית, C-DOME בשמה המסחרי הבינלאומי החדש, מתפרסמים כאן בראשונה.
חברת רפאל משתתפת השבוע בתערוכה הימית יורונאבל (Euronaval) המתקיימת מדי שנה בפריס.

בתערוכה מציגה רפאל מגוון פתרונות להגנה על כלי-שיט מפני סל האיומים הקיימים היום בזירת הלחימה הימית ובהם גם מערכת C-DOME .

חליפת הפתרונות שרפאל תציג בנויה ממערכות מתקדמות לגילוי ולזיהוי טילים נגד ספינות, מערכות לוחמה אלקטרונית ימית ומערכות לנטרול טילי טורפדו נגד ספינות וצוללות, עמדות נשק נשלטות בעלות יכולת שיגור טילים אלקטרו-אופטיים מדויקים ("גיל" ו"תמוז") לשימוש מעל גבי ספינות.

מערכות הים של רפאל מיועדות לשימוש בתווך הימי והתת-ימי ובהן גם מערכות לשימוש על-ידי צוללנים. רפאל פיתחה גם את סירת הפרוטקטור הבלתי-מאוישת, אשר נמצאת כבר בשימוש על-ידי חיל הים הישראלי ומיועדת למשימות אבטחה שוטפת ימית, הגנה על מתקנים אסטרטגיים כגון אשדות גז, נמלים ועוד.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/...1&cat=402&loc=2

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י החיים יפים בתאריך 26-10-2014 בשעה 20:07. סיבה: מחיקת תמונות כפולות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 27-10-2014, 09:21
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
שתי מערכות רלוונטיות
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "לרוסים אני מניח יש כמה מערכות..."

הראשונה היא Kashtan שדיברנו עליה לפני שבועיים-שלושה. המערכת משתמשת בטילי 9M311-K במערכת המקורית, וטילי 9M311-1E במערכת המשופרת Kashtan-M. על הנייר הטילים מסוגלים ליירט טילי נ"ס, בפועל לא ידוע כמה היכולת הזאת באמת קיימת ושמישה. משקל הטיל 57 ק"ג ואורכו 2.5 מטר - ולהשוואה, ברק 1 שוקל 98 ק"ג ואורכו 2.1 מטר.

המערכת השניה היא Tor, בגרסתה הימית 3K95 Kinzhal. כאן כבר מדובר ב-9M330 שהוא טיל גדול יותר במשקל 167 ק"ג ואורך 3 מטר, ולהשוואה טמי"ר שוקל 90 ק"ג ואורכו גם הוא 3 מטר. גם כאן לא מדובר בטיל ייעודי נגד טילים, אלא בטק"א יבשתי שעבר שדרוגי תוכנה וחומרה לאורך השנים שהוסיפו לו יכולות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 27-10-2014, 17:41
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "מצד אחד נשמע מעניין שימוש..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cu1
מצד אחד נשמע מעניין שימוש במכ"ם של הספינה ואריזה קומקפטית מצד שני ישנם מספר שאלות :

על פניו הטמיר נבנה ליירט רקטות תלולות מסלול , האם טילים נגד ספינות מתאימות למתאר הזה ?
הטמיר מבצע את היירוט בגובה גבוהה יחסית האם הרבה מהאיומים לא מגעים בגובהה הרבה יותר נמוך ?
מעניין האם אפשר למצוא מקום למערכת כזאת גם בספינות קטנות יותר (דבורה אפילו ?) והאם המכ"ם שלהם מספיק לאפשר זאת.

זה אכן נשמע מאוד מוזר, וגם לא ראיתי פרטים של ממש. כמה מזה באמת כיפת ברזל וכמה רק שם שיווקי.
מתאר טילים נגד ספינות אכן מאוד שונה. יש כנראה רק טיל בליסטי יחיד נגד ספינות DF-21 הסיני, ובהנחה שהוא מבצעי, שום דבר דמוי כיפת ברזל לא ידגדג אותו.
נשארנו עם מסוקים, כטב"מים/מטוסים מנמיכי טוס ו/או בעלי כושר תמרון נמוך שיהיו פגיעים למשהו דמוי טמיר. לטמיר יש יתרון בראש הכפול שלו שעם יכולת אלקטרו-אופטית אמור להיות מסוגל להבדיל יותר טוב (בתנאים מסויימים בלבד) מטרה לנורי הטעייה. מטרות פוטנציאליות הן פצצות גולשות שלרוב חסרות כושר תמרון ממשי.
טילי שיוט מודרניים לא נראים כמטרה טבעית. נבדיל בין sea-skimmers שטסים כמעט על המים וטילי שיוט שטסים בגובה משמעותי לפני הצלילה כשהם ממש קרובים למטרה (כולם טסים בהתחלה גבוה משיקולי דלק, ההבדל באיזה מרחק הם יורדים). היום רוב טילי השיוט הימיים טסים מאוד נמוך ובעלי יכולת תמרון משמעותית, וזה אמור להיות מחוץ ליכולות הטמיר. לטמיר כושר תמרון נמוך יחסית למיירטים ייעודיים כמו הברק וה-ESSM שלכן גם יקרים משמעותית. אולי הטמיר ינסה לתפוס אותם עוד בגובה, אבל שם הוא יצטרך לתפוס אותם בין התמרונים. טילי שיוט צוללים שעדיין בשימוש נרחב (לא כולם בעולם יורים יאחונטים למיניהם) נראים מטרה יותר ריאלית.

שוב, זה ניחוש מושכל על סמך הפרטים שכמעט ואין. אולי המערכת עושה משהו חדשני ולא צפוי טכנולוגית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 29-11-2017, 09:19
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
זה לא עובד ככה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "שטות. כלי שייט לא טובעים..."

אתה עושה הפשטה מאוד קיצונית של הנושא הזה. כל כלי הנדרש להישאר במיקום סטאטי בים פתוח הוא בהכרח יותר מורכב ויותר יקר מאשר ספינות רגילות שנועדו לשיוט בתנועה – זה נעשה ע"י שימוש במספר עוגנים או מדחפים היקפיים שמשאירים את הכלי במקום ויודעים לפצות על הדחיפה הבלתי פוסקת ע"י זרמים ורוחות.

צריך עשות הבדלה בין אסדות קידוח גדולות לבין דוברות משא פשוטות. הסוג הראשון כאמור הרבה יותר גדול ומורכב ,ולעומתו דוברות הן אמצעי שנועד לשימוש בנהרות ואגמים עם זרמים חלשים בכמה סדרי גודל. אני לא רוצה לחשוב מה יעבור על דוברת משא (אפילו גדולה) בחודשי החורף של מימי הים התיכון, סביר להניח שאחרי כמה סופות אולי יישאר הרבה ברזל אבל מהכיפה לא יישאר יותר מדי...

בשורה התחתונה, אין דרך "להחנות" סוללת כיפ"ב ליד האסדות סתם ככה. או שיתקינו אותן על ספינה כזאת או אחרת, או שירכיבו אותן על האסדות עצמן (סיכוי קלוש ולא סביר).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 28-11-2017, 12:06
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "סער 6 תגענה בעוד לפחות 3..."

כי לא צריך להחזיק כוח קבוע למשימה. האתר היחיד שמאויים על ידי רקטות בעלות טווחים רלוונטים זה ים תטיס שמול אשקלון. נראה שבצה"ל מעריכים כי הסיכוי שחמאס יתקוף מתקן אסטרטגי כזה בשגרה הוא מאוד נמוך כי ברור לחמאס שהתקפה כזו תגרור עימות וכן שגם אם יהיה ניסיון פגיעה הסיכוי שמספר רקטות לא מונחות יצליחו לפגוע במטרת נקודה במרחק עשרות קילומטרים הוא גם כן נמוך מאוד. רק במקרה של עימות ממושך מול חמאס ישנו סיכוי של ממש לפגיעה באסדה. ובמקרה של עימות מול חמאס אין בעיה "לוותר" על סער 5 אחת למשימה

אני חושב שזו גם הסיבה להתקנת המשגר על הסיפון ולכך שהצוות שמפעיל אותה יהיה שייך למערך ההגנ"א ולא חיל הים. המערכת לא תהיה מותקנת על הספינה 24 שעות ביממה, אלא רק בהדרדרות בחשש להדרדות תותקן על הספינה, בשאר הזמן (חוץ מאימונים משותפים כמובן) היא תשאר על החוף והצוות יהיה בבסיס הקבע של היחידה או יסתפח לסוללות אחרות ויתפוס איתן קו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:57

הדף נוצר ב 0.23 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר