25-07-2013, 10:57
|
|
|
|
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,332
|
|
למה לי להיעלב, הרי לא זילזלת בי כלל, או כתבת את דעתך עלי ועל טענת בלי לתקוף אותי אישית.
אבל אם נמנע מלרדת לרמת ההתנסחות בסוגייה, הרי שכך נוהג גם כל כוח של החימוש בשריון (קתק"ל נדמה לי קוראים לזה, אבל שוב בלי הרבה שמץ או מושג), ראה מקרה השמשת טנקים בלילות ברמת הגולן בכיפור. הבה נהפכם גם ללוחמים. לוחם, ואתה ואחרים יודעים זאת היטב הוא מי שכל תכליתו היא הפגיעה באויב. לא באופן אגבי, לא כאשר העניינים מסתבכים ולא בתיקונים מתיקונים שונים. כולי יראת כבוד לפועלם של המכונאים המוטסים, אולם כלל הפעולות המתוארות נעשות כאשר התכלית אינה פגיעה והרג האויב ונכסיו. פשוט לא.
הערה נוספת, אני לא רוצה להתנסח באופן בוטה, מעליב ומזלזל. מותר ואף רצוי שלא תסכים אתי, הדיון בוודאי ירוויח מכך, אבל אם אתה יוצא מנקודה שאין לי מושג (ואני בוודאי לא חושב כך אודותיך, שאם לא פשוט הייתי נמנע מתגובה) אז אפשר לוותר על המשכו כבר עכשיו. אתה רוצה להיות צודק אני אגיד שאתה צודק ונהיה מרוצים. יום טוב
_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)
|