08-06-2011, 19:11
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
תודה השכלתי
רק ברשותך הערה קטנה
>>בכל מה שקשור לרק"מ אופני,דרא"פ היא ה-מעצמה,כך שלא הייתה להם בעיה בנושא הזה
צריך לקחת דברים בפרופורציה. הנדסית, בתקופה ההיא רוב כלי הרכב מתצורת דרא"פ התבססו על מכלולים מכניים מתוצרת חברות בריטיות כמו דיימלר, רוטס, לילנד וכו', חלקם עוד מתקופת ממלחמת העולם השנייה, או במכלולים מתצורת פנהרד הצרפתית או שיבוטים שלהם, כך שקשה לכנות זאת "מעצמה". כמותית, בוודאי שלא מדובר על "מעצמה" אלא בדרדק, להערכתי כל כלי הרכב האופניים שיצרה דרא"פ יחדיו מסתכמים בפחות מסד"כ של דיוויזיה סובייטית אחת ואולי גם פחות מזה.
יתכן שבדברייך אתה מתכוון לתצורת ה V שהדרא"פים אימצו כפתרון כנגד מוקשים ושרבים משום מה מייחסים להם את "המצאתה" אבל אפעס מדובר במיתוס ותו לא. הם בוודאי לא היו ראשונים ליישם תצורה שכזאת אלא פשוט חיקו כלי רכב אופניים קודמים, כמו למשל שריונית ה BA-64 הסובייטית וה 222 הגרמנית, שנכנסו לשימוש עוד בראשית מלחמת העולם השנייה, 40 שנה ויותר לפני שכלי הרכב המקביל ירד מפס הייצור של ארמסקור.
אם כבר המעצמות בייצור כלי רכב קרביים אופניים (בכל הקשור בשיריוניות ונגמ"שים אופניים) הם ברה"מ, בריטניה וגרמניה בסדר הזה, אחרי זה צרפת וארה"ב ובמאסף דרא"פ ומדינות נוספות דוגמת איטליה.
|