08-05-2020, 16:38
|
|
|
חבר מתאריך: 14.01.17
הודעות: 304
|
|
אני מציע לסגור את גדודי משטרה צבאית האחראיים למעברים ולהעביר את המתגייסים לשם למג"ב + כלל ההתעסקות עם המעברים שממילא מג"ב אחראי לאבטח חלק ניכר מהמעברים כבר כיום. כלומר, יש לוחמי מעברים צה"ליים ומג"ב שנמצאים יחד איתם במעבר אז לדעתי אין שום סיבה שזה לא ירוכז על ידי מג"ב.
באופן כללי אני לא יודע מבחינה כלכלית האם המעברים שמופרטים כיום הם יותר יקרים לתפעול מהמעברים הלא מופרטים... רק התייחסתי לזה שהרמה המקצועית של המאבטחים שם הרבה יותר גבוהה מאלו שמאיישים את המעברים ממג"ב/צה"ל כיום.
בהתייחסות ל"גדלתי ולמדתי" :
בנוגע לגדודי הגנת הגבולות אני כן מציע לפרק את כלל המערך הזה ויחד עם גדודי החילוץ לרכז את כל המתגייסים האלה לגוף אחד - מג"ב לדוגמה...זה ייעל את כח האדם הזה ויאפשר ניצול מבצעי יותר טוב בשטח לטעמי. בנוסף יעיף מצה"ל את כל המערכים המונפצים האלה שאני חושב שאין סיבה שיהיו בצה"ל (מדובר על 15 גדודים בסדיר: 4 הגנת גבולות, 4 חילוץ, 5 איסוף קרבי, 2 גדודי מעברים).
תחשבו כמה חסכון זה בתקנים, תקני מפג"ד למיניהם + פלוגות מפקדה/סיוע מנהלתי שאין שום סיבה שיהיו קיימים למערכים כאלו אם זה יהיה במג"ב אז או שהסד"כ פשוט יתגבר פלוגות מג"ב קיימות והם יתפסו יותר משימות, או במקרים מסוימים יוכלו להקים פלוגות נוספות שיחזיקו גזרות נוספות בעצמם.
כל המענה הלוגיסטי מנהלתי יהיה מנוהל בצורה יעילה יותר. ואת כח האדם שמאייש את פלוגות הסיוע המנהלתי יוכלו להעביר/ בין צה"ל למג"ב לפי מפתח צרכים. כמובן שאפשר לייעל את ההכשרה בחסכון בכח אדם (סגל פלוגות טירונים ואימון מתקדם שאין במג"ב, אלא קורסים מקצועיים לאחר טירונות אחידה). שלא נדבר על מפקדי בסיסי הכשרה וכל הגדודים שמרכיבים אותם.
צריך לקחת בחשבון בהקשר זה, שזה שיש 8 גדודי חילוץ + גדודי הגנת גבולות לא אומר שהסד"כ שלהם הוא גדול המצריך 8 גדודים ואותו הדבר בנוגע לגדודי האיסוף ששם מדובר על פלוגות בעלות התמחות שונה לגמרי ( רגליים, רכובים/בלונאים, תצפיתניות).
סתם שתדעו שגם במג"ב יש בלונאים ולוחמי תצפית רגליים.
נערך לאחרונה ע"י michaelm בתאריך 08-05-2020 בשעה 16:41.
|