17-07-2020, 10:42
|
|
|
חבר מתאריך: 09.09.06
הודעות: 944
|
|
יש מעט מאוד דברים מפחידים יותר מספינה בוערת, גם אם זה בנמל. יש להם דובדבנים של שור למי שנשנכס לשם!
כמה נדוקות:
1) 85 אנשי צוות היו על הספינה כשהאש פרצה- לספינה בגודל הזה זה צוות מינימלי, קשה עד בלתי אפשרי להיות מודעים למה שקורה בספינה בכל רגע נתון.
2) ספינה הייתה בתהליך תחזוקה, הספיקו לסיים כ 2/3 ממנו- תחזוקה זה אחד החלקים המסוכנים ביותר, ריתוכים, חיתוכים, הלחמות ועוד כל מיני פעולות שמעיפות גיצים לכל הכיוונים. תוסיף לזה דבק במקרה של הנחת ציפוי רצפה וחומרים מתלקחים כמו פלסטיק שמסתובבים בכל מקום, והפוטנציאל לנזק הוא עצום. בהספנה של דבור (20 מ, ספינה) הצוות מבלה חלק גדול מהזמן בלזחול על הרצפה ולנקות נת"בים בלי הפסקה.
3) בשלב כלשהוא פרצה אש בתוך הספינה, כתוצאה מכך היה פיצוץ שהוביל לאש גדולה מאד שהתפשטה- גם אם הספינה פונתה מתחמושת (ואני מניח שכן לצרכי תחזוקה), אדי דלק, גז לחוץ ועוד מערכות הם עדיין נת"ב רציני. הספינה הייתה במים אז היא ככל הנראה לא רוקנה מדלק לחלוטין, מפחיד.
4)בצי גאים בשרידות שלה- שריפה בגדול כזה בהחלט יכולה להיות מקבילה לנזק שנגרם מחדירה של טיל. הספינה לא הייתה בכוננות ספיגה, צוות מינימלי, זיהוי מאוד מאוחר של השריפה, אטימות כמעט לא קיימת והיא עדיין צפה. יש במה להיות גאים, אבל הרבה יותר מה לחקור בדבר נהלי העבודה והבטיחות, יש הרבה מסקנות להסיק מהמקרה.
|