19-05-2013, 13:32
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
|
|
אולי ננסה שוב?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Smilop שמתחילה ב "תוכנית סמיילופ-סגמני למלחמה בעוני והורדת מחירי הדירות"
מדובר על שתי ערים בארץ - במרכז ובדרום.
לשניהם יהיה קישור לתחנת רכבת, שבה תחנת אוטובוס מרכזית.
ההצעה:
כל אחת מהערים תחולק:
חלק אחד (מרכז העיר) יבנה ללא שום מגבלות גובה, תוך עירוב שימושים מלא (קומת הקרקע ברחוב הראשי תשמש כחנויות, ושאר קומות הבניין יוכלו לשמש כמשרדים או מגורים לפי גחמת הבעלים).
המדינה לא תקבע את גודל הדירות וצורתן - אלא תתמקד בסוגיות בטיחות.
החלק הזה יבנה עם קוי אוטובוס צפופים ונתיבי אופניים בשלב התכנון.
חניונים יבנו בחלק מהקומות, או בבנייני חניה. כל בעל דירה יוכל לקנות חניה בחניונים הקרובים.
לחלק האחר (שולי העיר), תהיה תחנת אוטובוס שכונתית,
לבתים יהיו מגבלות גובה לפי אופי השכונה (שייקבע לפי ביקוש). חניה תהיה לפי אופי השכונה.
יהיה עידוד של קבוצות-רכישה כדי שאופי השכונות יקבע ע"י התושבים העתידיים.
הכבישים יבנו כך שיוכלו להתרחב כדי לעמוד בעומסים גבוהים מהצפוי בעת תכנון השכונה.
השטחים ימכרו בהדרגה על פני תקופה של 20 שנה, כל חצי מ"זמן בנייה" של פרוייקט, יהיה תהליך מכירה בעיר אחרת.
קניית השטח תהיה מותנית בבנייה בפרק הזמן מסויים, לאחריו המבנה ימכר במכרז מהיר (אלא אם מדובר בקבוצת רכישה), תוך קנס שיועבר למדינה.
יהיה מאגר מידע על הקבלנים - הכולל סקרי שביעות-רצון, רשימת תקלות, ותביעות העומדות מול הקבלן.
מרכז העיר יבנה באופן שיאפשר "רחובות ראשיים" מלאים, שמסביבם נשארים שטחים - לבניה לפי הביקושים שיווצרו בהמשך.
המנעות מהגבלות יאפשר הליכי אישור מהיר לבנייה (סוגיות בטיחות בלבד).
מאגרי המידע ומשך הבנייה הארוך יאפשרו תחרות שקופה בין חברות הבנייה,
מרכז-עיר צפוף עם עירוב שימושים יאפשר בנייה זולה לצעירים (שכיום אין להם פיתרון דיור),
ושולי העיר יהוו פיתרון משלים למשפחות.
|