לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 14-07-2020, 09:50
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כבר יומיים מאז תחילת האירוע..."

האם זה מעשי לתכנן קורה או רכיב שיחובר מנקודת מתלה המטען אל נקודה בשלדה המסוק בדיוק מעליה כדי להעביר את העומס מצלעות המבנה היישר למבנה שתחת ציר הרוטור?
גם במבצע תרהגול 53 כשהרימו את המכ"מים היתה בעיית מתיחת צלעות המבנה והתעקמות שכמעט הפילה את המסוק הנושא.

אני יודע שבבניין יש דבר כזה של קורה להעברת עומס בין נקודות, האם זה יכול לעבוד הפוך ובאויר?
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-07-2020, 11:41
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "האם זה מעשי לתכנן קורה או..."

מבנאות מסוקים
https://www.flight-mechanic.com/hel...tures-part-one/

ע"פ המאמר המצורף שילדת המסוק בנויה ממסבך (Truss) בדיוק מהסיבה זו, חלוקת עומס תוך כדי שמירה על גמישות.
לכל אלמנט יש את נקודת הקריסה שלו וזה תלוי במשתנים רבים כמו עייפות חומר, חיבורים, קשר לאלמנטים אחרים, לחצי טיסה, טעויות אנוש ועוד'
בשנת 1988 יסעור 245 היה במשימת הנחת אבן גבול כבדה, בשלב מסויים החלו רעידות בזנב.
הטייס (סרן מוטי שרון ז"ל) ניסה לתקן אך ללא הצלחה (לקח בחשבון שחיילים במסוק ומתחתיו עלולים להיפגע וקיבל על כך צל"ש) עד כדי כשל מבני והמסוק התרסק.
ע"פ המפורסם בגלל העומס על המסוק תנועת הסטיק הפכה לארוכה ומכאן תגובה איטית של המסוק לניסיונות הטייס, יא"א22 פתרו את הבעיה ע"י הקשחת ההגאים
https://www.sky-high.co.il/134771/%...45---29-12-1988

ליסעור במבצע תרנגול 53 לא היה כשל מבנה אלא תקלה במערכת ההידראולית.
https://www.israelhayom.co.il/article/718841

אירוע יסעור 245


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-07-2020, 14:11
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
אירוע בעייתי מאוד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "12.07.20 אש פרצה על הספינה USS Bonhomme Richard, אחרי 4 ימים כובתה"

הבלוגר Solomon התייחס למספר נקודות משמעותיות בנוגע לאירוע:
1. איך יכול להיות ששריפה שהחלה בתוך נמל לא ניתנת לכיבוי בפרק זמן סביר? ומה זה אומר על יכולת ההתמודדות של צוות הספינה עם פגיעת טיל בים הפתוח?

2. האם יש תחמושת על הסיפון או במחסנים פנימיים, ומה זה אומר על מאמצי הכיבוי? התשובה לכך תהיה אם יגיע השלב בו הספינה תיגרר אל מחוץ לנמל לעומק הים, מה שבהכרח על כך שהספינה אבודה.

3. גם אם הספינה תינצל והשריפה תכובה, סביר להניח שמדובר בנזק שבין אובדן מוחלט לבין שיפוץ ארוך מאוד של כמה שנים. כך או כך, לעתיד הקרוב ניתן למחוק ספינת נחיתה אמפיבית מהסד"כ.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 14-07-2020, 14:32
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 2,116
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אירוע בעייתי מאוד"

הנקודות האלו עלו בפורומים צבאיים שקראתי, אבל התגובה היא שדווקא במשימה מבצעית בים יש יותר כוח אדם לבקרת נזקים, יותר זמינות של צוות כיבוי שריפות.
כשאין מי שישתלט על האש מהר בזמן שהיא קטנה, הבעיה הופכת לחמורה יותר.



מעבר לכך, ייתכן שכחלק מהטיפולים ביבשה מפרקים צינורות ומערכות, ומסירים דלתות שמשמשות לבידוד השריפה, כך שלאש יש גישה לדלק מטוסים, צבע ועוד חומרים דליקים.


אכן כנראה שתימחק מהסדכ ומטוסי ה- F35 שיועדו לה יצטרכו למצוא "בית" אחר.
ייתכן שינסו להחזיר לכשירות נושאות ישנות יותר כגון ה- Peleliu או Tarawa
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 14-07-2020, 18:21
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי סיורניק שמתחילה ב "הנקודות האלו עלו בפורומים..."

סיבה ומסובב?
בקרב צפויים נזקי פיצוצים עקב פגיעת חימוש, וספינה עמוסה בכלי מלחמה-תחמושת-דלק.
בנמל בעבודה צפויות תאונות, עקב שימוש בריתוך, הלחמה ושאר צורות עבודה.
אז כך או כך האויב מספר אחד של כלי שייט הוא פיצוץ ובעקבותיו שריפה.
מי ישן על האף?
זה שלא וידא מוכנות?
זה שלא הגדיר נהלים מונעים או מקטיני סכנה?
זה שפעל בניגוד לנהלים כאלו?
מעניין.
ואולי יש מה להשוות בין תאונת הפורסטאל אי אז מול חופי וייטנאם לתאונה הזו?
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 17-07-2020, 09:41
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "12.07.20 אש פרצה על הספינה USS Bonhomme Richard, אחרי 4 ימים כובתה"

חברים, תגובות לא ענייניות הכוללות הערות אישיות נימחקו.

אחרי 4 ימים האש כובתה, עכשיו מתחיל תהליך בקנ"ז וחקירה שהולך להיות איטי ומורכב.
מה ידוע עד כה:
- 85 אנשי צוות היו על הספינה כשהאש פרצה
- הספינה הייתה בתהליך תחזוקה, הספיקו לסיים כ 2/3 ממנו
- בשלב כלשהוא פרצה אש בתוך הספינה, כתוצאה מכך היה פיצוץ שהוביל לאש גדולה מאד שהתפשטה
- טמפרטורת הלהבות הגיע במקומות מסויימים ל 1200 מעלות (אמריקה זה פרנהייט אז המקביל הוא 650 צלזיוס)
- החום גרם לעיוותים במבנה שבחלקו עשוי מאלומיניום, כרגע היא נוטה על צידה השמאלי (ייתכן בגלל כמות מים גדולה שהצטברה בה)
- מאות אנשי צי וכבאים נילחמו באש
- 63 אנשים ניזקקו לטיפול רפואי (40 אנשי צבא ו 23 אזרחים)
- 3 מסוקים הטילו כ 1500 דליי מים
- בצי גאים בשרידות שלה

צילום אווירי של נמל סאן דייגו ושל הספינה מאתמול אחרי שהאש כובתה


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 17-07-2020, 10:42
  לוגיין לוגיין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.09.06
הודעות: 944
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "חברים, תגובות לא ענייניות..."

יש מעט מאוד דברים מפחידים יותר מספינה בוערת, גם אם זה בנמל. יש להם דובדבנים של שור למי שנשנכס לשם!

כמה נדוקות:

1) 85 אנשי צוות היו על הספינה כשהאש פרצה- לספינה בגודל הזה זה צוות מינימלי, קשה עד בלתי אפשרי להיות מודעים למה שקורה בספינה בכל רגע נתון.

2) ספינה הייתה בתהליך תחזוקה, הספיקו לסיים כ 2/3 ממנו- תחזוקה זה אחד החלקים המסוכנים ביותר, ריתוכים, חיתוכים, הלחמות ועוד כל מיני פעולות שמעיפות גיצים לכל הכיוונים. תוסיף לזה דבק במקרה של הנחת ציפוי רצפה וחומרים מתלקחים כמו פלסטיק שמסתובבים בכל מקום, והפוטנציאל לנזק הוא עצום. בהספנה של דבור (20 מ, ספינה) הצוות מבלה חלק גדול מהזמן בלזחול על הרצפה ולנקות נת"בים בלי הפסקה.

3) בשלב כלשהוא פרצה אש בתוך הספינה, כתוצאה מכך היה פיצוץ שהוביל לאש גדולה מאד שהתפשטה- גם אם הספינה פונתה מתחמושת (ואני מניח שכן לצרכי תחזוקה), אדי דלק, גז לחוץ ועוד מערכות הם עדיין נת"ב רציני. הספינה הייתה במים אז היא ככל הנראה לא רוקנה מדלק לחלוטין, מפחיד.

4)בצי גאים בשרידות שלה- שריפה בגדול כזה בהחלט יכולה להיות מקבילה לנזק שנגרם מחדירה של טיל. הספינה לא הייתה בכוננות ספיגה, צוות מינימלי, זיהוי מאוד מאוחר של השריפה, אטימות כמעט לא קיימת והיא עדיין צפה. יש במה להיות גאים, אבל הרבה יותר מה לחקור בדבר נהלי העבודה והבטיחות, יש הרבה מסקנות להסיק מהמקרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 24-10-2020, 14:49
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
האירוע הקודם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "12.07.20 אש פרצה על הספינה USS Bonhomme Richard, אחרי 4 ימים כובתה"

זמן טוב להיזכר באירוע שקדם ב 40 שנה לדליקה בסאן דייגו. מי זוכר היום בכלל שאחת המספנות הגדולות ביותר של הצי האמריקני שכנה בלב העיר ניו-יורק, ממש מול הלואר איסט סייד של מנהטן. במשך מאה וחצי בנתה הברוקלין NSY העצומה מאות ספינות מלחמה (ובכלל זאת 3 סופר קריירס - הסרטוגה, האינדפנדנס והקונסטליישן - שנבנו ברצף בפיפטיז) והעסיקה יותר מרבבת פועלים עד שמקנמרה הורה באמצע שנות ה-60 על סגירתה ואיחודה עם המספנה הצבאית בפילדלפיה (שמאז נסגרה אף היא לפני 20 שנה, במסגרת צמצום הצי בתום המלחמה קרה). בניית הקונסטליישן, האחות השנייה למשפחת הקיטי-הוק, החלה בסתיו 1957 ומקץ 3 שנים הספינה הייתה כבר בשלבי בנייה אחרונים לקראת המסירה הצפויה לצי בתחילת 1961. מספר ימים לפני חג המולד 1960 פגעה מלגזה שעבדה בהנגר במיכל דלק גדול, הנוזל התפשט והתלקח וחיש מהר עלו באש פיגומי העץ שהקיפו את כל ההנגר. פרצה שריפה גדולה, שנראתה היטב מכל חלקי העיר, קיפדה את חייהם של 50 פועלים, פצעה מאות אחרים ועכבה את מסירת הספינה במספר חודשים טובים. הקוני אגב הייתה הנומ"ט האמריקנית האחרונה, קונבציונלית או גרעינית, שלא נבנתה על ידי מספנות ניו פורט ניוז. היא שירתה נאמנה את הצי האמריקני במשך יותר מ 40 שנים, נטלה חלק במלחמות ויאטנם והמפרץ השנייה, בטרם יצאה סופית משירות בקיץ 2003.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 24-10-2020 בשעה 14:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:53

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר