17-01-2020, 15:32
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
|
|
כרגע ישנן 4 חטיבות שריון סדירות. זה אומר הסבה מלאה בתוך 12 שנים, מה שאומר שהגיל הממוצע של טנק בסדיר הוא 6 שנים.
הגיל של טנקים, במתכונת החדשה, במילואים, נע בין 12 שנים עד ל36 שנים. גיל ממוצע 24 שנים.
במצב הזה, הסדיר מפעילים טנקים עם סיכוי תקלות מאוד נמוך, ועם פעולה מאוד חלקה. במילואים מפעילים טנקים עם אמינות סבירה, כאשר הטנקים הישנים ביותר מתקרבים לגיל ה-40.
40 שנים לטנק זה בערך מה שאפשר להריץ אותו אם הוא עבר כבר השבחות. בלי השבחות זה יורד מהר מאוד.
המקסימום שאתה יכול לעשות זה הפסקה חד פעמית של 4 שנים בייצור הטנקים.
אנחנו כבר עברנו על הנושא הזה מאוד במפורט ואתה מסרב להבין את העניין.
ככל שהטנק נהיה ישן יותר, עלות השדרוג עולה, ואתה עדיין לא מחזיר אותו לרמה של 0 שעות מנוע. אם אתה רוצה להעלות טנק ישן לסטנדרט של הטנק הכי חדש, זה יעלה בערך כמו לבנות טנק חדש לגמרי.
תסתכל לדוגמה על האברמס. באמריקה הם משתמשים בתובות של טנקים ישנים, אך בסופו של דבר המחיר של טנק מושבח כמעט זהה למחיר של טנק חדש.
רוצה להמיר סימן 3 לסימן 4?
אתה צריך להחליף בערך את כל הצריח, כי זה תותח אחר עם מייצבים אחרים, בק"ש חדש, תוף גדול יותר של תחמושת, אמצעים אופטיים שונים וכו'.
אחר כך אתה מחליף את המנוע, מוסיף גנרטור עזר, מחליף את עמדת הנהג כי המנוע החדש דורש מחשבים חדשים, אולי מחליף את המזקום כי הישן כבר בלוי וצריך להתמודד עם משקל גדול יותר, וכו וכו וכו וכו וכו ובסוף יוצא לך השבחה של כמה מיליוני דולרים.
אחד המניעים העיקריים כמובן לייצור טנקים חדשים ולא הסתבכות עם השבחה ארוכה של טנקים ישנים, הוא העובדה כי אין יותר תמיכה מחו"ל במנועים הקיימים וצריך להחליף אותם דחוף. אבל אתה לא תשים מנוע חדש בטנק שעומד לסיים את חייו בעוד 10-20 שנים לכל היותר.
|